Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در رابطه با نامگذاری معابر در شهرها هیچ نامی جز نام شهید نمی‌توان گذاشت و لازم است که شوراها و شهرداری‌ها در این زمینه ورود کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا؛ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فارس اظهار کرد:مفهوم ایثار و شهادت به این دلیل اینکه ضامن مبارزاتی است که انبیا (ع) انجام داده اند،حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران حامل فرهنگ محرم و صفر زمان خود است و اصلی ترین وظیفه این بنیاد در حوزه ترویج ایثار و شهادت، حفظ مبانی اسلامی و صیانت از اخلاق و سیره عملی شهدا است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: امروز وظیفه داریم که جامعه را هدایت کنیم و بدون شک اگر ما مرجعیت دهیم جامعه هدایت می شود.

او با بیان اینکه در استان فارس پنج هزار خانوار شهدا و ایثارگران هنوز در انتظار دریافت مسکن هستند،گفت: ۳۳ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند که باید شرایط استخدام برای آنها فراهم شود. از این مجموع برای ١٧ هزار نفر جهت شرکت در آزمون مجوز صادر شد.

معاون رئیس‌جمهور بیان داشت:۵۰۰ نفر از افرادی که شرایط استخدام دارند در فارس هستند که ۳۵۵ نفر در آزمون شرکت کرده اند و برای ۱۱۵ نفر اقدام شده است.

وی بر لزوم شکل‌گیری خط ویژه پذیرایی در بیمارستان ها تأکید کرد و افزود: ۳۵ درصد منابع ما نسبت به بخش درمان کم است و در حوزه مسکن هم تفاهم نامه ای برای حدود ۱۰ هزار واحد مسکن با استاندار سابق امضا شده که این امر تاکنون برای ۳۱۰ نفر تحقق پیدا کرده است.

رییس بنیاد شهید کشور بیان داشت: نیاز است که دیدار با خانواده شهدا در دستور کار مدیران استان قرار بگیرد و کارگروهی نیز برای برطرف شدن مشکلات و دغدغه های خانواده شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شود. در واقع همه دستگاه ها باید بخشی را به عنوان امور ایثارگران خود راه اندازی کنند.

وی گفت: شهید پژوهی امر پسندیده و خوبی است اما زندگی با شهدا بالاتر از این امر است و باید زمینه ای فراهم کنیم تا دانش آموزان با شهدا انس بگیرند.اعتبار عمرانی برای بنیاد شهید پیش بینی نمی کنند و اعتبارات از محل سازمان برنامه و منابع استانی پیش بینی می کنیم.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امور ایثارگران بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ

در روز عید سعید فطر، عید بندگی و عبودیت یکی از محبان اهل بیت عصمت وطهارت و از پرورش دهندگان مجاهدین فی سبیل‌الله به ملکوت اعلی پیوست. ابوالشهداء «حاج امرالله خرسندیان»، با تمرکز بر لقمه حلال و حرکت در مسیر انبیاء و اولیاء خدا، عمر شریف و با برکت خود را در تربیت و پرورش فرزندانی حسینی سپری کرد. این پدر کم‌نظیر و بی‌ادعا و این شخصیت صبور و قهرمان‌پرور، عزیزترین سرمایه‌های زندگی خود یعنی «شهیدان معظم؛ اللّه کرم، اللّه کس و حجت‌الاسلام شیخ محمد خرسندیان» و دو جانباز سرافراز را در این مکتب پرافتخار پرورش و با اخلاص در راه مجد و عظمت اسلام و انقلاب نثار کرد.

شهیدان خرسندیان همواره الگویی الهام‌بخش برای نسل‌های امروز و فردای ایران اسلامی خواهند بود. ایشان چون ستارگانی تابان، در آسمان ایثار و شهادت استان دلاورخیز کهگیلویه و بویراحمد، راهنمای امینی برای محبین و ارادتمندان بودند. هر چند خانواده ما در فرآیند معامله‌ای سراسر سود و منفعت با خداوند باریتعالی، سعی بر قوی نگه داشتن دل می‌داشت، اما باید اعتراف کرد که در مقاطع و برش‌هایی از زمان و مکان تحمل برایمان دشوار بود. در چنین مواقع و مواردی، با همت شما مردم خوب و انقلابی و نوعدوست حس کردیم و دیدیم که تنها نیستیم و عزیزان و بزرگوارانی چون شما در کنار ما هستند.

لذا این سرمایه عظیم اجتماعی را با همه وجود ارج می‌نهیم و در مقابل مرحمت و الطافتان سر تعظیم فرود می‌آوریم! بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از آحاد مردم در جغرافیای ایران اسلامی، روحانیت معظم، ائمه محترم جمعه و جماعت مخصوصاً حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محترم، حضرت آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حضرت آیت‌الله سیدنصیر حسینی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهر یاسوج، نماینده‌ی محترم ولی فقیه در بنیاد شهید انقلاب اسلامی، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور، وزیر محترم کشور، دکتر بهزاد شیری مدیر عامل محترم پست‌بانک ایران، مهندس مجید سلطانی مدیر عامل محترم شرکت مخابرات ایران، استاندار محترم، دکتر مردانی رئیس محترم سازمان بسیج اساتید کشور اساتید ارزشمند و رؤسای محترم دانشگاه‌های استان، فرهنگیانِ فرهیخته، فرماندهان و پرسنل محترم نیروهای نظامی و انتظامی، قضات و دادستان‌های محترم، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز، جامعه ایثارگری و بسیجیان استان، اطباء محترم، پرستاران و پرسنل درمانی بیمارستان‌های شهر یاسوج، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، نمایندگان محترم ادوار و منتخبین محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل و روسای محترم سازمان‌ها، مدیران، روسای ادارات و فرمانداران محترم شهرستان‌ها، اعضای محترم شوراهای اسلامی، بخشداران، شهرداران و دهیاران محترم، خبرگزاری ها و اصحاب محترم رسانه و جراید مخصوصاً صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد که جهت پوشش خبری مراسمات اهتمام بسیاری داشته‌ و دارند. مردم انقلابی استان و عزتمندان شریف بخش کبگیان و یکایک شما عزیزان، سروران، دوستان، همکاران، آشنایان، . . . و همه اقشار مختلف که با عیادت در ایام بیماری و یا شرکت در مراسمات و مجالس مختلف تشییع، تدفین و ترحیم و یا از طریق تماس و پیام در فضای خصوصی و مجازی با ما ابراز همدردی فرموده و یا با اعلام تسلیت، موجبات سکینه و آرامش خاطرمان را فراهم فرمودند، از باب «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» با نهایت فروتنی و سپاس اعلام می‌داریم. ضمن تقدیر و سپاس خاضعانه از محضر همه بزرگواران، امیدواریم خداوند بزرگ برای خانواده توفیقی عنایت فرماید، تا در فرصتی مناسب الطاف و زحمات مومنانه و کریمانه شما عزیزان را جبران به خیر نماییم.

ان‌شاءالله

 با تشکر و احترام مجدد

  خانواده‌های خرسندیان، نوربخش و فامیل‌های وابسته                                                                           

دیگر خبرها

  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان
  • رئیس جمهور درگذشت پدر شهیدان دهنوی را تسلیت گفت
  • دیدار مقامات قضائی استان با خانواده شهدا
  • افزایش ۲۴ درصدی بودجه بنیاد شهید با هزینه‌هایش هماهنگ است؟
  • آئین تجلیل از همسران شهدای دشتی و تنگستان برگزار می شود
  • جشن تکلیف فرزندان کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زاهدان
  • حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران
  • تجمع پرشور مردم مشهد در حمایت از حمله سپاه + فیلم
  • تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی
  • پیام رئیس جمهور برای درگذشت پدر شهیدان خرسندیان