Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تماس‌های شهروندان برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت و حدود یک ماهی است که جمع‌آوری این حیوان به صورت روزانه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه نمی‌توانیم در برابر تهدید سلامت و امنیت شهروندان بی‌تفاوت باشیم، افزود: این روزها افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب و آسیب‌هایی که به شهروندان به ویژه کودکان وارد می‌شود به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که سگ‌های ولگرد برای شهروندان ایجاد کرده‌اند و گاهی علاوه‌بر ایجاد رعب و وحشت به شهروندان حمله‌ور نیز شده‌اند، سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد ۷۰ تماس تلفنی را از طریق سامانه ۱۳۷ برای جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب پیگیری کرده و تا حدودی شرایط نرمال شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد بیان کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان، ایجاد نظم و امنیت شهری، سه پیمانکار برای جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب انتخاب شده است تا با اکیپ‌های زنده‌گیری نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها اقدام شود.

مومنی بیان کرد: بیشتر سگ‌های جمع‌آوری شده در محله‌های برون پهنه و سرچشمه‌ها بوده که علت اصلی آن رهاسازی حیوانات توسط گله‌دارهای ساکن در این محل‌ها است که معضلی برای شهرداری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سگ‌های جمع‌آوری شده به کمپ منتقل می‌شوند و مراحل عقیم‌سازی و واکسیناسیون‌ها آن‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کشتن سگ‌ها ممنوع اعلام شده و کسی اجازه چنین کاری را ندارد حتی هنگام جمع‌آوری نیز از سلاح بیهوشی استفاده می‌شود که به حیوان و شهروندان آسیبی نرسد.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: سگ های بلا صاحب سگ های بلاصاحب جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ناصرخاکی از صدور دستوری به شهرداری فردیس برای ساماندهی «پارک تندرستی» در این حوزه قضائی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، علیرغم تراکم بالای جمعیت، کمبود فضاهای سبز بوده و همین موضوع موجب محرومیت و عدم دسترسی همه شهروندان به این فضاها شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پارک‌های مهم این شهرستان، «پارک تندرستی» است، تصریح کرد: با توجه به شرایط گفته شده و وقوع برخی بزه به دلیل حضور اراذل و اوباش و توزیع مواد مخدر و همچنین آسیب به چندین کودک در جریان حمله سگ‌ها، به شهرداری فردیس دستور ساماندهی فوری این پارک داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس بیان کرد: بر این اساس شهرداری فردیس مکلف شده است ضمن محصور کردن این پارک، با استقرار نگهبان در خصوص ورود و خروج شهروندان، کنترل‌های لازم را داشته باشد تا امکان استفاده از فضاهای سبز برای همه شهروندان فراهم شود.

کد خبر 6088627

دیگر خبرها

  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی