Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@03:59:24 GMT

بودجه بیش از ۲ هزار میلیاردی قزوین تقدیم شورا شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۳۵۷۶

بودجه بیش از ۲ هزار میلیاردی قزوین تقدیم شورا شد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین با رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال گذشته توسط مهدی صباغی شهردار قزوین تقدیم شورا شده است.

فرج الله فصیحی رامندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه شهرداری قزوین در سال گذشته ۱,۲۰۰ میلیارد تومان به صحن شورای شهر تقدیم شد و در نهایت ۱,۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شد، امسال با رشد ۵۹ درصدی بودجه شهر قزوین به دو هزار و ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام وتسویه دیون و بدهی‌ها، رشد ۶۷ درصدی هزینه‌های جاری و تأسیس شهرداری منطقه چهار برابر مجوز وزارت کشور از شاخصه‌های بودجه ۱۴۰۱ است، افزود: جهت همکاری و سهولت در مدیریت شهری بودجه تا پایان بهمن تصویب و طی مراحل قانونی تا ۱۵ اسفند به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: توجه به نواحی منفصل شهری در توزیع خدمات با نگاه عدالت محور، الویت بندی طرح‌های نیمه تمام، تلاش برای تسویه بدهی‌های شهرداری قزوین، رفع برخی از معضلات شهری، اهتمام به حمل و نقل عمومی، صرفه جویی در هزینه‌های جاری و عمومی و هوشمندسازی امور شهری از شاخصه‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزویناست.

کد خبر 551308

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر بودجه و اعتبارات شهرداری قزوین شهر قزوین شورای شهر قزوین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از رشد ۵۸۳ درصدی بودجه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ خبر داد.

مهرداد توکلی مقدم در گفت‌وگو با ایمنا در قم با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این زمینه اداره کل درآمد شهرداری به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و سامانه جامع درآمد شهرداری قم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پس از راه‌اندازی این سامانه، بخش اول کاربری آن در حوزه ثبت چک‌های شهرداری قم مورد استفاده قرار گرفت و مطالبات شهرداری قم به این واسطه شفاف و ثبت شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ ما بودجه را با برنامه هشت هزار میلیاردی آغاز کردیم و با ظرفیت‌های که در طول سال ایجاد و روش‌هایی که پیش‌بینی شد توانستیم در پایان فصل سوم سال پیشنهاد ۱۰ هزار میلیاردی بودجه را به شورا ارائه دهیم.

توکلی‌مقدم با اشاره به تحقق ۱۰ هزار و۴۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: این تحقق بیش از میزان متمم بودجه به دلیل ایجاد ساز و کارهای درآمدی و فرایندهای تسهیل صدور پروانه اتفاق افتاد که در کنار تعامل با ادارات همکار، توانست در شرایط سخت اقتصادی به تحقق درآمدهای شهرداری قم کمک کند.

وی با اشاره به تحلیل ۱۰.۴ همت درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: از این مقدار ۵/۶ همت از طرف شهرداری مرکز و سرمایه گذاری‌هایی که معاونت سرمایه گذاری داشت تأمین شده است و ۳.۹ همت سهم مناطق هشت‌گانه است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ۳۸ درصد از درآمد کل شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ را مرتبط با درآمد مناطق شهرداری دانست و گفت: از این میزان ۲.۱ همت بابت کدها و جرایم ساختمانی است.

توکلی‌مقدم با اشاره به رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه گذاری شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ افزود: در حوزه کمک دولت به پروژه‌های مشخص، تحقق ۴۷ درصدی درآمدها رخ داده است.

کد خبر 745433

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا