Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - یک منبع خبری در چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی اعلام کرد: نیرو‌های چارچوب هماهنگی، در پارلمان به برهم صالح رئیس جمهور کنونی، برای تصدی دور دوم ریاست جمهوری عراق، رای خواهد داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شفق گفت: برهم صالح، نامزد اتحادیه میهنی کردستان، گزینه‌ای است که از سوی بیشتر نیرو‌های چارچوب هماهنگی برای تصدی پست ریاست جمهوری در دور دوم حمایت می‌شود و برهم صالح، در ساعت‌های آینده، رسما گزینه چارچوب هماهنگی برای این سِمت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، شواهد حاکی از آن است که فراکسیون صدر، به رهبری مقتدا صدر، نزدیک‌ترین گروه به حزب دموکرات کردستان است.

برهم صالح برای تصدی پست ریاست جمهوری با هوشیار زیباری، نامزد حزب دمکرات کردستان، رقابت می‌کند.

به تازگی اعلام شده مقتدا صدر بر اصرار خود در تشکیل دولت اکثریت در عراق تاکید و فاش کرد که به چارچوب هماهنگی شیعیان اعلام کرده است که تشکیل ائتلاف با نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق را نمی پذیرد.

در انتخابات ریاست جمهوری عراق، ۲۶ کاندید از جمله ۱۱ شخصیت سیاسی کرد از جمله شیلان فواد، نخستین کاندیدای ریاست جمهوری عراق وجود دارد. هر کاندیدا برای کسب این مقام باید رای ۲۲۰ نماینده مجلس را به دست آورد.

بر اساس بیانیه‌ای که مجلس نمایندگان عراق منتشر کرده است، نامزد ریاست جمهوری باید متولد عراق و از والدینی عراقی باشد. همچنین باید از ظرفیت کامل برخوردار باشد و بالای چهل سال باشد. همچنین باید شهرت و تجربه سیاسی خوبی داشته باشد و به درستکاری، عدالت و وفاداری به کشور معروف باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برهم صالح ریاست جمهوری عراق چارچوب هماهنگی ریاست جمهوری عراق چارچوب هماهنگی برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان، گفت: در حوزه راه و شهرسازی لرستان در سفر ریاست جمهوری ۲۳ مصوبه به مبلغ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داشتیم.
بهزاد شاکرمی گفت: چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، راه‌آهن خرم‌آباد به دورود، تجهیز راه‌ها از مهمترین پروژه‌های سفر هستند. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه از ۱۳ پروژه این مجموعه ۵ پروژه به اتمام رسیده و ۳ پروژه تا پابان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مابقی پروژه نیز شامل طرح‌های قطعه‌بندی است که برخی‌ها انجام و برخی منتقل شده است.
شاکرمی در تشریح آخرین وضعیت ۳۰ هزار مسکن ملی در لرستان، گفت: هزار و ۲۲۴ هکتار تأمین زمین شده و بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه سه هزار و۷۴۳ واحد در حوزه حمایتی را شروع کردیم، افزود: ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته برای تأمین زمین مشکل داشتیم. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: محور خرم‌آباد به کوهدشت تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • پایان پیولی: زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • باشگاه تراکتور کد داد؛ مذاکره با یحیی گل محمدی تایید شد!
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان