Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@13:32:17 GMT

آخرین وضعیت آمار جهانی کرونا

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۴۴۳۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از ۷۳.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۸۹۴ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

هند نیز هم اکنون با آمار بیش از ۴۰ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین برزیل با بیش از ۶۲۳ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می شود و هند با بیش از ۴۹۱ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

جدول به‌روز شده پاندمی جهانی کرونا

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۷۳,۴۴۹,۱۸۵ ۸۹۴,۸۸۰ ۲ هند ۴۰,۰۸۵,۱۱۶ ۴۹۱,۱۵۴ ۳ برزیل ۲۴,۳۳۴,۰۷۲ ۶۲۳,۹۰۱ ۴ فرانسه ۱۷,۳۰۲,۵۴۸ ۱۲۹,۴۸۹ ۵ انگلیس ۱۶,۰۴۷,۷۱۶ ۱۵۴,۳۵۶ ۶ روسیه ۱۱,۲۴۱,۱۰۹ ۳۲۷,۴۴۸ ۷ ترکیه ۱۱,۰۹۰,۴۹۳ ۸۶,۲۹۹ ۸ ایتالیا ۱۰,۲۱۲,۶۲۱ ۱۴۴,۳۴۳ ۹ اسپانیا ۹,۳۹۵,۷۶۷ ۹۲,۳۷۶ ۱۰ آلمان ۸,۹۵۶,۵۱۵ ۱۱۷,۶۹۹

بر اساس آمار جهانی وردامتر، روسیه با گذشتن از آمار ۳۲۷ هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی داشته و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است. فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۱۷ میلیون و ۳۰۲ هزار مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز است.

ایران نیز با مجموع شش میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۵۹ ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۲۷۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۱ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، اندونزی، هلند، اوکراین، آفریقای جنوبی، فیلیپین و پرو نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون مبتلایان کرونایی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط جدیدترین وضعیت ابتلا به کرونا در قزوین ساده‌ انگاری درباره اومیکرون پیک ششم را رقم می زند احتمال ابتلای همه افراد به سویه اومیکرون بیش از ۳۸۱ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شد فوت بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا به کرونا در جهان ۳۱۶۳ بیمار جدید کرونا شناسایی شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها آمادگی برای واکسیناسیون ۸ میلیون کودک زیر ۱۲ سال فقط ۱۰ درصد زعفران تولیدی کشور در بورس کالا عرضه می‌ شود آخرین وضعیت آمار جهانی کرونا نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش یافت پژو پرشیا ۲۶۵ میلیون تومان شد (جدول) از قیمت روز لاستیک زودتر با خبر شوید! افزایش تعداد شهرهای زرد کرونایی استان کرمانشاه صندوق تثبیت بازار سرمایه عهده‌دار بازار سرمایه در روزهای بحرانی بهارستان نشینان به فکر تحمیل بیکاران به بخش خصوصی چرا خبر کناره‌ گیری نفیو پس از دو ماه منتشر شد؟ رشد ۱۵هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات از انبار ۳۳ شرکت سیمانی، آنلاین خرید کنید فقط ٣٠ کالا در سبد صادراتی غالب ایران به اوراسیا جدیدترین وضعیت ابتلا به کرونا در قزوین تشکیل دادگاه‌ های تجاری در ایران ضرورت دارد؟ آغاز چانه زنی برای برقراری روابط تجاری ایران و ژاپن افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در سمنان و شاهرود اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست تمدید شد بازار رمزارزها سبزپوش شد چند راه اثبات شده برای افزایش عمر باتری در اندروید دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران توسط بانک ایران زمین مذاکره مستقیم به معنا نزدیک بودن توافق نیست کاهش قیمت گاز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها محدودیت‌ های کرونایی در هلند کمتر شد قالیباف: قراردادی بین ایران و چین بسته نشده است شهرستان‌ های بوشهر در وضعیت زرد کرونایی قیمت سشوار (جدول) بحران اوکراین، آماده‌ باش آمریکا با تبر به جان بورس افتاده اند تکرار آمادگی آمریکا بر مذاکره مستقیم با تهران آغاز به کار چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر با بلیت فروشی آنلاین + فیلم مهاجم تیم ملی آرژانتین در تور منچسترسیتی آخرین مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کشور در شاخه بالا رونده موج «اومیکرون» نامه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به رییسی و قالیباف دانشگاه ها از بهمن ماه حضوری می شود ایرادات طرح تغییر سهمیه بنزین رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت ۴ سناریو برای بازار نفت ایران تصمیم مجلس برای منابع شرکت ملی گاز واریز سود سهام عدالت تا پایان سال تحریم پوتین در صورت حمله به اوکراین ناپدید شدن رییس امنیت فرودگاه بغداد بی‌ ثباتی در کمین ایتالیا کناره‌ گیری سعد حریری از سیاست قیمت تلویزیون‌‌ (سایز بزرگ / جدول) رونق بازار شمش، همزمان با خاموشی در صنعت فولاد! گفتگوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان قیمت پراید (جدول) شوکران عرضه و تلخ‌ کامی بازار پتروشیمی DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون مبتلایان کرونایی شمار مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند، اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند.

شیوع سویه JN ۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمد‌های از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN ۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند