Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@16:17:35 GMT

لزوم تسریع در تکمیل طرح پایاب سد سهند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۰۸۳۸

لزوم تسریع در تکمیل طرح پایاب سد سهند

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  سیدحمزه امینی در جمع اهالی روستای عزیز کندی گفت: از ۸ هزار هکتار پایاب سد سهند فعلا ۳ هزار هکتار آن بهره‌برداری شده و هنوز برای ۵ هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

 نرخ ۲۴.۵ درصد بیکاری منطقه هشترود  است، اگر این ۵ هزار هکتار پایاب سد سهند بهره برداری شود در هر هکتار حداقل برای ۴ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 قرار بود از این سد برای آب شرب شهر هشترود آبرسانی شود، ولی این سد آبگیری شده، اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی نشده است.

 کشاورزان هشترود در انتظار دریافت پول زمین‌های خود از وزارت راه هستند ،حدود سه سال از کوبیدن زمین‌های کشاورزی مردم هشترود و ساخت آزادراه هشترود - مراغه گذشته، اما وزارت راه و شهرسازی هنوز پول کشاورزان را پرداخت نکرده است.

علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود هم به وجود بقعه بایزید بسطامی که جزء آثار باستانی شهرستان محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن این بقعه در روستای عزیز کندی و کنار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) می‌تواند به قطب گردشگری منطقه شود.

متاسفانه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان نسبت ایجاد و احداث راه دسترسی و تعیین و تکلیف زمین‌های اطراف کشاورزان اقدام نکرده است.

با ایجاد این منطقه، علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه می‌توان با ایجاد بازارچه صنایع دستی در اطراف بقعه به رونق این روستا نیز کمک کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی رونق اقتصادی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است

وحید جعفریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تغییر اقلیم و پیامدهای آن از جمله تخریب سرزمین منجر به کاهش حاصلخیزی خاک و از دست رفتن ظرفیت حیاتی سرزمین به عنوان یکی از دغدغه زیست محیطی جهان محسوب می‌شود.

به گفته او، یکی از اثرات سوء پدیده تغییر اقلیم حوزه های نه تنها اکولوژیک بلکه اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد که می تکاند چالش امنیت غذایی و زیستی ایجاد کند.

جعفریان ادامه داد: یکی از اهداف کلان و تعریف شده در برنامه توسعه جهانی مقابله با تخریب سرزمین و بیابانزایی تعریف شده است، بدین منظور برنامه گسترده ای در حوزه درختکاری و احیای پوشش گیاهی داریم که با طرح یک میلیارد درخت کشور ما در این فرآیند قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی افزود: ایجاد پوشش گیاهی در کانون فرسایش بادی علاوه بر اثرات مثبت بهبود حاصلخیزی خاک نقش جدی در جلوگیری از طوفان شن و ماسه دارد. بدین منظور برنامه کاشت یک میلیارد درخت هدف گذاری مشخصی در ۲۲ استان بیابانی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ۳۲ میلیون هکتار از مساحت کشور بیابانی است، گفت: ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است و ۱۴ میلیون هکتار به لحاظ ایجاد خسارت به منابع انسانی کانون بحرانی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است
  • تأکید مخبر بر تسریع در عملیات جاده‌سازی محور کندوان
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت
  • بازدید بازرس کل کردستان از مرکز مدیریت راه های استان