Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن سالروز صدور نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در اول بهمن‌ماه ۱۳۹۳، ۲ وبینار تخصصی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استکهلم برنامه‌ریزی و اولین وبینار تحت عنوان بازخوانی نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا با حضور شرکت‌کنندگانی از سوئد، هلند و ایتالیا و مشارکت دانشگاهیان، دانشجویان و فعالان فرهنگی کشورهای مختلف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این وبینار، مجری برنامه به طرح مسأله و هدف جلسه پرداخت و اهمیت و ظرفیت بازخوانی مکرر این نامه را تشریح کرد.

هدا احمدی، محقق و دانشجوی مطالعات دینی از مالمو سوئد در سخنانی، به فلسفه صدور نامه و ضرورت‌های زمانی آن پرداخت و با تحلیل شرایط و موقعیت فرهنگی غرب، آن را با نامه امام راحل خطاب به رهبر شوروی سابق مقایسه کرد و ظرفیت‌ها و تأثیرات بالقوه و ضرورت‌های ناظر به نشر گسترده آن را مورد بحث قرار داد.

یک فعال فرهنگی ـ مذهبی و دبیر مرکز اسلامی توحید ایتالیا نیز به واکنش‌های مخالفان انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ پرداخت و شکل گیری داعش را به عنوان جلوه‌ای از اسلام انحرافی، توطئه‌ای برای تخریب چهره اسلام و مسلمانان معرفی و این نامه و پیام آن را راهبردی برای مقابله و خنثی‌سازی این توطئه قلمداد کرد.

در پایان این نشست، سید ضیا هاشمی، رایزن فرهنگی ایران در استکهلم به تحلیل سه محور مهم در خصوص این نامه شامل محتوای نامه، ادبیات و منطق تدوین و انتخاب مخاطبان آن یعنی جوانان جامعه غرب و بالاخره اقتضائات زمانی و موضوعی صدور این نامه پرداخت.

همچنین، با توجه به گستردگی ابعاد و اهمیت موضوع، وبینار دوم با تمرکز بر بایسته‌ها و الزامات تبیین و نشر این نامه به مخاطبان، تحت عنوان موضوع چه باید کرد؟ در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اتحادیه اروپا اتریش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اتحادیه اروپا اتریش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اتحادیه اروپا اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی ویژه از دیدار امروز فرماندهان نظامی با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت ماه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار فرماندهان نظامی کشور، نماز ظهر را به امامت رهبر انقلاب اقامه کردند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897888

دیگر خبرها

  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • عکس| صدور انقلاب اسلامی در سطح لالیگا!
  • عکس| صدور انقلاب اسلامی در لالیگا!
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • عکسی ویژه از دیدار امروز فرماندهان نظامی با رهبر انقلاب
  • جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • عکس متفاوت از رهبر انقلاب در شیراز
  • ضرورت بازخوانی اندیشه امام راحل برای نسل جدید
  • سپاه پاسداران همواره نگهبان انقلاب اسلامی بوده است
  • رسالت جشنواره رسا بازخوانی و ترویج نهج البلاغه در عرصه دانشگاه است