Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - نیویورک تایمز گزارش داد جنرال مبین در تماس اول از صحبت در مورد اسارت زنان در کابل پرهیز کرده، اما در تماس بعدی گفته است: "هرکسی که باعث اخلال نظم شود باید دستگیر شود. به همه نیروهای امنیتی دستور داده شده که آنها را دستگیر کنند."

پیش از این طالبان، بازداشت زنان معترض در کابل را انکار می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان عفو بین‌الملل امروز سه‌شنبه (5 دلو) بار دیگر در تویترش نسبت به سرنوشت تمنا زریاب پریانی و پروانه ابراهیم خیل، دو زن معترض ابراز نگرانی کرده و گفت: "زنان معترض صداهای منتقد علیه سیاست‌های تبعیض‌آمیز طالبان در مورد حقوق زنان در افغانستان هستند.طالبان به‌عنوان مقامات عملی باید فوراً این رویداد را بررسی کرده و این فعالان زن را در صورت بازداشت، فورا و بدون قیدوشرط آزاد کنند."

از سوی دیگر، دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته که دیبورا لاینز نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در دیدار با سراج‌الدین حقانی از ریاست طالبان خواسته تا موضوع زنان فعال مفقود شده را بررسی و آزادی شان را تضمین نمایند.

اعضای خانواده‌های زنان ربوده شده، ادعا دارند که تمنا زریاب پریانی با سه خواهرش (زرمینه، شفیقه و کریمه) و پروانه ابراهیم‌خیل هفته گذشته از خانه‌هایشان توسط افراد طالبان بازداشت شده اند.

این زنان از اعضای جنبش اعتراضی عدالت خواهی زنان افغانستان هستند و در تظاهرات های اخیر نقش داشتند.

انتهای پیام/ر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان حقوق زنان بازداشت زنان معترض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند

به گزارش خبرآنلاین این وزارت در خبری در مورد برگشت مهاجرین از ایران گفته که این افراد به گونه‌ی جبری و داوطلبانه به تاریخ ۳۱ ماه فروردین و اول ماه اردیبهشت از مرز اسلام‌قلعه به کشور بازگشته‌اند.

وزارت امور مهاجرین همچنین افزوده که روز گذشته (یکشنبه ۲ اردیبهشت) ۱۲۵ خانواده افغانستانی که تعداد مجموعی آنان ۶۷۳ تن می‌شوند، به‌صورت اجباری از پاکستان اخراج و از طریق تورخم و سپین‌بولدک به کشور برگشته اند.

به گفته این وزارت، مهاجرین برگشت‌کننده برای دریافت کمک، به دفاتر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898404

دیگر خبرها

  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد
  • بازداشت سارق سیم برق در خرمشهر