Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک سید محمد جمالیان بیان کرد: افتتاح پروژه‌هایی از قبیل پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) قدمی تأثیرگذار در راستای‌ اجرای طرح جدید دولت سیزدهم تحت عنوان طرح عدالت و تعالی نظام سلامت می‌باشد و هدف‌گذاری اصلی دسترسی عادلانه مردم همراه با تعالی در نظام سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه‌اندازی بیمارستان، تأمین نیروهای تخصصی در کلیه شهرستان‌های استان مرکزی، فعالیت خانه‌های بهداشت در کلیه روستاها و راه‌اندازی درمانگاه همراه با پزشک در روستاهای با جمعیت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از‌جمله اقدامات مهم و چشمگیر در راستای اجرای طرح مذکور می‌باشد و هدف اصلی برداشتن قدم با سرعت بیشتر در این راستا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: بیمارستان قدیمی حضرت ولیعصر با ۲۸۰ تخت و قدمتی بسیار طولانی، ضمن کمبود فضای درمانی و آموزشی و پژوهشی، نارضایتی بیماران، اعضای هیأت علمی، کادر درمانی و آموزشی را همراه دارد و نگهداری این ساختمان با هزینه‌ها و دردسرهای بسیاری همراه است که در این راستا بیمارستان جدید حضرت ولیعصر(عج) با وسعتی برابر ۴۵ هزار مترمربع در ۱۳ طبقه شامل بخش‌های جراحی، مراقبت ویژه و آنژیوگرافی در حال ساخت است.

جمالیان ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه یک پروژه ملی است، تحقق و بهره‌برداری از آن نیازمند عزم استانی است که این عزم در کلیه مسئولین استان وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز به عنوان یک حلقه از این زنجیره در حد توان ایفای نقش می‌کند تا پیمانکار در موعد مقرر شهریورماه سال ۱۴۰۱ پروژه را تحویل دهد.

وی تأکید کرد: در روزهای اخیر با توجه به برودت هوا و عدم امکان بتون‌ریزی کمی سرعت ساخت پروژه کم شده است اما به طور کلی با تعویض پیمانکار ساخت پروژه رو به پیشرفت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: خرید وسایل موردنیاز توسط دانشگاه، ساخت اسکلت فلزی توسط شرکت هپکو که در حال نصب است قسمت عظیمی از پروژه را جلو می‌برد و در حال حاضر وسایل موتورخانه و تأسیساتی آن در حال نصب و راه‌اندازی می‌باشد و امیدواریم که با ادامه این رویه و تأمین به موقع بودجه هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌مندی از آن باشیم.

جمالیان ضمن اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه جدید حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: اتمام ساخت پروژه مذکور نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن تأمین شده است و به محض رسیدن پروژه به حد ۸۵ درصد، کار تجهیز آن از طریق وزارت بهداشت آغاز می‌شود که مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تقاضای کلیه‌ پروژه‌های تازه تأسیس به برنامه بودجه ارسال و مجوزهای لازم اخذ می‌شود و با توجه به اینکه وضعیت نیروهای پرستاری در بیمارستان حصرت ولیعصر در وضعیت مناسبی قرار گرفته از لحاظ تأمین نیرو نگرانی وجود ندارد البته برای ۲۰۰ تخت نیرو پرستاری با کمبود ۲۰۰ تخت مواجه هستیم که این مهم هم نیز مجوز افزایش آن اخذ خواهد شد و نگرانی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: هدف اصلی رسیدن به ۲/۸ تخت به ازای هر هزار نفر است که با اضافه شدن پروژه جدید حضرت ولیعصر(ع) با ۴۸۰ تخت فعال، هاشمی سنجانی با ۱۰۰ تخت فعال و همچنین اضافه شدن بیمارستان زنان و سوختگی می‌توان از ۱/۶ به ۱/۸ تخت در سال ۱۴۰۴ رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان حضرت ولیعصر بیمارستان حضرت ولیعصر اراک پیشرفت بیمارستان اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک حضرت ولیعصر عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر سه شنبه با حضور در اسلامشهر از روند احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وزیر بهداشت در این بازدید که با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار شهرستان و قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت میزان پیشرفت احداث این بیمارستان مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

گفتنی است ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه جدی دولت قرار گرفت و امروز این بیمارستان با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان در صورت تأمین اعتبارات امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6080232

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان ۴۰۵ تختخوابی
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • بیمارستان سوختگی در غرب تهران ساخته می‌شود
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر