Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد عرب» مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: رویکرد کمیته امداد خودکفایی و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس کارشناسان و مسؤولان کمیته امداد امام(ره) برنامه‌های مختلفی را تدوین کرده‌اند، بیان داشت: در همین راستا بافت فرش توسط مددجویان کمیته امداد بستری مناسب برای کسب درآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اضافه کرد: خوشبختانه بافت انواع فرش، گلیم و نمد در بین مددجویان این نهاد گسترش یافته و این امر زمینه درآمدزایی و اشتغال‌زایی بسیار خوبی را برای این قشر به‌وجود آورده است.

فعالیت ۳۱۰۰ بافنده فرش در استان

عرب اضافه کرد: بافت و تولید فرش دستباف در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشاغل خانگی در بین مددجویان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد در استان محسوب می‌شود.

وی از فعالیت ۲ هزار و ۵۲ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه تجمیعی در زمینه بافت فرش در سطح استان خبر داد و گفت: در مجموع ۳ هزار و ۱۰۰ بافنده فرش تحت پوشش کمیته امداد استان خراسان‌جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی تبیین کرد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از ابتدای امسال ۴ هزار و ۵۸۴ مترمربع فرش در قالب یک هزار و  ۱۵۹ تخته فرش دستباف توسط مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی تولید شده است.

درآمد ۱۴۵ میلیارد ریالی از بافت فرش

عرب تصریح کرد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بافت فرش ۱۴۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال درآمد عاید بافندگان مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی کرد، خاطرنشان کرد: فرش‌های تولید شده در نقوش نائین، خشتی، ریزه‌ماهی، لچک‌ترنج و بته‌جقه بافته شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی محمد عرب فرش دستباف مددجویان کمیته امداد کمیته امداد خراسان جنوبی مشاغل خانگی خراسان جنوبی کمیته امداد بافت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی گفت: ایرانیان، خیرین و خیریه‌های خارج از کشور به عنوان منابع و سرمایه‌های انسانی ارزشمند، تأثیرگذار و غیرقابل انکار، دارای اهمیت ویژه هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ حامی خارج از کشور با کمیته امداد استان زنجان همکاری دارند، گفت: تعداد کل فرزندان اختصاص یافته به حامیان خارج از کشور ۳۰۸ نفر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان افزود: جمع کمک‌های نقدی خیرین و حامیان خارج از کشور در سال گذشته ۷ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: این کمک‌ها در زمینه حمایت از خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه، کمک به معیشت، بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، تأمین و یا بازسازی مسکن نیازمندان و … در جهت رفع نیازمندی‌های مددجویان هزینه شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: ایرانیان نوعدوست مقیم خارج از کشور همگام با ایرانیان داخل کشور می‌توانند در زمینه‌های مورد نظر خود به هموطنان نیازمند کمک کنند.

کد خبر 6084193

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت