Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان در جلسه‌ای یک ساعته با وزیر کشور، مصوبات سفر رئیس جمهور و وزیر کشور به مناطق سیل‌زده استان را با جزئیات و به طور دقیق بررسی کرد.

استاندار کرمان امروز در تشریح مذاکرات و مصوبات این جلسه گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به جنوب استان کرمان تکمیل سیل‌بند جیرفت بود که در زمان حضور ایشان در جنوب، در خصوص احداث و تکمیل سیل‌بند جیرفت توجیهات لازم را به رئیس جمهور ارائه و ضمن تبیین احداث آن، سازوکاری برای احداث سیل‌بند پیشنهاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی‌وند افزود: وزیر کشور در این جلسه اعلام کرد رئیس جمهور روز یکشنبه گذشته در هیات دولت همین استدلال و سازوکار را مطرح و بر همین اساس و سازوکار از سوی رئیس جمهور بر احداث سیل‌بند جیرفت و بر اجرا و عملیاتی شدن مصوبات و تسریع در رسیدگی به امور سیل‌زدگان در جنوب و شرق استان کرمان تاکید شد.

وی با توجه به اظهارات احمد وحیدی اعلام کرد: در جلسه هیات دولت یکشنبه سوم بهمن ماه رئیس جمهور به وزیر نیرو ابلاغ می‌کند تا با قید فوریت اقدامات مقدماتی لازم برای آغاز احداث ادامه سیل‌بند جیرفت را که مطالبه مردمی است و نقش مهمی در جلوگیری از تکرار سیلاب‌های هرساله در دشت رودبار و جازموریان دارد را به عمل آورد.

به گفته استاندار کرمان مقرر شد این مصوبه و دستور رئیس جمهور با امضای وزیر کشور به عنوان نایب رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور به وزیر نیرو ابلاغ شود و اجرایی شدن آن را پیگیری کنیم.

زینی‌وند تصریح کرد: سایر مصوبات سفر در خصوص جبران خسارات احشام، منازل نیز به معاونت عمرانی وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و دستگاه های مسؤول، ابلاغ شده است.

وی گفت: مقرر شد تا روز شنبه تمام خسارت‌های سیل اخیر برآورد شود تا روز یکشنبه در هیات دولت مطرح و مصوبات لازم و جدید اخذ شود.

استاندار کرمان افزود: وزیر کشور بر فعالیت مستمر قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در سطح شهرستان و استان تاکید کرد تا با تلاش‌هایی که در حال انجام است زندگی مردم به حالت عادی برگردد و اوضاع کشاورزی مناطق نیز سامان یابد.

زینی‌وند عنوان کرد: قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در شهرستان‌ها و استان تشکیل شده و جلسات شهرستانی به طور مستمر و معمولا هر ۴۸ ساعت و جلسات استانی نیز به طور هفتگی و فوق‌العاده به ریاست استاندر و جانشینی معاون عمرانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار کرمان علی زینی وند استاندار کرمان سیل بند جیرفت رئیس جمهور وزیر کشور زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت در نگاه اسلام سخت گیرانه است و کاسبی نیست که کسی بخواهد در قبال آن کاسبی کند، البته این به معنای انجام ندادن تکلیف نیست، اظهار داشت: استاندار قبل اخلاق مدار بود و توان خود را در انجام مأموریتی که بر عهده داشت به کار گرفتند، برای ایشان قبولی تلاش‌ها و عزت و سلامتی را خواستاریم.

وی گفت: برای استاندار جدید هم که در این مقطع حساس از خدمت گذاری هست، آرزوی موفقیت دارم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه لرستان با وجود داشتن نیروهای انسانی توانمند و ظرفیت‌های های فراوان به علل داخلی و بیرونی، تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: عمر خدمت گذاری استانداران ما سه سال و اندی است و گاهی ارائه خدمات از سوی آنها به عللی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستان مانند بیماری است که نیازمند توجه فراوان است، ظرفیت فراوان، آب فراوان، خاک حاصلخیز و … دارد که با آنها می‌توان شرایط استان را تغییر داد، گفت: رئیس جمهور فرمودند لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینیم، اما این امر محقق نشده است.

وی گفت: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد داریم و همواره این موضوع تکرار شده است، مصوبات مهم سفر رئیس جمهور مانند سد معشوره، راه آهن، چهار خطه ها، پروژه‌های حوزه سیلاب هنوز عملیاتی نشده و بعد از دو سال نارضایتی‌ها خودش را نشان می‌دهد.

گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امیدواریم این مشکلات حل شوند، انتظار این است که وزارت کشور به عنوان مادر وزارت خانه‌ها علل بیرونی وضعیت کنونی لرستان را رفع کند، تصریح کرد: نگاه دولت به لرستان عوض شود، لرستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و این در حالیست که صنایع نیمه تمام فراوانی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه گره‌ها در لرستان به دست مرکز نشینان باز می‌شود، ادامه داد: خبری از عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لرستان نیست و همچنان شاهد انبوه مشکلات، تورم، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و … در لرستان هستیم.

وی با اشاره به نامه نگاری با سران سه قوه برای انتقال مسائل و مشکلات لرستان، بیان داشت: مردم ما نظام را دوست دارند، ولایت مدار هستند، امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که عمر خدمت گذاری استانداران ما به عدد قابل قبولی برسد.

کد خبر 6086873

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است