Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - عبدالصمد موئمنف در سفر به بندر چابهار همراه با هیات اقتصادی و تجاری آن کشور گفت:  اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی استوار است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند تعاملات بیشتر هستند و این در پهنای رقابت اقتصادی شدید در جهان است.

او گفت: در بازدید از امکانات و ظرفیت‌های بندر چابهار، تمایل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این بندر از طرف ما ایجاد شده است چراکه کشورهای هند، ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند و تجارت بین سه کشور از گذشته در جریان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان  حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

او گفت: بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشورهای منطقه داشته باشد.

راه‌اندازی خط ریلی چابهار توسعه منطقه و فرامنطقه‌ای را به دنبال دارد

"بهروز آقایی" مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به طرح راه آهن چابهار گفت: برای هر نوع سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای مختلف آمادگی وجود دارد و با راه‌اندازی خط ریلی در چابهار شاهد توسعه منطقه و فرامنطقه‌ای خواهیم بود.

او با اشاره به ترافیک و رقابت سرمایه‌گذاری در آینده بیان کرد: اگر ازبکستان قصد سرمایه گذاری دارد باید زودتر این کار را انجام دهد و این آمادگی وجود دارد تا کالاها از کشور ازبکستان به بندر چابهار وارد شود.

معاونان وزرای حمل و نقل و بازرگانی و سرمایه گذاری و سفیر ازبکستان در ایران عصر گذشته طی سفری در قالب هیأت تجاری و اقتصادی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید کردند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با جاو شینگ، سفیر چین در کابل گفته است: افزایش صادرات افغانستان به بیجینگ، پروژه مس عینک و سرمایه‌گذاری در بندر واخان نمونه بارز سیاست اقتصادی طالبان با چین است. 

در این نشست دو طرف درباره همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و چین نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

پیش از این رسانه‌های چین گزارش داده‌ بودند که این کشور ممکن است هدف طالبان را برای اتصال افغانستان به اقتصاد چین از طریق بندر واخان برآورده نکند زیرا بیجینگ این پروژه را یک مورد مشکوک اقتصادی می‌داند و با احتیاط از آن استفاده می‌کند.

این پروژه حدود ۳۷۰ میلیون افغانی هزینه برمی‌دارد و از سوی حکومت پیشین برای جذب سرمایه‌های چین آغاز شده بود.

این جاده، واخان بدخشان را به سین کیانگ چین وصل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی