Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان، «علی خاکسار» اظهار داشت: در جلسه‌ای با شرکت نمایندگان پنج استان غرب کشور به میزبانی کرمانشاه مقرر شد در راستای توسعه گردشگری غرب کشور برنامه‌هایی اجرا شود که نخستین مورد آن حضور مشترک در نمایشگاه گردشگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از پیگیری این برنامه یک غرفه ۶۰۰ متری در نمایشگاه به پنج استان غربی اختصاص یافت تا به صورت یکپارچه در نمایشگاه مستقر شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه در این نمایشگاه همه موارد مشترک است افزود: آژانس‌های مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری همه به صورت مشترک کانتر خواهند داشتند.

خاکسار خاطر نشان کرد: ۱۲ غرفه به منظور استقرار برندهای جهانی هر استان طراحی شده است گفت: چند تلویزیون بزرگ نیز برای پخش کلیپ‌ها و تیزرهای تبلیغاتی نصب شده است.

وی از اختصاص چند جایگاه ویژه (VIP) برای برگزاری نشست‌ها خبر داد و گفت: در فواصل مختلف این نشست‌ها با حضور استانداران پنج استان، تورگردانان و راهنمایان گردشگری برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: امسال تور خبرنگاران گردشگری و راهنمایان گردشگری را برای نمایشگاه پیش بینی کردیم و زمینه برای اجرای ورک‌شاپ صنایع‌دستی مانند سفال نیز فراهم شده است.

خاکسار ادامه داد: هر استانی برنامه‌های هنری و محلی نیز دارد که در فواصل زمانی مختلف در غرفه گردشگری غرب کشور برگزار می‌شود و چند مورد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز پیش‌بینی شده که در نمایشگاه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیانگر استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است. 

آبشار و کتیبه های گنجنامه، تپه باستانی هگمتانه، غارعلیصدر بزرگترین غار آبی جهان، آرامگاه بوعلی سینا، گنبد علویان، بازار سرپوشیده، سرابهای نهاوند، کاروانسرای تاج آباد و آرامگاه استر و مُردخای از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان همدان هستند.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۹ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها گردشگری صنایع دستی شهر همدان افتتاح نمایشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری صنایع دستی شهر همدان گردشگری صنایع دستی شهر همدان افتتاح نمایشگاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا  ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری ۲۶ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۳۲ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان صورت گرفت که به طور متوسط بیش از ۸۸ هزار بازدید از هر مکان گردشگری استان انجام شده است.  
محمد حسین ارسطو زاده افزود: از این تعداد، هفت میلیون و ۹۲۳ هزار و ۴۸۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی، هفت میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۲۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی، سه میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۷۹ بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز، دو‌میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۹۸ هزار و ۶۰۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های مذهبی، چهار میلیون و ۸۴۲ هزار و ۹۱۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های تفریحی، ۲۲۳ هزار و ۷۰۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های فرهنگی، یک‌هزار و ۴۸۷ بازدید مربوط به گردشگری سلامت و ۶۸ هزار و ۳۲۳ بازدید نیز مربوط به موزه‌های استان بوده است.  
وی افزود:  دزفول با  ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۴۹ نفر، شوشتربا  پنج‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۷ نفر، اندیکا با  دومیلیون ۳۱۷ هزار و ۱۲۰ نفر، شوش با یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۹۹  و کارون با یک‌میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۸۰ نفر، پربازدیدترین شهرستان‌های استان در ایام تعطیلات نوروز و عید سعید فطر بوده اند.  
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین سال جاری سه‌میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۹۹ نفرشب‌اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.  
ارسطوزاده اظهار کرد:در این مدت نیر  ۴۵۰ هزار و ۹۲۲ نفربازدید از  نمایشگاه‌های دائمی و غیردائمی  صنایع‌دستی استان انجام شد.

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد