Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

الیزابت تراس وزیر امور خارجه انگلیس امروز درباره مذاکرات وین گفت: مذاکرات فوریت دارد و پیش‌رفت آن به اندازه کافی سریع نبوده است. ما به همکاری نزدیک با متحدانمان ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی مدعی شد: مذاکرات در حال نزدیک شدن به بن‌بست خطرناکی است. ایران الان باید انتخاب کند که آیا می‌خواهد یک توافق را به سرانجام برساند یا مسئول فروپاشی برجام [توافق هسته‌ای] باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر برجام فرو بپاشد، تمامی گزینه‌ها روی میز هستند!

ادعاهای وزیر امور خارجه انگلیس درباره روند مذاکرات وین در حالی مطرح می‌شود که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در یک سخنرانی درباره مذاکرات وین خاطرنشان کرد: مذاکرات ما در وین به نقطه ای دارد نزدیک می شود که مذاکرات فنی ما در آینده نه چندان دور به حد اشباع می‌رسد و ما باید تصمیم سیاسی بگیریم.

امیر عبداللهیان درباره رویکرد اروپایی‌ها در مذاکرات اظهار کرد: تا اینجای کار سه کشور اروپایی رفتارشان در مذاکرات این طور بوده که وقتی از تحریم صحبت می شود آن را به آمریکا حواله می دهند و در این موضوع non paper های شما و آمریکا عمل می کند و اتحادیه اروپا به عنوان واسطه اقدام می کند. در موضوع هسته ای وقتی صحبت می شود اروپایی ها می گویند موضوع مورد نگرانی ماست و در همه موضوعات مربوط به آن آماده گفت‌وگو هستیم. اما انتقاد ما این است که اروپایی ها هیچ ابتکار جدید، سازنده و رو به جلویی در مذاکرات ارایه ندادند البته تلاش کردند در مذاکرات هفته های اخیر منطقی و سازنده ورود پیدا کنند. حتی امروز دیگر فرانسه نقش پلیس بد را در مذاکرات بازی نمی‌کند.

علاوه بر این، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در کنفرانس خبری روز دوشنبه‌اش درباره روند مذاکرات گفت، نزدیک یک ماه از دور هشتم مذاکرات گذشته است. البته در این چند هفته ما یک تنفس داشتیم ولی گفت‌وگوها در سطوح مختلف ادامه داشته است. روز گذشته برای اولین بار روسای هیئت های مذاکره‌کننده در فرمتی غیر از کمیسیون مشترک برجام جلسه داشتند و تا مادامی که این موضوعات به نقطه‌ای نرسیده که نیازمند بازگشت همه هیئت‌ها به پایتخت‌هایشان باشند همین دور ادامه پیدا می‌کند ولی اگر به نقطه‌ای برسیم که نیازمند بازگشت هیئت‌ها به پایتخت‌هایشان برای کسب مشورت‌های سیاسی و اخذ تصمیمات خاص باشند غیر از بحث تنفس‌ها،‌ دور هشتم پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته مسیر مذاکرات پیوسته و آهسته رو به پیشرفت بوده است و ما از هر زمان دیگری به نقطه توافق نزدیک‌تر هستیم و همچنین نقطه‌ای که آمریکا باید تصمیمات خاص سیاسی خود را بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مذاکرات وین انگلیس الیزابت تراس مذاکرات وین امور خارجه نقطه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت غیرمسئولانه ازرژیم صهیونیستی چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس، آخرین وضعیت تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت تحولات منطقه و دفاع مشروع ایران با هدف تنبیه رژیم اسراییل، اظهار داشت: بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه، نسبت به این حجم از حمایت انگلیس از جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و مردم بی‌گناه غزه ابراز شگفتی کرده و افزود: براستی این حجم از حمایت‌های غیرمسئولانه چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟

امیرعبداللهیان افزود: جای تعجب است در حالی که طی شش ماهه گذشته چندین هزار تن بمب بر سر مردم مظلوم غزه ریخته شده است، انگلیس نگران پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله وحشیانه رژیم اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک، آن هم در چارچوب اصل دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در صورتی که رژیم اسرائیل بدنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ما، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه متعاقب پاسخ جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی، در خصوص تحولات غزه اظهار داشت: ما در جریان قطعنامه اخیر سازمان ملل به صورت شبانه روزی تلاش کردیم تا آتش بس ایجاد شود و به دنبال این هستیم که زندانیان دو طرف نیز مبادله شوند.

کامرون گفت: عملیات نظامی ایران بر روی اسراییل بسیار نگران کننده بود و در راستای افزایش دامنه تنش در منطقه ارزیابی می‌شود. در عین حال ما از اسرائیل خواهیم خواست دست به اقدام نزند، چرا که نمی‌خواهیم آنچه اخیراً اتفاق افتاد، دوباره و گسترده‌تر انجام شود.

در این گفت‌وگو بر اهمیت رایزنی‌های لندن و تهران تاکید شد.

کد خبر 6079206 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • جزئیاتی از دومین گفتگوی وزاری خارجه ایران و انگلیس
  • جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
  • حمایت غیرمسئولانه ازرژیم صهیونیستی چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟
  • بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس دعوت شد
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس احضار شد
  • ادعای گستاخانه وزیرخارجه انگلیس در گفتگو با امیرعبداللهیان
  • احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت خارجه + جزئیات