Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، مخاطبان کمپینی با عنوان آیا زمان ایمن سازی جاده بن جعفر دزفول نرسیده است(اینجا) در سامانه فارس من ثبت کردند که خبرنگار فارس پیگیر این موضوع شد.

ایمن سازی دو کیلومتر از جاده بن جعفر دزفول از مباحثی است که قریب به دو دهه است از مطالبه‌گری‌های جدی مردم و مانورهای تبلیغاتی برخی مسوولین به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان دادن و نقص عضو مردم این منطقه و سایر مسافران این جاده به پدیده‌ای طبیعی و البته تکراری تبدیل شده که هر از گاهی مسوولین برای تسکین درد خانواده‌های حادثه دیده با وعده‌های پر رنگ و لعاب به آن می‌پردازند.

از طرفی بازار دریافت، معطلی و بازگشت بودجه و اعتبارات تامین شده به فرآیندی تبدیل شده بازار را برای برخی پیمانکاران سودجو فراهم کرده است.

مردم بن جعفر پس از تشییع فردی که قربانی بی‌مسوولیتی متولیان امر شده بود خواستار تسریع در تعیین و تکلیف پروژه تعریض جاده شدند.

تعریض جاده ۲۰ سال زمان برده است

جعفریان یکی از اهالی شهرک بن جعفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: قریب به ۲۰ سال است که مسیری حدود دو کیلومتر قرار است برای کاهش تصادفات و حوادث ایمن‌سازی شود.

او می‌گوید: مرتباً مسوولان قول اجرا و اتمام پروژه را می‌دهند اما پروژه‌ای که طی چند ماه می‌تواند به بهره‌برداری برسد چندین سال به طول انجامیده است.

ساکی از دیگر اهالی این شهرک می‌گوید: در این مسیر افراد زیادی براثر سانحه رانندگی که به‌خاطر باریک و ناایمن بودن مسیر رخ داده، جان خود را از دست داده‌اند.

او می‌گوید: در طول هفته چندین بار شاهد حوادث و سانحه‌های رانندگی در این جاده هستیم و سوال ما اینجاست که چند خانواده دیگر باید داغدار شوند تا اقدام جدی صورت گیرد؟

او می‌گوید: مسوولان مرتباً می‌گویند بودجه و پیمانکار پروژه تأمین و مشخص شده اما بعد از گذشت قریب به دو دهه این جاده هنوز ایمن سازی نشده‌است و تبدیل به جاده مرگ شده است.

نبود پایگاه اورژانس در جاده حادثه خیز

حسین بَلیوند عضو شورای دهیاری بن جعفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سه کیلومتر از جاده نیاز به اصلاح دارد که حدود دو دهه است هیچ اقدام خاصی برای تکمیل پروژه صورت نگرفته است.

بلیوند اضافه کرد: با توجه به اینکه در این ۲۰ سال ۹۰ نفر بر اثر تصادف در جاده بن جعفر جان خود را از دست دادند حتی یک پایگاه اورژانس در منطقه مستقر نشد.

وی ادامه داد: در آخرین سانحه که منجر به فوت یک نفر شد، اورژانس پس از ۴۰ دقیقه به محل حادثه رسید که متاسفانه مصدوم جان باخت.

نبود اعتبار موجب توقف در اجرا شده بود

اما مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در آذر ماه و طی سفری که به شهرستان دزفول داشت، پیرامون مسئله جاده بن جعفر دزفول اظهار کرد: تعریض حدود سه کیلومتر از جاده بن جعفر دزفول از سال گذشته آغاز ولی به علت نبود منابع مالی متوقف شد.

وی افزود: با پیگیری‌های فرماندار و نماینده مردم دزفول در مجلس ۶۵ میلیارد ریال برای تعریض این جاده پیش بینی شد که در روزهای آینده پرداخت و عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مبلغی نیز از محل قیر ابلاغی برای این طرح پیش بینی شده و تزریق می‌شود البته این مسیر معارض‌هایی نیز دارد که امیدواریم با همکاری فرماندار دزفول این موانع رفع شوند.

پروژه تعریض در حال انجام است

علی فرهمندپور فرماندار ویژه شهرستان دزفول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن بیان آنکه پروژه تعریض این جاده فعال است، اظهار کرد: جاده بن جعفر  توسط سازمان عمران شهرداری و پیمانکار خصوصی در حال تعریض است.

وی افزود: برای این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار معین شده بود که با پیگیری‌های انجام شده موفق به جذب ۳.۵ میلیارد تومان دیگر شدیم.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: یکی از مشکلات تعریض جاده عقب نشینی اماکنی بودند که در مسیر قرار داشتند که با حمایت و حکم دادستان این امر در حال انجام است.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر زیرسازی پروژه را تحت الشعاع قرار داد که پس از خشک شدن شدن زمین، آسفالت جاده انجام خواهد شد.

علی فرهمندپور تصریح کرد: در صورتی که با چالش خاصی مواجه نشویم و اعتبارات تخصیصی دریافت شوند تا پایان سال قسمت اول پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تعریض جاده جاده بن جعفر دزفول ایمن سازی جاده جاده بن جعفر دزفول خبرنگار فارس تعریض جاده ایمن سازی ۲۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد

سرپرست راهداری استان کرمان، گفت: در دو سال گذشته در دولت سیزدهم حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شد که معادل ۲۰ سال گذشته آن است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی عبدالهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کرمان دارای یکی از بزرگترین شبکه‌های راه در سطح کشور است، اظهار داشت: استان کرمان، استان وسیعی است و دومین شبکه بزرگ بزرگراهی و یکی از بزرگترین شبکه‌های شریانی کشور را داراست.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه راه‌های اصلی، روستایی و آزادراهی و بزرگراهی باید به شکل ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: اقدامات گسترده‌ای در راه‌های استان در حال انجام است و طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم حدود 300 کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده است که معادل 20 سال گذشته آن است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه در حوزه نگهداری راه‌ها نیز تلاش‌های زیادی شده تا بزرگترین پروژه‌های نگهداری راه‌های کشور را در استان کرمان تعریف کنیم، افزود: با تلاش‌های انجام شده پروژه‌هایی که سال‌ها در استان کرمان در حوزه راه‌ها معطل مانده بود در حال بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به اینکه پروژه شهداد_نهبندان به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و کریدور کشور در دستور کار است، گفت: اصلاح و روکش آسفالت کریدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد ، انار، سیرجان، به سمت بندرعباس نیز از دیگر اولویت‌های ما در استان کرمان است.

عبدالهی با بیان اینکه سال گذشته علاوه بر مجتمع‌های خدمات رفاهی، سه باب مسجد و نماز به جاده‌های استان کرمان اضافه شد، گفت: در سال جاری نیز در نقاطی که وجود مجتمع‌های خدمات رفاهی به صورت کمرنگ‌تر است احداث مسجد و نمازخانه را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیش از 20 باب مجتمع خدماتی رفاهی در سطح جاده‌های استان کرمان در دستور کار است، افزود: با توجه به اینکه جاده‌های استان کرمان، جاده‌های طولانی هستند نیاز است راننده در طول مسیر به دلیل رانندگی‌های طولانی مدت، استراحت‌هایی داشته باشد، از این رو احداث و بهره‌برداری از این مجتمع‌ها ضرورت دارد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه نگهداری تمام محورهای ما در استان کرمان به صورت مرتب در حال انجام است، گفت: باید تلاش کنیم که شبکه گسترده راه‌های استان که شبکه بسیار ارزشمندی است حفظ شود؛ این شبکه برای بحث اقتصاد استان بسیار مفید است.

وی با اشاره با اینکه یکی از مهمترین پروژه‌های تعریف شده در سطح شبکه راه‌های استان کرمان، کلیدوری است که از بندرعباس به سیرجان و پس از آن به شهربابک و انار و یزد می‌رسد، بیان کرد: در برنامه است که به زودی عملیات بهسازی و روکش آسفالت آن انجام شود.

عبدالهی با بیان اینکه به صورت مرتب عملیات‌های مختلف روکش، درزگیری و غیره در محورهای استان کرمان در حال انجام است، افزود: تلاش می‌کنیم تا با امکاناتی که در اختیار داریم بهترین شرایط سفر را برای هموطنان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از راه‌ها را در استان کرمان داریم که قبلاً با عملکرد راه روستایی ساخته شدند، گفت: به دلیل وجود برخی مراکز معدنی و صنعتی و تردد تعداد زیاد و قابل توجه ماشین‌آلات سنگین در حال حاضر عملکرد این محورها تغییر کرده است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه قطعاً عملکرد این راه‌ها در حال حاضر راه روستایی نیست، افزود: نیاز است که بخش معادن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم این راه‌ها را ارتقا دهیم تا تحمل بار ترافیکی جدیدی که به آنها وارد شده است را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه معادنی که از این محورها استفاده می‌کنند از محل مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند برای بهسازی، تعریض و ارتقای این راه‌ها کمک کنند، ادامه داد: البته معادن استان در اکثر موارد پای کار هستند تا بتوانیم جاده‌های این مناطق ارتقا بدهیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • ادعای عجیب: یورگن کلینزمن، گزینه تراکتور!
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • خانه خوبان ؛ محمد نوری
  • آغاز احداث طرح کمربندی گناباد
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد
  • تاکید استاندار مازندران بر تعریض و تکمیل پل فجر ساری
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند