Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، از هفته گذشته ورود ۲ موج بارشی به کردستان و بارش برف در بسیاری از مناطق استان، باعث بسته شدن محورهای مواصلاتی، راه های روستایی و قطعی برق و مخابرات شد و با توجه به طولانی شدن زمان بازگشایی برخی راه های روستایی در شهرستان های سقز و سروآباد، امداد رسانی به این مناطق به صورت هوایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت برای نخستین بار طی چند سال گذشته ارتفاع برف در برخی مناطق از جمله مریوان به بیش از ۷۵ سانتی متر رسید و دمای هوا نیز با افت شدید مواجه شد و در برخی مناطق به کمتر از منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

در کنار این مسائل، گلایه‌های مردم سنندج از عملکرد ضعیف شهرداری در زمینه برفروبی و پاکسازی معابر شهری و ارائه خدمات، پای وزیر کشور را به کردستان کشاند تا از نزدیک از آخرین وضعیت خدمات مطلع شود.

احمد وحیدی عصر سه‌شنبه پنجم بهمن ماه در سفری از پیش اعلام نشده به کردستان سفر کرد و در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به استان را ارزیابی وضعیت موجود به خاطر بارش پر برکت برف و بررسی مشکلات اعلام کرد.

وی گفت: اگر معلوم شود کسی کم کاری کرده مساله بررسی می شود، البته استاندار کردستان در این مدت تمام وقت پای کار بودند و تماس تلفنی مکرر داشتیم.

او افزود: ابتدا باید به طور کامل وضعیت استان را بررسی کنیم و با توجه به امکانات و نیازهای استان در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

وزیر کشور بلافاصله از فرودگاه راهی گردنه صلوات آباد سنندج شد تا از راهدارخانه‌ و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر بازدید کند، البته خودرو حامل خبرنگاران به دلیل نقص فنی کمی بالاتر از پلیس راه سنندج - همدان، متوقف شد و خبرنگاران و عکاسان از همان ابتدای کار از همراهی وزیر کشور جا ماندند و چون اعلام شده بود که وحیدی در بازگشت به سنندج از ناحیه منفصل شهری نایسر بازدید دارد، بعد از رفع نقص فنی خودرو، در ابتدای همین ناحیه، منتظر ماندند تا ادامه سفر وزیر را پوشش دهند.

تقریبا هوا داشت تاریک می‌شد که وزیر کشور به نایسر آمد و وضعیت آنجا را دید و بعد از طی مسیری پرترافیک از شهرک بهاران و کمربندی آبیدر، راهی استانداری شد تا در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان شرکت کند.


لزوم تقویت توان دستگاه ها برای مدیریت مواقع بحران

جلسه سخنرانان زیادی داشت و استاندار به عنوان اولین سخنران با اشاره به بارش سنگین برف اخیر و بروز برخی مشکلات گفت: باید توان ساماندهی نیروها و ماشین‌آلات را در زمان بحران در استان تقویت کنیم و برنامه‌ریزی لازم برای بسیج امکانات داشته باشیم.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: امیدواریم در صورت بروز بحران یا بارش های سنگین، با برنامه‌ریزی درست و آمادگی کامل، شاهد بروز مشکل در استان نباشیم.

وی ضمن تقدیر از همراهی مردم و کمک آنان به دستگاه‌ها در بارش های اخیر، افزود: فرسودگی ماشین آلات و سخت گذر و برف گیر بودن راه های استان، از جمله نقاط ضعف و چالش های منطقه است که می طلبد در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

استاندار کردستان یکی از مشکلات موجود را عدم تامین حقوق پرسنل شهرداری ها دانست و اظهار داشت: همه شهردادی ها در مجموع با این مشکل مواجه هستند که باید چاره اندیشی شده و هرچه زودتر حقوق معوقه آنان پرداخت شود.

زارعی کوشا اضافه کرد: مجموعه شرایطی که در کردستان بود، یعنی بارش فراوان برف، برودت هوا و طولانی بودن بارش، در طول پنج دهه گذشته سابقه نداشته است.
 

همه دستگاه‌ها پای کار

اما بعد از صحبت های استاندار، مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و بخش های مختلف و فرماندهان سپاه، انتظامی و لشکر ۲۸ کردستان نیز به ارائه عملکردی از اقدامات دستگاه مبتوع خود برای خدمت به مردم در روزهای برفی گذشته پرداختند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در جریان بارش برف سنگین اخیر در استان، از تمام تجهیزات و امکانات سپاه برای کمک‌رسانی به مردم استفاده کردیم.

سردار سیدصادق حسینی اضافه کرد: بارش برف در کردستان اگرچه دردسرهایی برای مردم و مسوولان داشت اما یک نعمت الهی بود و موجب خوشحالی مردم شد.

وی تاکید کرد: همه مسوولان به فراخور خود با توجه به تجهیزاتی که داشتند به برفروبی در درون شهرها و برون‌شهری کمک کردند و در مجموع خروجی خوبی بدست آمد.

سردار حسینی یادآور شد: ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات، ۸ دستگاه کمپرسی و ۸ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس سپاه را برای برفروبی و جابجایی شهروندان بکارگیری کردیم.

فرماندهی انتظامی کردستان نیز از تلاش این فرماندهی برای کمک به شهروندان و دیگر دستگاه های مسوول در بارش های چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: با تلاش صورت گرفته، خوشبختانه تصادف و اتفاق ناخوشایندی در استان روی نداد.

سردار علی آزادی اظهار داشت: باز هم در صورت نیاز با تمام توان در کنار دیگر دستگاه ها برای خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد و از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۲۸ پیاده کردستان هم با بیان اینکه از روز نخست بارش برف پایگاه هوانیروز کرمانشاه نیز در آماده‌باش کامل بود، افزود: ارتش در طول این مدت همه ماشین‌آلات سنگین را برای برف‌روبی خیابان‌ها و معابر پای کار آورد.

امیر حمیدرضا رحمت پور از توزیع آرد توسط ارتش در پی بارش‌های اخیر از داخل کارخانه تا نانوایی‌های مرکز کردستان خبر داد و اعلام کرد: در این مدت هزاران کیسه آرد تحول نانوایی‌ها دادیم.

شهردار سنندج نیز بر ضرورت افزایش و تامین و تجهیز ماشین‌آلات شهرداری‌های استان تاکید و از وزیر کشور درخواست کرد در راستای این مهم اقدامات لازم صورت گرفتە شود.

سید انور رشیدی یادآور شد: شهر سنندج بە احتساب نواحی منفصل شهری پنج هزار و ٤۰۰ هکتار مساحت دارد کە از این مقدار هزار و ٦۲۰ هکتار اراضی معابر است که ٥٥ درصد از این مساحت در بافت ناکارآمد شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه دسترسی بە بافت‌های ناکارآمد شهری باتوجە بە توان و امکاناتی کە وجود دارد دشوار و غیرممکن است، افزود: ماشین آلات سبک و سنگینی کە در اختیار شهرداری سنندج قرار دارد، ٤۲ دستگاە است کە ۳٥ تا ٤۰ سال عمر دارند.

رشیدی با اشارە بە بارش برف و کولاک ادامه داد: بارش برف در شهر سنندج در کمتر از ۲٤ ساعت همزمان شد با برودت هوا و دمای ۲٥ درجە زیر صفر کە بارش برف بە ٥۰ سانت در شهر سنندج رسید.

وی با بیان اینکە در بیش از ۲۷ میلیون متر مربع کل مساحت شهر سنندج بارش برف را شاهد بودیم، افزود: از این مقدار ٨ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع در سطح معابر شهر سنندج بارش داشتیم، ضمن اینکه بارش برف بە نسبت امکاناتی کە در اختیار شهرداری قرار دارد، موجب نارضایتی مردم از خدمات رسانی شهرداری شد.

اینجا باید به تلاش های اداره کل راهداری کردستان هم اشاره داشت. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم گفت: در مجموع طی ۶ روز، ۸۶ هزار کیلومتر باند و ۳۰ هزار کیلومتر معابر شهری و یک هزار و ۴۰۰ روستا (حداقل ۲ بار) برفروبی شد.

محمد راشد مدرس گرجی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۰ هزار تن شن و نمک در جاده های برون شهری و  ۱۵ هزار تن هم در داخل شهرها استفاده شده و ۷۰۰ هزار تن برف جابجا شده است.
 

نگرانی مردم از گرانی و تورم

اما نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری کمی متفاوت تر از بقیه صحبت کرد و گفت: مردم از گرانی، ‌ تورم و افزایش قیمت‌ها گله‌مند هستند.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: حضور وزیر کشور در این شرایط سخت و گرفتاری با آن همه مشغله کاری، بیانگر دغدغه‌مندی، غم‌خواری و تعامل با مردم این خطه از سرزمین اسلامی است.

وی بر تقویت تعاون، همکاری و وحدت مسوولان و مردم در شرایط سخت و بحرانی تاکید کرد و گفت: این روزها مشکل مردم بارش برف، باران و قطعی برق نیست چراکه مردم از گرانی، تورم و افزایش قیمت‌ها گله‌ مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به بی سابقه بودن بارش ها در ۵۰ سال اخیر اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال آبی جاری تا پایان دی ماه ۱۸۰ میلیمتر بارش در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

آرش آریانژاد با اشاره به مشکل کم آبی در بانه، اظهار داشت: بعد از بارش های خوب اخیر، سد عباس آباد بانه که پیشتر ۵۰۰ هزار مترمکعب آب ذخیره داشت اکنون به ۲ میلیون مترمکعب رسیده که خبری مسرت بخش است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم آمار امدادرسانی توسط این جمعیت را ۶ هزار و ۷۸ مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت، پنج هزار جیره خشک و یک هزار و ۶۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین مسافران و روستاییان گرفتار در برف توزیع شد، ضمن اینکه هفت مورد امدادهوایی، ۸۰ مورد انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و نجات ۱۴ کوهنورد هم صورت گرفت.

احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم به افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز در استان به دنبال بارش های اخیر و برودت هوا اشاره کرد و افزود: با این وجود و به دلیل پایداری شبکه، هیچگونه قطعی یا افت فشار در نقاط شهری و روستایی گزارش نشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم از۲۵۰ مورد قطعی برق در روستاهای استان به دلیل بارش سنگین برف اشاره و اضافه کرد: با تلاش نیروهای این شرکت، اکنون تمام روستاهای استان از برق بهره مند و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

وزیر کشور: اعتبار لازم برای تجهیز شهرداری ها و راهداری ها به ماشین آلات جدید تامین می شود

بالاخره بعد از حدود ۲ ساعت نوبت به صحبت های وزیر کشور رسید و وی قبل از هر چیزی بارش برف اخیر را برکتی برای کشور و کردستان دانست.

احمد وحیدی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف و مردم برای مدیریت بارش برف چند روز اخیر در کردستان، گفت: ما ملت یکپارچه ای هستیم و در واقع فرقی بین دولت و مردم وجود ندارد و این همدلی ها باید برای آبادسازی کشور و استان نیز بکار گرفته شود.

او اظهار داشت: همین شعار تعاون برگرفته از قرآن کریم، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را در بارش سنگین برف برای خدمت رسانی در کردستان با مردم همراه کرد و این نشان از یکپارچگی دولت و ملت است.

وی اضافه کرد: یکپارچگی و همدلی که در چنین صحنه هایی بروز می کند، حاکی از ظرفیت بسیار بزرگ همدلی و تلاش مشترک در جامعه است و شعار تعاون، شعار انسانی است که همه باید مد نظر داشته باشند.

وحیدی با بیان اینکه کردستان عزیز باید از همه لحاظ با روحیه تعاون و همدلی، رشد کند، ادامه داد: در زمینه آبادسازی هم باید از این ظرفیت و صحنه های همدلی که در بارش برف و خدمت رسانی به مردم ظهور و بروز یافت، بکارگیری شود.

وزیر کشور بعد از پایان جلسه و در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه بارش‌های اخیر باعث رونق بخشیدن به بخش کشاورزی شد، اضافه کرد: کارشناسان پیش‌بینی کرده اند که ۸۵ تا ۱۰۰ درصد سدهای استان پر از آب شوند که این باعث خوشحالی همه ما و کشاورزان است.

وی با اذعان به اینکه گرچه بارش‌های اخیر باعث مشکلاتی همچون اخلال در خدمت‌رسانی، مسدودشدن کوچه و خیابان‌ها شد، ادامه داد: بخشی از ماشین‌آلات شهرداری‌ها به ویژه شهرداری سنندج فرسوده بوده که تلاش خواهیم کرد تصمیمات لازم برای تجهیز دستگاه‌ها و امکانات اجرا خواهد شد.

وحیدی ادامه داد: در همین راستا مبلغ قابل توجهی از منابع مختلف برای رفع برخی از مشکلات جزئی و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری ها و راهداری ها به حساب استانداری واریز خواهد شد.

امیدواریم با عملی شدن وعده وزیر کشور و تجهیز شهرداری ها و راهداری های کردستان به ماشین آلات جدید، دیگر بهانه ای برای دستگاه های خدمات رسان به ویژه در حوزه خدمات شهری و راه، باقی نماند و در صورت بارش سنگین برف یا رویدادهای این چنینی، شاهد ایجاد مشکل برای شهروندان و روستاییان نباشیم.

برچسب‌ها احمد وحیدی کردستان مدیریت بحران سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احمد وحیدی کردستان مدیریت بحران احمد وحیدی کردستان مدیریت بحران سنندج بارش سنگین برف بارش های اخیر کردستان هم شهرداری ها ماشین آلات شهر سنندج دستگاه ها وزیر کشور بارش برف بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی امیرکبیر، نمایشگاه چایناپلاس از ۳۵ سال پیش تا کنون مهمترین مرکز عرضه و تجارت محصولات پلاستیک و پتروشیمی است و جایگاه ویژه ای در بین رویدادهای این صنعت دارا می باشد.

چاینا پلاس از سال ۱۹۸۳ تاسیس گردیده و در حال حاضریکی ازمهمترین آوردگاه های عرضه و داد و ستد تولیدات پلاستیک و لاستیک در جهان است و به طور گسترده توسط پیشگامان این صنعت به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نمایشگاه های صنعت پتروشیمی در جهان شناخته می شود.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در این دوره از نمایشگاه چایناپلاس، با غرفه‌ای وِیژه و محوری در سالن اصلی نمایشگاه و در کنار بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی جهان، آخرین محصولات خود را در زمینه پتروشیمی و پلیمر ارائه نموده است.

این رویداد بین المللی در فضایی به مساحت بیش از ۲۵۰ هزار متر مربع برگزار می گردد که طبق برآورد های صورت گرفته، هر ساله شاهد بیش از ۲۰۰ هزار شرکت کننده از سراسر دنیا است که در سه حوزه تجهیزات و ماشین‌آلات، مواد خام و شیمیایی و صادرکنندگان چینی برگزار می‌شود.

پتروشیمی امیرکبیر به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت پتروشیمی و پلیمر، با حضور تیم اقتصادی مجرب و متخصصین توسعه بازار خود ضمن شرکت در این رویداد، جلسات فشرده و رایزنی های مثبتی با نمایندگان شرکت‌ها و تجار بین المللی برگزار نموده است که به تبادل نظر، عقد قرارداد و تنظیم تفاهمنامه هایی در خصوص همکاری های متقابل، صادرات و انتقال تکنولوژی منجر شده است.

یکی از نقاط قوت نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۴، موضوع حفظ محیط زیست و تولید محصولات سازگار با طبیعت است که مجموعه امیرکبیر به عنوان صنعت سبز کشور در ۴ موضوع تولید سازگار با محیط زیست در حوزه بازیافت، پلاستیک‌های بازیافتی، پلاستیک‌های زیستی، افزودنی‌های سازگار با محیط زیست راهکارها و رویکردهای خود را ارائه نموده است.

این نمایشگاه از ۱۸ گروه ویژه تشکیل شده است که از جمله آنها می توان به بخش های فناوری سه بعدی، تجهیزات کمکی و آزمایشی ماشین آلات اکستروژن، ماشین آلات بسته بندی فناوری فیلم و پلاستیک، ماشین آلات قالب گیری تزریقی، ماشین آلات قالب گیری تزریقی و منطقه فنی تولید هوشمند، ماشین آلات بسته بندی پلاستیک و فناوری بازیافت اشاره کرد.

همچنین در بخش تولیدی نیز قسمت های تخصصی تامین کنندگان مانند افزودنی ها، بیوپلاستیک، مواد شیمیایی و مواد اولیه، رنگدانه رنگی، کامپوزیت ها، پلاستیک بازیافتی، الاستومرهای ترموپلاستیک و لاستیک دیده می شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899004

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد