Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@15:30:13 GMT

پوتین به کشورهای دیگر غیر از اوکراین هم چشم دارد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۱۰۶۱

بوریس جانسون هشدار داد که رئیس‌جمهوری روسیه ممکن است به کشورهایی به جز اوکراین نیز چشم داشته باشد جانسون اعلام کرد که برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آماده است و تاکید داشت که از طریق دیپلماسی می‌توان به نگرانی‌های مشروع روسیه رسیدگی کرد. ناطقان: بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه در سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: این تنها اوکراین نیست که پوتین بر آن چشم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




جانسون اعلام کرد که برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آماده است و تاکید داشت که از طریق دیپلماسی می‌توان به نگرانی‌های مشروع روسیه رسیدگی کرد.

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که در صورت تشدید شرایط در اوکراین، لندن احتمال اعزام نیروهای جدید در قالب نیروهای ناتو در شرق اروپا را بررسی خواهد کرد.

بوریس جانسون در این زمینه بیان کرد: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ما کمک به اعزام نیروهای جدید در قالب ناتو برای حفاظت از متحدان‌مان در اروپا را بررسی خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس ابراز کرد که از طریق دیپلماسی اصولی می‌توان "نگرانی‌های روسیه درخصوص تضمین‌های امنیتی" را رفع کرد.

این مقام ارشد انگلیسی در عین حال اشاره کرد که با کمک روسیه ممکن است مسیری برای رسیدن به ثبات و امنیت دلخواه یافت شود.

کی‌یف‌، از سال ۲۰۱۴ علیه جدایی‌طلبانی که از حمایت روسیه برخوردارند و بخش‌هایی از قلمروی شرق اوکراین در دونباس را در کنترل خود دارند در حال جنگ است.

دو طرف درگیر که دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند، ۲۲ دسامبر توافق کردند که آتش‌بس را در خط مقدم برقرار کنند.

بوریس جانسون روز دوشنبه نیز در کنفرانسی خبری گفته بود: تهاجم به اوکراین از سوی روسیه خونین و وحشیانه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرده بود: من چندین بار به اوکراین سفر داشته‌ام و باور دارم که مردم آنجا سخت خواهند جنگید. ما امیدواریم که مسائل بدین شکل رقم نخورند.

جانسون ادامه داده بود: همگی باید درک کنند که انگلیس و متحدانش آماده‌اند تا در صورت تهاجم به روسیه تحریم‌های سختی را اعمال کنند. منبع: عصر ایران برچسب ها: نخست‌وزیر انگلیس ، پوتین ، کشورهای دیگر ، غیر از اوکراین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نخست وزیر انگلیس پوتین کشورهای دیگر غیر از اوکراین نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین

نخست وزیر انگلیس در آستانه سفر به لهستان در بیانیه‌ای از تحویل بزرگترین بسته کمکی به اوکراین با ده‌ها قاق جنگی، صدها وسیله نقلیه، بیش از ۱۶۰۰ موشک و میلیون‌ها گلوله خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه دی پرسه"، بریتانیا بزرگترین بسته کمکی تا به حال خود را با ده‌ها قایق جنگی، صدها وسیله نقلیه، بیش از 1600 موشک و میلیون‌ها گلوله به اوکراین وعده داده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، پیش از سفر به لهستان، شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: دفاع از اوکراین در برابر به زعم وی جاه طلبی های وحشیانه روسیه برای امنیت ما و تمام اروپا حیاتی است. وی افزود: اگر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این جنگ موفق باشد، در مرز لهستان توقف نخواهد کرد. سوناک بر اساس گزارش های منتشر شده در ورشو، پایتخت لهستان با دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد.

بر این اساس آنها می خواهند در مورد حمایت بیشتر از اوکراین در جنگ علیه روسیه صحبت کنند. سوناک همچنین می خواهد روز چهارشنبه در برلین با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم دیدار و گفتگو کند.

سوناک گفت: «نیروهای مسلح اوکراین به جنگ شجاعانه ادامه می‌دهند، اما اکنون به حمایت ما نیاز دارند». این بسته جدید از اوکراین در این زمینه حمایت خواهد کرد. بر اساس این بیانیه، در اینجا مسئله تحویل سریع مهمات، دفاع ضد هوایی، هواپیماهای بدون سرنشین و پشتیبانی فنی به ارزش 500 میلیون پوند (حدود 580 میلیون یورو) مطرح است.

اوکراین همچنین 60 قایق نظامی از جمله قایق های تهاجمی و شناور و همچنین تفنگ های دریایی را دریافت خواهد کرد. دولت بریتانیا همچنین تحویل بیش از 1600 موشک تهاجمی و ضد هوایی و همچنین موشک های کروز هدایت شونده دقیق Storm Shadow را اعلام کرد. صدها خودروی زرهی نیز قرار است به اوکراین تحویل داده شود.

درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراینگفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند