Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی از فردا(پنجشنبه) آغاز می شود و در بیشتر نقاط استان سمنان بارش باران و برف و در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش برف، وزش باد شدید و کولاک و مه‌آلودگی با خود دارد.

وی با اشاره به بازه زمانی پنجشنبه و جمعه در هشدار زرد شماره ۴۵ هواشناسی استان سمنان افزود: بارش باران، برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش دما، مخاطرات اصلی حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: شهرهای شهمیرزاد، مهدیشهر، رضوان، شاهرود، دامغان، میامی، بیارجمند، سمنان، آرادان، ایوانکی، گرمسار و سرخه، منطقه اثر این سامانه جوی در روزهای پایان هفته خواهند بود.

وی گفت که اختلال در تردد محورهای استان سمنان به ویژه نواحی کوهستانی و شمالی به دلیل بارش برف، وزش باد شدید و کولاک و کاهش دید و یخبندان و سرمازدگی، مخاطرات اصلی برای روزهای در پیش است.

مصطفوی تاکید کرد: مجهزبودن رانندگان و مسافران به تجهیزات زمستانی، استفاده از ضدیخ در وسایل نقلیه، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیرهای کوهستانی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی، پرهیز از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، صرفه جویی در مصرف گاز و حاملهای انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای یک و ۱۰ درجه سانتیگراد برای امروز در شهر سمنان، بیان کرد: سمنان تا جمعه کمینه و بیشینه دمای سه درجه زیرصفر و هشت درجه سانتیگراد را در پیش دارد و رضوان و شهمیرزاد تا ۱۱ و هفت درجه زیرصفر سرد می شوند.

برچسب‌ها سمنان بارندگی توفان بارش برف بارش باران تردد جاده ای سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان بارندگی توفان سمنان بارندگی توفان بارش برف بارش باران تردد جاده ای سازمان هواشناسی هواشناسی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۶ درصدی ترددها در محورهای فارس

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: میزان تردد ثبت شده در محور‌های استان در روز دوشنبه ششم فروردین‌ماه یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۵۳ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، با بیان اینکه تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی 28 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: تردد ورودی‌های شهر شیراز در روز گذشته نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان تردد ثبت شده در محور‌های استان در روز دوشنبه ششم فروردین‌ماه یک میلیون و 122 هزار و 153 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 26 درصد کاهش داشته است، گفت: از کل تردد‌های انجام شده 10 درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده‌است و متوسط سرعت خودرو‌ها 70 کیلومتر بر ساعت بوده است.

احمدی بیش‌ترین تردد به ترتیب در محور‌های شیراز- مرودشت با 48 هزار و 811 تردد، مرودشت_شیراز با 37 هزار و 679 تردد، شیراز_سپیدان با 27 هزار و 221 تردد، کوار_شیراز با 24 هزار و 391 تردد،  دشت ارژن_شیراز با 21 هزار و 381 تردد، آزادراه اصفهان-شیراز با 13 هزار و 781 تردد،  سروستان_ شیراز با 11 هزار و 902 تردد اتفاق افتاده است.

احمدی با تصریح بر اینکه  اوج تردد‌ها در ساعت 17 تا 18 بوده است، درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را 4 درصد اعلام کرد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس بیان کرد: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته،  107 هزار و 884 تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و 856 تردد را خودرو‌های سواری و وانت و 13 هزار و 413 تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

احمدی گفت: متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح 117 هزار و 95 وسیله نقلیه بوده است که تغییرات مجموع تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال 1402، 37 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در راهداری فارس اعلام کرد: تردد بین استانی در روز 6 فروردین 1402 تعداد 93 هزار و  609 وسیله نقلیه که 53 درصد کاهش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سهم رویت پلاک در استان از ابتدای طرح تا ششم فروردین‌ماه،  افزود: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح، تقریباً یک میلیون و 711 هزار و 916 پلاک یکتا خودرو با ترکیب مبدا استانی و 12 میلیون و 860 هزار و 222 رویت پلاک، در محور‌های برون شهری استان فارس مشاهده شده است.

احمدی اظهار داشت: بیش از 59 درصد خودرو‌ها (261 هزار و 199 خودرو) ماندگاری کمتر از یک روز در استان داشته و 5 درصد خودرو‌ها بین 5 تا 7 روز در استان ماندگاری داشته‌اند.  

 مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس اظهار کرد: در روز ششم فروردین ماه جاری، 4 هزار و 973 مورد تخلف سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در محور‌های استان ثبت شده که بیشترین تخلف ثبت شده به ترتیب مربوط به کمربندی غربی شیراز (قبل از شهرک صنعتی شیراز) با 901 تخلف، کمربندی غربی شیراز (بعد از شهرک صنعتی شیراز) با 314 تخلف، کمربندی شرقی شیراز (قبل از ورودی رکن آباد) با 312 تخلف،  کمربندی غربی شیراز (قبل از ورودی بلوار عدالت) با 283 تخلف و جاده لار-بندرعباس (چهاربرکه) 218 مورد تخلف  است.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • هشدار زرد هواشناسی لرستان
  • صدور هشدار زرد با ورود موج ناپایداری بارشی در اصفهان/ رگبارهای بهاری و برف در استان
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • وزش باد شدید تا فردا شب در قم ادامه دارد
  • افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق جنوبی کشور/ از فعالیت‌های تفریحی در مناطق ساحلی اجتناب کنید
  • وزش باد شدید تا فردا شب در قم ادامه دارد 
  • پایداری هشدار زرد هواشناسی در زنجان
  • کاهش ۲۶ درصدی ترددها در محورهای فارس