Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:44:38 GMT

هشدار بارندگی و وزش باد در خوزستان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۱۱۰۶

هشدار بارندگی و وزش باد در خوزستان اعلام شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به خبرنگار مهر گفت: تا اوایل وقت فردا جو استان نسبتاً پایدار است و از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنج شنبه با تأثیر سامانه بارشی شاهد بارش باران و رعد و برق (در قسمت‌های شمال و شمال شرق و شرق)، بارش برف (در ارتفاعات) و بارش پراکنده (در بقیه مناطق استان) خواهیم بود.

محمد سبزه زاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی نسبت به رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تند باد لحظه‌ای و بارش برف در ارتفاعات هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احتمال شکستگی درختان، صاعقه و احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر عمومی در خوزستان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز نسبت به پرهیز از سفرهای غیرضروری، بازگشایی آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، جابه‌جایی نشدن عشایر، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطمینان از میزان سوخت خودرو به هنگام سفر به مناطق سردسیر توصیه کرد.

وی با اشاره به هشدار زرد نفوذ هوای سرد در عرض‌های شمالی و کاهش ۶ تا صفر درجه‌ای دمای هوا از اوایل وقت جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده در اغلب مناطق استان گفت: این پدیده موجب یخبندان، احتمال یخزدگی و لغزندگی سطح جاده‌ها و گردنه‌ها و برخی معابر شهری مناطق مرتفع استان و یخزدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

سبزه زاری با توصیه به انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از یخزدگی محصولات کشاورزی و احتیاط در تردد جاده‌ها و معابر مناطق مرتفع استان و آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان نسبت به مدیریت مصرف حامل‌های انرژی هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار زرد افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج از اواخر چهارشنبه تا اوایل شنبه در شمال خلیج فارس گفت: متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین یک تا حدود دو متر دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، نسبت به ممانعت از شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی توصیه کرد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته گتوند با ۲۱.۱ و شوش با ۴.۴ سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده و در همین مدت نیز حداکثر دمای اهواز به ۱۷.۸ و حداقل به ۷.۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 5408972

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد سبزه زاری هواشناسی خوزستان سامانه بارشی کاهش دما تغییرات جوی بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک خطبه های نماز جمعه کرمانشاه برف روبی دهه فجر برف و یخبندان سیل کرمان آمار کرونا اردبیل امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران در ۱۷ استان؛ احتمال آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۷ استان هشدار داد و احتمال آبگرفتگی معابر را پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، حاکمیت این شرایط جوی سه‌شنبه (۲۸ فروردین) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران و چهارشنبه (۲۹ فروردین) در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب پذیر وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌های برون شهری، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی
  • مدارس هرمزگان، بوشهر و فارس تعطیل شدند
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • رگبار باران در ۱۷ استان؛ احتمال آبگرفتگی معابر
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی در خوزستان
  • صدور هشدار قرمز توسط هواشناسی استان کرمان/ احتمال وقوع سیل در برخی مناطق
  • هشدار جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر در آذربایجان شرقی