Web Analytics Made Easy - Statcounter

منبعی در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کرد که این گروه‌ها به برهم صالح برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق رأی خواهند داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، این منبع اعلام کرد: بیشتر گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان از برهم صالح، نامزد اتحادیه میهنی کردستان عراق برای تصدی پست ریاست جمهوری برای دوره دوم حمایت می‌کنند و طی ساعات آتی گزینه خود را به طور رسمی اعلام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل به نظر می‌رسد که فراکسیون صدر به رهبری مقتدی صدر به حزب دموکراتیک اقلیم کردستان نزدیکتر است. برهم صالح با هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکراتیک کردستان برای تصدی پست ریاست جمهوری رقابت می‌کند.

براساس عرف سیاسی عراق پست ریاست جمهوری این کشور ازآن اتحادیه میهنی کردستان است.

در انتخابات پارلمانی اخیر عراق حزب دموکراتیک کردستان به ۳۱ کرسی و اتحادیه میهنی به ۱۷ کرسی دست یافت. حزب دموکراتیک کردستان می‌گوید اتحادیه میهنی برهم صالح را بدون موافقت بقیه کردها برای این پست نامزد کرده است و همین مسئله باعث شده تا حزب دموکراتیک نیز نامزد دیگری را معرفی کند.

ریاست پارلمان جدید عراق مهلتی را تا هشت فوریه برای انتخاب یکی از این دو نامزد برای پست ریاست جمهوری تعیین کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برهم صالح پست ریاست جمهوری اتحادیه میهنی حزب دموکراتیک برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از شرایط جوی پایدار و روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده در منطقه البرز مرکزی است.

وی بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه با گذر یک موج ناپایدار ضعیف از منطقه، رگبار پراکنده و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد و کاهش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز مطرح کرد: امروز جمعه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و غبار محلی در بعضی ساعات و فردا شنبه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری است.

بهاروند احمدی عنوان کرد: برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید در بعضی ساعات، گرد و خاک و شب رشد ابر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6082405

دیگر خبرها

  • دو گزینه پرید: سه نامزد نهایی مربیگری بایرن
  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف