Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بازدید از مناطق سیل زده جنوب این استان، گفت: براساس اولویت بندی باید حل مشکلات مردم خسارت دیده، جبران خسارت‌ها و آسیب شناسی عوامل سیل و خسارت‌های ناشی از آن مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - یدالله موحد در سفر به مناطق سیل زده جنوب استان کرمان با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته به صورت جهادی در کنار مردم و همراه مسئولان هستند، گفت: اقدامات فوری جهت حل مشکلات ناشی از سیل در دست انجام است و در مراحل بعدی باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور، برای جبران خسارت‌های وارده به مردم اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به تخریب برخی از زیرساخت‌های مواصلاتی از جمله پل‌ها اظهار کرد: بازنگری و بررسی تخصصی کارشناسان مربوطه باید به نحوی صورت گیرد که دلایل تخریب این زیرساخت‌ها نیز مشخص شود، زیرا انتظار این است که در زمان طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، به نحوی اقدام شود که پاسخگویی مناسب در زمان بحران نیز صورت گیرد.

وی  تصریح کرد: هرگونه اغماض در برخورد با قصور احتمالی انجام شده در مسیر طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی که موجب تشدید درد و دشواری برای مردم در زمان بروز حوادث طبیعی می‌شود، جفاست.

موحد ادامه داد: دستگاه قضایی استان کرمان با تمام امکانات خود آماده پشتیبانی از فعالیت‌های خدمات رسانی به سیل زدگان و نیز رفع مشکلات حقوقی و قضایی مردم مناطق سیل زده است و  باید به نحوی برنامه ریزی و اقدام شود که از وارد شدن خسارت‌های مجدد در آینده نیز جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: لازم است که لیستی از وظایف ادارات در راستای حل مشکلات مردم سیل زده تهیه و در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد تا به این نهاد‌ها ابلاغ شده و با هر گونه ترک فعل در این زمینه با جدیت برخورد شود؛ در قانون بستر و حریم رودخانه‌ها مشخص شده و لازم است که مسیر‌های عبور سیل از وجود هرگونه موانع و مستحدثات پاکسازی شود تا از تشدید خسارت‌های سیل‌های احتمالی در آینده نیز جلوگیری شود.

گفتنی است وقوع ۲ سیل خسارت‌آفرین در استان کرمان به فاصله کمتر از ۱۰ روز وضعیتی بحرانی را در جنوب این استان ایجاد کرده و براساس اطلاعات موجود این سیل، بیش از سه هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهرستان‌های منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوب خسارت وارد کرد خسارات سیل در بخش‌های کشاورزی، منازل مسکونی، دام ها، راه، آب و زیرساخت‌ها بیش از سایر موارد بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری کرمان سیل کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کرمان سیل کرمان استان کرمان زیرساخت ها خسارت ها سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه‌ای و احتمال خسارت اندیشیده شود.

کد خبر 6086150

دیگر خبرها

  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | تصاویری جدید از خسارت شدید سیل به مردم دبی