Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علی مالمیر  گفت: پس از پیگیری این برنامه یک غرفه ۶۰۰ متری در نمایشگاه به پنج استان غربی اختصاص یافت تا به صورت یکپارچه در نمایشگاه مستقر شوند.

در جلسه‌ای با شرکت نمایندگان پنج استان غرب کشور به میزبانی کرمانشاه مقرر شد در راستای توسعه گردشگری غرب کشور برنامه‌هایی اجرا شود که نخستین مورد آن حضور مشترک در نمایشگاه گردشگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی  استان همدان در ادامه گفت: در این نمایشگاه همه موارد مشترک است و آژانس‌های مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری همه به صورت مشترک کانتر خواهند داشتند.

او گفت: ۱۲ غرفه به منظور استقرار برند‌های جهانی هر استان طراحی شده است وچند تلویزیون بزرگ نیز برای پخش کلیپ‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی نصب شده است.

مالمیر در ادامه گفت: چند جایگاه ویژه (VIP) برای برگزاری نشست‌ها در این نمایشگاه اختصاص داده شده و در فواصل مختلف این نشست‌ها با حضور استانداران پنج استان، تورگردانان و راهنمایان گردشگری برگزار می‌شود.

او گفت: امسال تور خبرنگاران گردشگری و راهنمایان گردشگری را برای نمایشگاه پیش بینی کردیم و زمینه برای اجرای ورک‌شاپ صنایع‌دستی مانند سفال نیز فراهم شده است.

مالمیرگفت: هر استانی برنامه‌های هنری و محلی نیز دارد که در فواصل زمانی مختلف در غرفه گردشگری غرب کشور برگزار می‌شود و چند مورد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز پیش‌بینی شده که در نمایشگاه رونمایی می‌شود.

وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیانگر استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۹ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جمع بندی نکات مطروحه در جلسه شورای اداری شمیرانات اظهار کرد: در این جلسه به منظور بهره وری حداکثری از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی و عفاف و حجاب، برای مدیریت بهتر شهرستان به بازخوانی این منویات پرداختیم و موضوعات برگزاری دور دوم انتخابات مطرح شد.

ذاکریان گفت: برخی ادارات شمیرانات در حوزه تک برگ کردن سند ادارات اقدامات لازم را انجام داده اند و ضروری است که سایر ادارات نیز به این حوزه ورود کنند.

فرماندار شمیرانات افزود: مشکلات ثبت املاک در شمیرانات وجود دارد و مقرر شد با برگزاری جلسات و کارگروه‌ها این مشکل حل شود.

وی با شاره به اینکه موضوع اوقاف در منطقه شمیرانات برجسته است گفت: در این حوزه در برخی موقوفات متولی نداریم که نیاز است تعاملاتی در این زمینه صورت بگیرد.

ذاکریان به برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات اشاره کرد و افزود: برگزاری این هفته یک رویداد نوپا است که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ کلید خورد و می‌خواهیم در یک بازه سه الی ۵ ساله این هفته را در استان تهران تثبیت کنیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان بیان کرد: منطقه در حوزه‌های مختلف مفاخر و تاریخ شمیرانات، لواسانات و رودبار قصران، اثر گذاری در فرآیند انقلاب، استقرار حضور حضرت امام خمینی (ره) در این منطقه که یک رویداد ویژه است و وجود کاخ‌های سعدآباد و نیاوران، وجود ۴۰ امام زاده و ظرفیت‌های ورزشی، مفاخر ورزشی فرهنگی و هنری متعدد، وجود سه پیست اسکی و بهره مندی از چشم اندازهای طبیعی و گردشگری بسیار مهم است که باید در این هفته معرفی شوند و دستگاه‌های متولی پس از تثبیت رویداد در این خصوص اطلاع رسانی کنند و فرهنگ سازی کنند.

ذاکریان گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات امسال با اولویت «گردشگری مقاومت» در حوزه گفتمان انقلابی وارد گفتگو شده ایم و احتمالاً نشست فعالان گردشگری مقاومت را داشته باشیم و یکی از ظرفیت‌های این حوزه گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر است که پس از بهشت زهرا بزرگترین گلزار شهدای استان تهران محسوب می‌شود و نیاز به معرفی دارد.

وی اظهار کرد: پس از تعیین مراحل برای تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات، توسعه این موضوع را در برنامه ریزی ها خواهیم داشت.

کد خبر 6085293

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • آغاز پیش‌ثبت‌نام الکامپ بیست و هفتم از ۳ اردیبهشت
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد