Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-احمدرضا احسانی گفت: هیات انتخاب آثار بخش «تئاتر فراگیر»، متشکل از آناهیتا غنی‌زاده، زهره بهروزی‌نیا، هادی حسنعلی، مزدک مهیمنی و بهمن صادق حسنی، پس از ارزیابی ۱۰ اثر متقاضی این بخش، چهار نمایش را برای حضور در این دوره از جشنواره معرفی کردند.

او گفت: بخش تئاتر فراگیر با توجه به اهمیت بهره‌گیری از هنر نمایش برای آموزش تئاتر به کودکان با شرایط خاص، در این دوره از جشنواره اجرا می‌شود تا توانمندی ذاتی کودکان با شرایط ویژه، جسمی، حرکتی و ذهنی را به نمایش گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نمایش‌های " خانم خزوک " برداشتی آزاد از نوشته جبار باغچه بان و کارگردانی حمید کیانیان از مشهد، " روزی که هر لب ترانه‌ای است " نوشته حسین نادری و کارگردانی حسین نادری و مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، " شهر کوچولوتر‌ها " نوشته و کارگردانی سیدمهرداد کاوسی حسینی از همدان و" قصه بخت " نوشته داود فتحعلی بیگی و کارگردانی محمد حسن ابویی از مهریز آثار راه یافته به این بخش هستند.

 بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، اسفندماه امسال با دبیری «امیر مشهدی عباس» و با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خبرها را از دست ندهید

رونمایی از تیزر مستندی درباره خوشه‌چینی انگور، خبری از رویداد تئاتر صاحبدلان، تمدید مهلت شرکت در جشنواره خیمه شب بازی، نمایشنامه‌خوانی آسیدکاظم، خبری از اجرای دروغ پارلمانی، انتشار نسخه نابینایان همسر و پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین‌ماه از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

تیزر مستند «بارگادون» ساخته ابراهیم شفیعی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، مستند «بارگادون» به آداب و رسوم خوشه‌چینی انگور و تهیه کشمش در شهرستان اسفرورین می‌پردازد.

در شهرستان اسفرورین انگور تازه‌فروشی نمی شود بلکه انگورها طی فرآیندی به کشمش تبدیل و سپس به فروش می‌رسند.

در شهریورماه در شهر اسفرورین انگورها را می‌چینند و در معرض آفتاب قرار می‌دهند تا به کشمش تبدیل شود، به این فرآیند «بارگادون» گفته می‌شود.

اسفرورین یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های تات‌نشین ایران است و مردم آن به زبان تاتی از زبان‌های ایرانی شاخه شمال‌غربی سخن می‌گویند. پیشینه‌ این زبان به دوران مادها بازمی‌گردد.

«بارگادون» تازگی به جشنواره فیلم اقوام ایرانی راه یافته است. 

عوامل این مستند عبارتند از: تحقیق، نگارش و کارگردان: ابراهیم شفیعی، تهیه کننده: علیرضا ولی‌پور، مدیر تصویربرداری: محمد معدنی، آهنگساز: اکبر بلالی، تدوین: ابراهیم شفیعی و سحر برجی حسن کیاده، صداگذاری: محمدحسن صفابخش، صدابردار: سیدجلال سعادت‌یار، مشاور پروژه: دکتر عمران رحیمی‌فر، طراح پوستر: محمدحسن صفابخش.


برگزاری رویداد تئاتر صاحبدلان در شهر شاهین شهر  
 
جلسه هماهنگی، تبادل نظر و امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و شهرداری شاهین شهر برای اجرای از رویداد تئاتر صاحبدلان در شهر شاهین‌شهر برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، روز گذشته، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، جلسه‌ای با حضور کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی، سعید ابریشمی راد؛ شهردار شهر شاهین‌شهر، محمود فرهنگ، رئیس کانون تئاتر دینی، سید رسول هاشمیان؛ رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر؛ نوید توکلی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر، مریم سادات معلایی؛ مدیر هنری و شهرام نکویان؛ دبیر پایتختی کتاب شاهین شهر به منظور بررسی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری چهاردهمین رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در شهر شاهین‌شهر برگزار و تفاهم‌نامه همکاری امضا شد. 
 
کاظم نظری در این جلسه ضمن خوش‌آمدگویی به شهردار شاهین شهر و همراهان او گفت: در دیدار اخیری که اسفندماه در خلال رپرتوار «تئاتر کابردی» از شهر شاهین شهر داشتم، کیفیت سالن‌های اجرا را بسیار استاندارد دیدم، به نحوی که حتی در شهرهای بزرگ هم نمونه آن را نداریم. همچنین برخورد مسوولین و مردم این شهر، با هنرمندان بی نظیر بود. همان زمان، به فکر اجرای رویداد تئاتر صاحبدلان در این شهر مستعد افتادم.  
 
نظری، بخشی از انتقال جشنواره به شهر شاهین را نیز تمرکززدایی از پایتخت ذکر کرد و چنین تصریح کرد: به نظرم حق هنرمندان و مخاطب شهرهایِ غیرِ تهران هم بهره مندی از اجراهای تئاتر و جشنواره‌هاست. در حد مقدور و امکانات شهرها، تلاش می کنیم برخی از جشنواره‌ها در شهرهایی غیر از تهران هم برگزار شود.  
 
سعید ابریشمی راد؛ شهردار شهر شاهین شهر نیز از اعتماد مدیرکل هنرهای نمایشی در سپردن رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان به این شهر تشکر کرد و بیان داشت: من به نمایندگی از خودم، همکاران و مردم هنردوست شاهین شهر از اعتماد شما در  واگذاری این رویداد تشکر می کنم و تمام توان و ظرفیت موجود را برای برگزاری باشکوه این رویداد به کار خواهیم گرفت.    
در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری به امضای کاظم نظری به نمایندگی از اداره کل هنرهای نمایشی و سعید ابریشمی راد؛ شهرداری شهر شاهین شهر به نمایندگی از شهرداری شهر رسید.

تمدید مهلت شرکت در جشنواره«خیمه شب بازی»

خانه موزه خیمه شب بازی ایران به منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه شب بازی و ارتقا سطح کیفی این گونه نمایش سنتی ایرانی نخستین جشنواره نمایش خیمه شب بازی را برگزار می کند.
مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه شب بازی با توجه به استقبال گسترده علاقمندان تمدید شد وهنرمندان می توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.
نخستین جشنواره "خیمه شب بازی"با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است.این جشنواره به میزبانی خانه موزه خیمه شب بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه موزه خیمه شب بازی ایران با آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند.‌شماره تماس ۰۹۱۰۴۰۳۳۵۸۷ نیز پاسخگوی سوالات خواهد بود.

آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد وعلاقه مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم ، فرم تکمیل شده را به همراه سایر مدارک به آدرس : بلوار کشاورز. خیابان وصال شیرازی. کوچه اسلامی ندوشن. پلاک ۶ - کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱ ، خانه فرهنگ مانا از طریق پست یا بصورت حضوری ارسال نمایند

نخستین جشنواره سراسری خیمه شب بازی ایران از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می شود.

آسید کاظم در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر نمایش‌نامه‌ خوانی می‌شود. 

"آسید کاظم" نوشته‌ی محمود استاد محمد، به کارگردانی قاسم زارع در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر نمایش‌نامه‌ خوانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر؛ نمایش‌نامه‌خوانی‌ "آسید کاظم‌" به کارگردانی قاسم زارع روز شنبه ۸‌ اردیبهشت ساعت‌ ۲۰‌ در سالن استاد سمندریانِ این تماشاخانه‌ اجرا می‌شود. 

گفتنی است در این نمایش‌نامه‌خوانی مسعود کرامتی، قاسم زارع، بهرام‌ ابراهیمی، فرهاد بشارتی، بهرام درخشان، علی عطایی‌حور، حسن شفیعی، دانیال ابراهیمی، آیدا قدرتی حضور خواهند داشت.   

علاقه‌مندان به تهیه‌ی اینترنتی بلیت‌های این اجرا می‌توانند به سایت تماشاخانه‌ی ایران‌شهر و یا سامانه‌ی تیوال مراجعه نمایند.

نمایش «هواخوری» به نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی، خرداد ۱۴۰۳ در تهران روی صحنه خواهد رفت.

صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد. 



«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد. 

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد. 

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد

تهران، شیراز، مشهد و کرج پرفروش‌ترین سینماهای کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ بودند.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینماشهر، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینماها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

بر اساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هدیش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ملت» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی «بام نیایش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در فروردین ماه قرار گرفتند.

نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر می‌شود

مسعود فروتن فیلم سینمایی «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده را برای نابینایان توضیح‌دار کرد. 

این گروه نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده را پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ در چارچوب برنامه فیلمخانه منتشر می‌کند.

این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از طریق سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت آن را محدثه واعظی‌پور نوشته است. این برنامه در استودیو شهر صدای پارسیان با صدابرداری رامتین ناهید ضبط شده و مرجان طبسی آن را میکس و تدوین کرده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند. 

«دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!

نمایش «دروغ پارلمانی» به تهیه کنندگی بهمن هاشمی و طراحی و کارگردانی سهیل حاتمی و از شب گذشته، اجراهای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد.

نمایش «دروغ پارلمانی» به تهیه کنندگی بهمن هاشمی و طراحی و کارگردانی سهیل حاتمی و از شب گذشته، اجراهای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد؛ این نمایش تا پنجم خردادماه هرشب راس ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

محسن رضوی نیا، مهسا احمدپور، رضا امانلو، پردیس کریمی، پویان پوینده، فاطمه عباسی، ناهید عبدالمحمدی، مسعود روشن و سالار آذریان بازیگران نمایش به «دروغ پارلمانی» می‌باشند.

«دروغ پارلمانی» برداشتی از نمایشنامه به دنبال دروغگو اثر دیمیتریس پساتاس، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز ترک‌تبار است که در یونان زندگی و فعالیت می‌کرده است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: با دروغ همه چیز به دست میاد، ولی نمیشه نگهشون داشت.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دراماتورژ: تبسم شاهپوری، تولید: پویان پوینده، منشی صحنه: زهرا حیدری، دستیاران کارگردان: ایمان نیکخو و بیتا جباری و ستاره شهنی، طراح صحنه: مرتضی عبدالحسینی، ساخت دکور: مرتضی عبدالحسینی و علی عباسیان و محسن بهرامی، گریم: بهاره مینایی، لباس: ملیکا نخعی، طراح نور: سهیل حاتمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، طراح پوستر: پوریا مقدم، ساخت تیزر: عرفان محمدی، عکاس: مجید هزاوه و امیر علی سیدجلالی اشاره کرد.

علاقمندان جهت تهیه بلیط و تماشای این نمایش می‌توانند تا پنجم خردادماه به سایت تیوال و یا گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو،‌ بعد از سفارت ایتالیا، شماره ۷۶ مراجعه نمایند.

این باکس خبری با دیگر خبرهای دریافتی به روز می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود