Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته و موارد کرونا مثبت هم با افزایشی ۱۵ درصدی همراه بوده که بسیار نگران‌کننده است. - اخبار استانها -

محمدحسن درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: در دو هفته اخیر افزایش بین 20 تا 30 درصدی میزان مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا را داشته‌ایم و میزان تست‌های مثبت هم در همین فاصله زمانی از 5 درصد و به 20 درصد افزایش داشته که بسیار نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به قدرت سرایت ویروس اومیکرون که تا 10 برابر ویروس دلتا بوده احتمال ابتلاهای خانوادگی به سویه جدید ویروس کرونا بیشتر است و کسانی هم که دُز سوم را نزدند در معرض خطر ابتلا به این ویروس منحوس هستند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس اومیکرون بسیار بالا بوده و در شهرهایی همچون مشهد که آمار توریست و زائر بالایی دارد این نگرانی وجود دارد که با توجه به آمار بالا در وضعیت بدتری قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بالاترین میزان ابتلا به اومیکرون را در سطح کشور داریم و نکته بسیار مهمی که در این روزها باید به‌طور جدی مورد توجه قرار بگیرد عدم انجام سفرهای غیرضروری بوده و اینکه در شرایط کنونی بهترین کار تکمیل واکسیناسیون کرونا بوده است تا از آسیب‌ها و مشکلات این بیماری به‌دور باشیم.

650 هزار نفر در استان اصفهان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اندتوضیحات وزیر کشور درباره شیوه بازگشت اعمال محدودیت‌های کرونایی/حفظ سلامت مردم اولویت دولت استدردسرهای نسخه‌نویسی الکترونیکی در همدان/ سردرگمی پزشکان و بیماران در روزهایی کرونایی

درخشان افزود: در 12 دی ماه میزان تست‌های مثبت 4 درصد بود، اما اکنون این عدد به 21 درصد رسیده و بیش از 5 برابر رشد داشته است؛ همچنین میزان مراجعات هفتگی از 6 هزار به 8 هزار رسیده و آمار مراجعات روزانه هم که کمتر از هزار نفر بود به بیش از 1150 نفر در روز رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه به مردم توصیه می‌کنیم که از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند و استفاده از ماسک‌های خانگی توصیه نمی‌شود، گفت: اگر مردم در 2 هفته پیش رو واکسیناسیون را کامل کنند و تداوم رعایت‌ تمامی نکات بهداشتی را داشته باشند می‌توان موج ششم بحران کرونا را که به تازگی آغاز شده در زمانی کوتاه مدیریت نمود و از آسیب‌های 5 موج قبلی به‌‍ویژه موج پنجم جلوگیری کرد.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میزان مراجعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی

منتخب مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید با فکر و تعقل جمعی همه گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب در راستای توسعه و عمران شهرستان تاکستان حرکت تلاش کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان تاکستان، عباس بیگدلی ظهر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل دفتر ارتباطات مردمی برگزار شد، اظهار داشت: در بازه زمانی انتخابات سعی کردیم به دور از حاشیه و برخی بداخلاقی‌های سیاسی صرفا به تشویق مردم جهت حضور حداکثری و ارائه برنامه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین برنامه های بنده به عنوان نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی ایجاد هم‌افزایی، اتحاد و همدلی در بین مردم، گروه‌های سیاسی و مسئولین خواهد بود.

منتخب مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید با فکر و تعقل جمعی همه گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب در راستای توسعه و عمران شهرستان تاکستان حرکت تلاش کنند.

بیگدلی خاطر نشان کرد: استنباط ما این است که مردم شهرستان تاکستان چشم انتظار تغییر یک نگاه هستند و آن نگاه دوری از درگیری‌ها و تنش‌های سیاسی در سطح شهرستان است.

وی در ادامه، افزود: ضمن اینکه صادقانه و صمیمانه از خدمات، اقدامات و فعالیت موثر نمایندگان شهرستان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و نماینده فعلی تاکستان در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنیم، اما باید تلاش کرد تا با هم‌افزایی و وحدت در میان مردم، مسئولین و سیاسیون در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه ایجاد و در جهت توسعه شهرستان تاکستان حرکت کنیم. 

منتخب مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این مسیر، خبرنگاران و اصحاب رسانه دارای رسالت خطیری بوده و باید به عنوان بازوان اطلاع رسانی باید در کنار ما و همراه باشند.

بیگدلی با اشاره به دغدغه های مردم شهرستان در حوزه‌های مختلف گفت: وقتی مشکلات و معضلات شهرستان تاکستان را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که ریشه بیشتر مشکلات در درگیری‌ها و اختلافات سیاسی که از گذشته به جای مانده، ختم می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش خواهم کرد ضمن پیگیری مطالبات مردم، به هیچ وجه وارد مسائل حاشیه ای و سیاسی نشده و به تکالیف و وظایف قانونی خود در سطح ملی، استانی و شهرستانی بپردازم.

بیگدلی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر به جایگاه خبرنگاران و رسانه ها این چنین افزود:خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان حلقه وصل میان مسئولین و مردم، دغدغه ها و مشکلات مردم منطقه را احصا و در غالب پیشنهاد و انتقاد به نماینده ارائه دهند.

منتخب مردم تاکستان در مجلس دوازدهم در پایان تاکید کرد: از روز 13 اسفندماه تاکنون نشست‌های متعددی در قالب نشست هم‌اندیشی با گروه‌ها، احزاب، اقشار مختلف مردم، مدیران کل ادارات استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان داشته‌ایم و در جهت رشد د توسعه شهرستان تاکستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی
  • بیش از ۶۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • نزدیک به ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت