Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - اواسط دی‌ماه سال جاری بود که فیلم‌هایی از حمل مادری باردار در جنوب استان سیستان و بلوچستان و با بدترین وضعیت ممکن توسط چند نفر از اهالی روستایی گرفتار در سیلاب در فضای مجازی منتشر شد؛ از فیلم منتشر شده مشخص بود اهالی برای رساندن آن مادر باردار به اورژانس که خارج از راه‌های صعب‌العبور منتظر بود تلاش می‌کردند و این فیلم در شبکه‌های مجازی بازخورد زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین اتفاقاتی در حالی پیش آمده بود که پیش از این دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بالگرد اورژانسی داشته، اما به دلایلی امسال بعد از به اتمام رسیدن قرارداد بالگرد‌های پیشین، این دانشگاه نتوانسته بود قرارداد خود با شرکت تأمین کننده بالگرد‌ها را تمدید کند و همین موضوع مشکلات زیادی برای مردم محلی و به ویژه روستایی‌هایی که در مناطق صعب‌العبور زندگی می‌کردند، ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بازگشت درباره اورژانس هوایی گفت: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر این بار با چند برابر ظرفیت نسبت به گذشته، کار خود را آغاز کرده و باید این را بگویم که از این پس موارد اورژانسی مردم جنوب استان، حتی در صعب‌العبورترین مناطق تحت پوشش این دانشگاه علوم پزشکی سریعاً امدادرسانی می‌شود.

کامران کردی گفت: بالگرد‌های پیشین تنها دو بیمار ظرفیت داشتند و اکنون ما برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم شریف جنوب استان که بعضاً در مناطق صعب‌العبور قرار دارند، بالگرد‌هایی با گنجایش هشت نفر تأمین کرده‌ایم و باید توجه داشت جان انسان از اهم موضوعات است که ما در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر سعی داریم به بهترین نحو از جان مردم استان صیانت کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اورژانس هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامی پیش ازظهر دوشنبه در دیدار اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با منتخب مردم ساری و میاندورود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعامل مجموعه دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت رفع موانع موجود در ارتقای حوزه سلامت استان، کمبود منابع مالی، میزان پرداختی به پرسنل، تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک، توسعه و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت، مشکلات پرستاران، تجهیز، ترمیم و احداث دانشکده‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه را از جمله موضوعات و مشکلات موجود برشمرد.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار پرسنل، هشت هزار دانشجو، ۵۸۶ عضو هیأت علمی، هزار و ۱۰۰ خانه بهداشت فعال، ۲۶ بیمارستان و ۲۲ شبکه و مرکز بهداشت در سطح مازندران فعالیت می‌کنند افزود: با وجود همه مشکلات، کادر دانشگاه علوم پزشکی مازندران همواره در حال تلاش جهادی هستند و از این دانشگاه به عنوان دارنده بزرگترین شبکه بهداشت و درمان کشور خدمات کم نظیر به مردم ارائه می‌کند.

غلامی خاطر نشان کرد: از بدو شروع فعالیتمان در دانشگاه، در دوره پیک ششم کروناویروس تمام تلاشمان برای ریشه کن کردن کرونا بود و علاوه بر مسائل مالی، افزایش تعرفه‌ها و عدم پرداخت بدهی تأمین اجتماعی از جمله مشکلاتی بود که همچنان باقی است که امیدواریم با تفاهم و تعامل بیشتر وزارت بهداشت و حمایت نمایندگان محترم مجلس بتوانیم بر مشکلات فائق آئیم.

علی بابایی کارنامی نماینده و منتخب مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این دیدار، ضمن قدردانی از خدمات و موفقیت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مجموعه این دانشگاه با بیان اینکه برنامه‌های ادواری و برگزاری جلسات هماهنگی برای بررسی مشکلات و گلوگاه‌ها و یافتن راه حل‌های آنها را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد: این همدلی و هم افزایی مشترک بین دانشگاه و نمایندگان منتخب استان و تفاهم دوجانبه می‌تواند در تصمیم گیری درست و کلان به ما یاری رساند و در حل مشکلات جامعه مفید واقع شود.

کد خبر 6078749

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه خرم آباد
  • تجهیز اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به بالگردهای روز جهان
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت