Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از ابتلا ۲۳۹ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی از موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۲۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده ۱۵ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری شدند همچنین در این بازه زمانی ۲۲۴ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

جمالیان تصریح کرد: تعداد موارد ابتلاء به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۰۷ هزار و ۵۷۲ نفر در استان رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در استان گزارش شده، افزود: تاکنون مجموعاً دو هزار و ۹۹۸ نفر بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 551224

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ابتلا به کرونا در اراک اراک کرونا در اراک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی آمار کرونا در ایران کرونا در ایران وضعیت کرونا در استان مرکزی ابتلا به کرونا در استان مرکزی شیوع کرونا در استان مرکزی فوت شدگان کرونا در اراک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه علوم پزشکی استان کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم، ساخت ۱۵۶ پروژه در دستور کار قرار دارد که ۳۶ پروژه (بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع ) توسط خیران و ۱۲۰ پروژه از محل اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمید گله‌دادی در نشست خبری ویژه هفته سلامت، ضمن گرامیداشت شروع سال جدید و هفته سلامت گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است که همه کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی بتوانند یک موضوع مشترک را در سطح جهانی پیگیری کنند و راهکاری برای حفظ و ارتقای سلامت باشد.

وی از همکاری کشورها برای ریشه‌کن کردن بیماری آبله در سال 1970 به عنوان یک نمونه خوب همکاری کشورها در حوزه‌ سلامت نام برد و افزود: سازمان بهداشت جهانی با 61 کشور آغاز به کار کرد و امروز 194 کشور عضو سازمان هستند و سازمان در 6 منطقه دفتر دارد و ما جزو منطقه مدیترانه شرقی هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روز جهانی بهداشت در سال 1950 برای مبارزه با بیماری‌های واگیردار، مراقب از زنان باردار و جلوگیری از سوءتغذیه کودکان آغاز شد اما به مرور سازمان بهداشت جهانی به همه عرصه‌ها ورود پیدا کرد و هر سال متناسب با اولویت‌های زمان شعاری را تعیین می‌کند و کشورهای عضو موظف هستند تا در راستای آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مردم شناخت زیادی از حوزه بهداشت ندارند و بیشتر حوزه درمان را می‌شناسند، افزود: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود 7 هزار نفر پرسنل دارد که در هزار و  260 واحد بهداشت در قالب 27 مرکز بهداشت در سراسر استان اصفهان مشغول به کار هستند و حدود 500 واحدهای بهداشتی در مراکز روستایی به عنوان خانه بهداشت فعالیت دارند.

گله‌دادی با بیان اینکه حدود 5 میلیون نفر در 26 شهرستان و 27 مرکز بهداشت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند، تصریح کرد: سال گذشته چارت شبکه بهداشت و درمان چهار شهرستان ورزنه، هرند، جرقویه و کوهیپایه به تصویب رسید و در این راستا اسفند ماه گذشته نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت در این شبکه‌ها جذب و روز گذشته به مناسبت هفته سلامت از تابلوی شبکه بهداشت شهرستان ورزنه نصب شد و سایر شبکه‌ها تا آخر اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تأمین فضای فیزیکی یکی از الزامات حوزه بهداشت است، گفت:  از سال 1401 تاکنون بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که وزات بهداشت داشتیم، ساخت 156 پروژه را در دستور کار قرار دادیم که 36 پروژه ( بالغ بر 15 هزار مترمربع ) توسط خیران و 120 پروژه از محل اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد و این پروژه‌ها نیازمند 700 میلیارد تومان بودجه است و پروژه‌ها متناسب با نیاز هر شهرستان در قالب خانه‌های بهداشت، پایگاه سلامت و مراکز سلامت در دست احداث هستند و در حال حاضر حدود 30 پروژه به اتمام رسیده و تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان تجهیزات به حوزه بهداشت تزریق شد، خاطرنشان کرد: در این راستا 20 دستگاه خودروی شاسی بلند و 20 دستگاه موتورسیکلت برای مناطق صعب‌العبور و عشایر تهیه شده که این موارد حدود 40 میلیارد تومان هزینه نیاز داشته و 60 میلیارد تومان دیگر برای سایر تجهیزات هزینه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز حوزه بهداشت یادآور شد: سال گذشته حدود 700 نفر نیرو جذب کردیم و همچنین برای تحقق طرح تحول سلامت، مجوز استخدام 650 نفر دیگر را گرفته‌ایم.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت بیان کرد: شعار امسال " سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت خانواده" است؛حفظ و ارتقای حوزه بهداشت و سلامت مردم، به تنهایی و با امکانات وزارت بهداشت عملی نیست و به همین دلیل ضروریست که مردم پای کار بیایند.

گله‌داری با اشاره به طرح تحول سلامت شهری، یادآور شد: در روستاها به واسطه خانه‌های بهداشت، فعالیت موثر بهورزان و همچنین اجرای طرح پزشک خانواده روستایی از سال 1384، حدود 95 درصد جمعیت به صورت خودجوش برای انجام مراقبت‌ها به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند اما متاسفانه در شهرها این آمار حدود 30 درصد است و مردم در شهرها مشارکت و استقبال لازم را ندارند و به همین منظور وزارت بهداشت از سال گذشته طرح تحول سلامت و نظام اجرا در شهرها را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در فاز اول و دوم طرح تحول سلامت شهری را در سه شهرستان خوانسار، گلپایگان و شهررضا شروع کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم و قرار است که این طرح امسال در سایر نقاط استان اجرایی شود و در این راستا مراقبین سلامت را جذب خواهیم کرد و  همچنین 64 پایگاه سلامت در سطح استان راه‌اندازی خواهند شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال کل استان تحت پوشش خدمات سلامت فعال قرار خواهند گرفت، بیان کرد: اگر می‌خواهیم سلامت را در شهرها ارتقا ببخشیم، راهکاری نداریم جز آنکه همان سیستم بهداشت روستایی را در شهر تحت عنوان مراقبین سلامت اجرایی کنیم و مردم را به سمت پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشت بکشانیم. در شهرها به ازای هر هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت و یک ماما خواهیم داشت که وظیفه مراقبت و مامایی را بر عهده دارند و فراخوان جذب نیروی مورد نیاز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت برای سال جاری موضوع سلامت خانواده و نظام اجراست و قرار است که 27 میلیون نفر در کل کشور تحت پوشش قرار بگیرند، افزود: استان اصفهان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است و سال گذشته به همراه دانشگاه‌های کرمانشاه  و سنندج به عنوان دانشگاه برتر در اجرای طرح سلامت خانواده شناخته شدیم. همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اجرای قانون جوانی جمعیت و طرح پویش ملی سلامت به عنوان دانشگاه برتر شناخته شد و حدود 2 میلیون 600 هزار نفر در این طرح شرکت کردند که نتایج خوبی داشته و امسال هم طرح را ادامه خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود