Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - محسن محمود صفری

فدراسیون کشتی ایران در سال ۱۴۰۱ با چالش سختی روبه‌رو است. فاصله زمانی اندک بین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و مسابقات جهانی کشتی به میزبانی صربستان سبب شده ابهامات زیادی پیرامون اعزام نفرات به این دو رویداد مهم ایجاد شود. رقابت‌های کشتی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین طی روزهای ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و مسابقات جهانی نیز طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱ در شهر بلگراد صربستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی‌های آسیایی همانند المپیک در ۶ وزن برگزار می‌شود ولی در مسابقات جهانی کشتی‌گیران در ۱۰ وزن راهی صربستان خواهند شد. اصرار کمیته ملی المپیک بر این است که فدراسیون کشتی نفرات اولش را راهی بازی‌های آسیایی کند اما علیرضا دبیر -رئیس فدراسیون کشتی- در نشست اخیرش در واکنش به این خواسته گفت: «کمیته ملی المپیک برای ما تعیین نمی‌کند که چکار کنیم. آنها توقعشان باید به‌اندازه بودجه‌ای باشد که می‌دهند.» البته بعد از این صحبت‌ها رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در خانه کشتی مقداری فضا را تلطیف کرد. به‌نظر دلخوری‌ها بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون تمام‌شده و باید منتظر تعامل بین طرفین باشیم. فدراسیون کشتی بارها اعلام کرده به اهمیت بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش واقف است ولی خواست خود کشتی‌گیر هم برای آنها مهم است و جزو اولویت‌های اصلی آنها برای اعزام محسوب می‌شود.

در کشتی فرنگی، محمد بنا تابه‌حال اظهارنظری درباره اعزام کشتی‌گیرانش به مسابقات جهانی و آسیایی نکرده ولی به‌احتمال فراوان بنا با تیمی متشکل از نفرات اولش راهی هانگژو خواهد شد و جوان‌ترها را به مسابقات صربستان می‌برد. فرنگی‌کاران در بازی‌های آسیایی قبلی (جاکارتا ۲۰۱۸) ۲ مدال طلا توسط محمدعلی گرایی و حسین نوری به‌دست آوردند و محمدرضا گرایی و مهرداد مردانی هم به مدال برنز رسیدند.

در کشتی آزاد اما شرایط متفاوت است. حسن یزدانی و امیرحسین زارع توسط هیچ حریفی در آسیا تهدید نمی‌شوند و فاصله بسیاری با رقبایشان ایجاد کرده‌اند. این ۲ ستاره، مشکل کم کردن وزن هم ندارند. احتمالا پژمان درستکار و فدراسیون کشتی درصورت رضایت این دو کشتی‌گیر آنها را هم به هانگژو و هم به صربستان اعزام می‌کند تا در بازی‌های آسیایی ۲ طلای تضمین‌شده در این ۲ وزن داشته باشد و در مسابقات جهانی هم امید زیادی به مدال‌های این ۲ ستاره حال حاضر جهان ببندد.

مهم ترین هدف حسن یزدانی در تیم ملی؛ خداحافظی زودهنگام ستاره کشتی ایران در راه است؟

اوزان ۵۷، ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم چالش اصلی کادر فنی آزاد خواهند بود. اوزانی که کشتی‌گیران آنها در کلاس جهانی و حتی آسیایی مشکل دارند و هنوز کشتی‌گیری که بتواند رضایت کادر فنی را به‌طور کامل جلب کند ظهور نکرده است. در ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در مسابقات قهرمانی کشور سر وزن نرسید. او در جاکارتا ۲۰۱۸ در وزن ۵۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید و نمایندگان ایران در اوزان ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم نیز ناکام بودند. علیرضا کریمی در ۹۷ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و پرویز هادی در ۱۲۵ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال طلا رسیدند. موضوعی که می‌تواند کشتی‌گیران را به حضور در بازی‌های آسیایی ترغیب کند پاداش بالای این بازی‌ها نسبت به مسابقات جهانی است.

کد خبر 652749 برچسب‌ها کشتی فرنگی حسن یزدانی -کشتی کشتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کشتی فرنگی حسن یزدانی کشتی کشتی بازی های آسیایی کمیته ملی المپیک فدراسیون کشتی مسابقات جهانی کشتی گیران حسن یزدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش غیرمنتظره حسن یزدانی به حذف تیلور | اعتبار کشتی در المپیک کم شد

به گزارش همشهری آنلاین دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده ۴ طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، ۴ روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند.

طبق اطلاعات یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

در حال حاضر ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم ایران انتخاب نشده و تعیین تکلیف این وزن به وضعیت مصدومیت یزدانی و تصمیم نهایی کادر فنی برای برگزاری مسابقه انتخابی دارد.

کد خبر 846977 برچسب‌ها ویژه ورزشی حسن یزدانی -کشتی

دیگر خبرها

  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • واکنش غیرمنتظره حسن یزدانی به حذف تیلور | اعتبار کشتی در المپیک کم شد
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ جهانی
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور یزدانی و قاسم پور
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک پاریس با حضور حسن یزدانی
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران