Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی صبح چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان با بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی و گفتمان سازی فرزندآوری، کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، ابراز کرد: در بحث خانواده و افزایش نرخ فرزندآوری در استان باید برنامه‌ریزی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه دولت و خانواده‌ها وظیفه دارند تا زمینه و بستر لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کنند، افزود: جایگزین کردن حیوانات خانگی در برابر فرزندآوری، امری ناپسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سمنان با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ دینی و سوق پیدا کردن به سمت فرهنگ غربی، از دلایل وضعیت فعلی موجود است، بیان کرد: ما در گام اول باید کم بودن جمعیت را نقص بدانیم و برای رفع آسیب رشد جمعیت، گام برداریم همچنین باید گفت در جامعه نیاز است تا ارزش گذاری به نقش مادر به خوبی ترویج پیدا کرده و تحقق یابد.

قانون جوانی سازی جمعیت ابلاغ شده است

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه قانون جوانی سازی جمعیت ابلاغ شده است، گفت: به منظور تحقق اهداف و اجرای قانون‌جوان سازی جمعیت، بسته‌های حمایتی برای فرزندآوری از قبیل مسکن و اشتغال و … برای جوانان باید فراهم شود از سوی دیگر فرزندآوری و جوانی جمعیت به عنوان یک تکلیف دینی، شرعی و قانونی، از سایر مباحث اقتصادی، اشتغال و … مهم‌تر و از اهم واجبات است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه ناامید سازی مردم در راستای کاهش نرخ فرزند آوری و پیری جمعیت از دسیسه‌ها و حیله دشمنان نظام است که باید در این خصوص آگاه بوده و راهکار مناسب اندیشیده شود، تاکید داشت: در راستای افزایش نرخ فرزند آوری و جوان سازی جمعیت، کارگروه ویژه عملیاتی نمودن این موضوع در استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: در این مسیر و رسیدن به نتیجه مطلوب، ضرورت دارد از ظرفیت صاحبان اندیشه، نخبگان، صاحب نظران و رسانه‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

کد خبر 5409348

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی فرزند آوری مرتضی مطیعی سید محمد رضا هاشمی نماینده ولی فقیه در استان سمنان استانداری سمنان بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک خطبه های نماز جمعه کرمانشاه دهه فجر آمار کرونا سیل کرمان برف روبی برف و یخبندان اردبیل تعطیلی مدارس سازی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس

همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا و اجرای برنامه‌های متنوع در دبستان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

عروسک‌های داد و کاکا به عنوان نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان با هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان، مقابله با آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگسازی و ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری طراحی و ساخته است.

همچنین در این مدرسه زنگ سلامت نواخته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس
  • برای رشته ژیمناستیک هنری و ترامپولین برنامه ریزی داریم
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان