Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:13:03 GMT

پیشرفت 60 درصدی موزه دفاع مقدس زنجان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۵۱۴۴

پیشرفت 60 درصدی موزه دفاع مقدس زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید شمس‌الدین موسوی در جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه در سال 1388 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کلنگ‌زنی شده و به صورت هیأت امنایی در حال اداره شدن است، اظهار کرد: 23 نفر از مسؤولان استان زنجان عضو هیأت امنای آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ساختمان موزه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: فاز اداری این موزه تیرماه افتتاح خواهد شد و مطالعات   تاریخ دفاع مقدس استان زنجان جهت موزه آرایی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه این موزه در 5 هزار متر زیربنا در حال ساخت است، گفت: سالن آمفی تئاتر، محل نمایشی اسناد دفاع مقدس، موزه خط شکنان و تالار  فرهنگ صحنه‌های بازسازی بمباران زنجان از دیگر بخش‌های این موزه است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه از  29 یادمان شهدای گمنام  استان زنجان دو یادمان هنوز تکمیل نشده است، اضافه کرد: مابقی یادمان‌ها به صورت کامل راه‌اندازی شده است و امیدواریم اینها به قرارگاه فرهنگی تبدیل شوند.
موسوی از برقراری گاز و برق در مجموعه مرکز فرهنگی خبر داد و گفت:  جهت برقراری زیرساخت مخابرات و آب نیازمند مساعدت و همکاری مسؤولان هستیم.

 

همت لازم برای احداث موزه دفاع مقدس نیست
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به حضور فعال زنجانی‌‎ها در دفاع مقدس گفت: با این حال ما نتوانستیم این موزه را راه‌اندازی کنیم، یعنی شفاف بگوییم، مسؤولان در این باره همت لازم را نداشتند.
سردار کرمی با تأکید بر مشخص شدن وظایف در راه‌اندازی این مرکز گفت: امنیت حاضر را مدیون شهدا هستیم، چون در بحث شهدا نشد نداریم، این همه جنگ شده است و همه در آرامش هستند.
وی با اشاره به اینکه جنگ بدون وجود مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هیچ فایده‌ای ندارد، افزود: کمک به راه‌اندازی این موزه این است که گویی برای شهدا خانه ساخته‌ایم.

 

اهمیت ساخت موزه دفاع مقدس انکارناپذیر است
 نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اهمیت ساخت موزه دفاع مقدس انکار ناپذیر است، اظهار داشت: باید همه دستگاه‌ها برای ساخت این موزه پای کار باشند.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس با تلاش مسؤولان کرمان و همچنین یاد شهید سردار سلیمانی و به برکت وجود ایشان ساخته شده است، افزود: در استان زنجان نیز عملی است و باید همه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و مصوبه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری کنگره آغاز کار است، افزود: ادامه این کار ساخت موزه است و در واقع با برگزاری کنگره به اندازه چندین سال در معرفی شهدا کار شد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی عج استان زنجان موزه دفاع مقدس نماینده ولی فقیه در استان زنجان آیت الله خاتمی استان زنجان با اشاره دفاع مقدس استان زنجان موزه دفاع مقدس دفاع مقدس مرکز فرهنگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی