Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال گذشته مجموع یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۲۸ تولد در کل کشور ثبت شد که یک میلیون و ۸۶ هزار و ۵۶۶ مورد آن در همان سال رخ داد. همچنین در ۱۰۲ هزار و ۵۱۲ ولادت رخ داده، تاریخ ازدواج پدر و مادر یک سال و کمتر از یک سال بوده است.

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اطلاعات سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ ثبت احوال کشور، در سال گذشته حدود ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد از ولادت های ثبت شده یعنی ۱۰۲ هزار و ۵۱۲ ولادت در فاصله زمانی یک سال و کمتر از یک سال از ازدواج والدین رخ داده اند و ۶۵.۷ درصد یعنی ۷۰۹ هزارو ۹۵۴ ولادت از تولدهای ثبت شده با فاصله زمانی پنج سال و بیشتر از زمان ازدواج والدین رخ داده است.


همچنین از کل ولادت های رخ داده در سال گذشته ۴۰ درصد ولادت مرتبه اول (فرزند اول)، ۴۰.۸ درصد ولادت مرتبه دوم (فرزند دوم)، ۱۴.۲ درصد ولادت مرتبه سوم (فرزند سوم) و ۴.۳ درصد ولادت مرتبه چهارم و بیشتر بوده است؛ البته تفاوت جمع درصدها از ۱۰۰ به دلیل وجود موارد نامشخص مرتبه ولادت است. با حذف موارد نامشخص مرتبه ولادت ها، این درصدها به ترتیب به ۴۰.۳، ۴۱.۱، ۱۴.۳ و ۴.۳ می رسد. به این ترتیب نیمی از ولادت های رخ داده در سال گذشته مربوط به نوزادانی است که یک برادر یا خواهر بزرگتر از خود دارند.

بررسی ولادت های مرتبه اول بر حسب گروه سنی مادران

بر اساس اطلاعات سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ سازمان ثبت احوال، بیشترین سهم ولادت های مرتبه اول ثبت شده با ۲۷.۳ درصد مربوط به مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله است. میانه سنی مادران در ولادت های مرتبه اول ۲۶ سال است. یعنی نیمی از مادران در زمان به دنیا آوردن اولین فرزند خود ۲۶ ساله یا بیشتر بوده اند و حدود ۸۸.۲ درصد از نوزادانی که اولین فرزند هستند مادرانی با سن ۱۵ تا ۳۵ سال داشته اند.
بررسی ولادت های مرتبه دوم بر حسب گروه سنی مادران

بر اساس اطلاعات سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ بیشترین سهم ولادت های مرتبه دوم ثبت شده با ۳۱.۵ درصد مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است و در حدود ۵۹.۹ درصد از ولادت های مرتبه دوم مربوط به مادران ۲۵ تا ۳۴ ساله است. این ولادت ها مربوط به نوزادانی است که یک خواهر یا برادر بزرگتر از خود دارند. 
بررسی ولادت های مرتبه سوم و بیشتر بر حسب گروه سنی مادران

بر اساس اطلاعات سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ بیشترین سهم ولادت های مرتبه سوم و بیشتر ثبت شده با رقم ۳۷.۳ درصد مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا۳۴ ساله است. مادران ۲۵ تا ۳۹ سال با رقم ۸۶.۷ درصد (به ترتیب با ۲۷.۱، ۳۷.۳ و ۲۲.۴ درصد در گروه های سنی ۲۵ تا ۲۹، ۳۰ تا ۳۴ و ۳۵ تا ۳۹) بیشترین سهم ولادت های مرتبه سوم و بیشتر را به خود اختصاص داده اند. میانه ولادت های مرتبه سوم و بیشتر مربوط به مادران ۳۲ ساله است به عبارت دیگر نیمی از نوزادانی که فرزند سوم خانواده هستند از مادرانی با سن ۳۲ ساله و بیشتر به دنیا امده اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ثبت احوال تولد فرزند درصد ولادت مرتبه مربوط به مادران سال گذشته سنی مادران ثبت شده مرتبه اول مرتبه دوم گروه سنی رخ داده یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️الهه کلانتری گفت: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه مادران غیر شاغل دارای سه فرزند ،ساکن در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه حق بیمه مادران غیر شاغل روستایی و عشایری مشمول این طرح را دولت پرداخت میکند افزود: افراد در قبال این بیمه از مزایای دریافت مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان در صورت فوت بیمه شده و نقل و انتقال سوابق بیمه ای، بهرمند می شوند.
کلانتری گفت :در این طرح با تولد فرزند چهارم و پنجم بعد از ثبت نام، به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه ای فرد مشمول اضافه میشود.
به گفته وی ، مرحله نخست پیش ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری تا ۳۱ فروردین ماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس از خود و فرزندان به کارگزاری‌های مجاز صندوق و یا مراجعه به آدرسwww.roostaa.ir ثبت نام کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: اولویت ثبت نام با افرادی است که ثبت نام خود را زودتر تکمیل و تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته
  • «تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم
  • جین بلای جان زمین
  • بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند در استان تهران
  • تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان
  • مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر رایگان بیمه می‌شوند