Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی با بیان اینکه جاذبه‌های طبیعی ویژه ای در استان سمنان وجود دارد که در سطح دنیا کمتر دیده می‌شود، تاکید کرد: کویر استان سمنان از کویرهای بکر و نمونه کشور است و باید در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توان برنامه‌های کویر نوردی و تور گردانی را در دستور کار قرار داد که این مهم یکی از زمینه‌های شناخت و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است، افزود: در حوزه صنایع دستی استان با توجه به قابلیت‌های بالای این منطقه، باید کار جدی و اساسی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد ۱۵ میلیون زائر رضوی از استان سمنان

استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه در این استان ۸۵۶ اثر میراثی با ارزش به ثبت رسیده که نیازمند توجه جدی است، تاکید کرد: تردد بیش از ۱۵ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان در طی سال، نکته‌ی بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گیرد

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه با تغییر مدیریت ایجاد شده در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مردم باید شاهد ایجاد تحول در این حوزه در سطح استان باشند، افزود: باید تلاش کرد تا به منظور معرفی پتانسیل‌های منطقه و ظرفیت‌های استان، در ورودی هر شهر نسبت به ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی اقدام شود.

کد خبر 5409341

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی استانداری سمنان جواد واحدی سمنان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک خطبه های نماز جمعه کرمانشاه دهه فجر آمار کرونا سیل کرمان برف روبی برف و یخبندان اردبیل تعطیلی مدارس استان سمنان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • اینجا صدا جان می‌گیرد
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد