Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - داور بستام گفت: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی در سطح استان در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفاظت و صیانت از این منابع امسال  اقدام به بستن ۱۳۰حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز کرده است.

به گفته مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل  صرفه‌جویی حاصل از انسداد این چاه‌ها ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۷ میلیون مترمکعب آب است که این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و خشکسالی حادث شده با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد و عملیات انسداد چاه‌ها تا پر کردن بقیه چاه‌های غیرمجازی که حکم پر و مسلوب المنفعه شدن آنها توسط مراجع قضایی صادر گردیده، ادامه خواهد داشت.

بستام می گوید: امسال برای جلوگیری از برداشت آب  و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز نیز با انجام عملیات تقلیل منصوبات، قطع برق چاه‌ها و برچیدن منصوبات ۸۰ حلقه چاه کشاورزی یک میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: احکام قضایی ۱۰ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز در دشت اردبیل نیز اخذ شده که به محض مساعد شدن هوا مسلوب المنفعه خواهند شد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاه کشاورزی غیرمجاز آب های سطحی و زیرزمینی برداشت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند

محمد دانشور گفت: بیشترین برداشت غیرمجاز توسط چاه‌های مجاز صورت می‌گیرد.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قم  عنوان کرد: چاه‌های غیرمجاز استان قم ۲۲ میلیون مترمکعب آب از مجموع ۵۰۰ میلیون مترمکعب منابع زیرزمینی برداشت می‌کنند که معادل پنج درصد برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی است.

دانشور گفت: بیشترین ضربه به منابع زیرزمینی قم را چاه‌های مجاز استان وارد می‌کنند که اغلب آنها را چاه‌های کشاورزی شامل می‌شود.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قم  با تاکید براینکه سهمیه آب چاه‌های مجاز استان، ۳۰۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: برداشت غیرمجاز ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب توسط این چاه‌ها سبب افزایش فرونشست و رانش زمین، آسیب جبران‌ناپذیر به محیط‌زیست و پدیده ریزگرد‌ها شده‌است.

دانشور اصلاح الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کنار نصب کنترل هوشمند از راهکار‌های کارآمد در کاهش استفاده و برداشت از منابع محدود زیرزمینی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: نصب کنترل هوشمند حجمی تنها راه مقابله با برداشت غیرمجاز از آب توسط چاه‌های مجاز است و از سال گذشته تاکنون ۳۵۰ حلقه چاه مجاز به کنترل هوشمند حجمی مجهز شده و امسال نیز کنترل حجمی هوشمند در ۳۷۰ حلقه چاه دیگر نصب خواهد شد.

دانشور عدم تخصیص حقابه‌ها را چالش‌های دیگر استان یاد کرد و گفت: طی سه سال گذشته تخصیص حقابه‌های قانونی استان قم با چالش روبه رو بوده و رهاسازی از منابع بالادستی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • تجهیز ۲۴۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند آب و برق در استان یزد
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران
  • ضرورت نصب کنتورهای هوشمند چاه کشاورزی در کنترل و مدیریت بهره‌برداری از منابع آب