Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-سید مصطفی فلاح گفت:در نخستین برنامه افتتاح پروژه‌های دولت سیزدهم یک هزار روستا کمتر توسعه یافته در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که در مازندران با نصب سه سایت جدید و ارتقاء شش سایت موجود تعداد ۱۶ روستا بالای ۲۰ خانوار از هشت شهرستان استان در زمره این هزار روستا قرار گرفته و پوشش ارتباطی پایدار و اینترنت پرسرعت LTE در این مناطق فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نزدیک به ۲ هزار مدرسه در استان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و حدود ۱۵۰ مدرسه در روستا‌های کمتر توسعه یافته که به اینترنت ثابت دسترسی نداشتند نیز از طریق مودم out door به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گفته فلاح از مهمترین برنامه‌های وزارت ارتباطات، اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات می‌باشد و بر این اساس تمام تلاش مجموعه اداره کل استان بهبود پوشش ارتباطی همه روستا‌های استان از طریق نصب سایت‌های جدید یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های ۲G یا بهینه سازی برخی از سایت‌های موجود بوده است.

تمام روستا‌های استان در حال حاضر به خدمات تماس دسترسی دارند و نزدیک به ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از خدمات با کیفیت اینترنت برخوردار نیستند که در فهرست برنامه‌های در دست اجرا قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ مشکلات ارتباطی این روستا‌ها نیز مرتفع شود.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات اینترنت پرسرعت شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری در این سفر، با هدف ارزیابی مشکلات و چگونگی تسریع در توسعه پروژه فیبر نوری استان بوشهر، با استاندار، مدیران و پیمانکاران این طرح دیدار کرد.

در این دیدار مقرر شد، طی برگزاری جلسه‌ای مشترک با شهرداری‌ها، چالش‌های موجود پیرامون انعقاد و اجرای قراردادها برطرف شود و اپراتورها نیز برنامه به روز رسانی شده خود را ارائه کنند.

مدیر معین پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان بوشهر، ضمن بررسی‌های میدانی وضعیت پیشرفت پروژه، از شهر کنگان و منطقه یک بوشهر نیز بازدید کرد. با هماهنگی میان مدیران ارشد شهر کنگان و اپراتور مقرر شد تا حداکثر ۶۰ روز آینده ۴۰ کیلومتر حفاری فیبرنوری کنگان کامل می‌شود.

این گزارش حاکی است، اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری در سال جدید، در حدی است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده است. طبق بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهر سازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر پانزده روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

با تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، تا کنون، اجرای پروژه فیبرنوری در ۴۳۰ شهر کشور آغاز و یا نهایی شده و بیش از ۷ هزار کیلومتر مورد حفاری قرار گرفته است که ۷ میلیون خانوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

گفتنی است، با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر کشور، سرعت اینترنت به صورت صد برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود. از مزایای دیگر استفاده از فیبرنوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر کشور است

کد خبر 6086812 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • خسارت بيش از ۹۵ ميليارد تومانی سيل به شبكه توزيع برق / تنها برق سه روستا ناپایدار است