Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:37:22 GMT

تاسیسات آب و فاضلاب استان اردبیل فرسوده شده است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۵۷۴۵

تاسیسات آب و فاضلاب استان اردبیل فرسوده شده است

علیرضا نعمت سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برخی از روستاها لوله‌های آب به دلیل فرسوده شدن ترکیده‌اند و ترمیم و نوسازی آنها نیازمند اعتبار است.

وی ادامه داد: بسیاری از روستاها در تامین آب در مضیقه هستند و برای رفع این معضل به دنبال احداث مجتمع‌های آبرسانی هستیم که با راه اندازی این مجتمع‌ها مشکل آب روستاها برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه تنش آبی استان را تهدید می کند، افزود: مصرف بهینه آب در شهر و روستاها از سوی مسئولان دستگاه‌های مربوطه باید بیشتر مد نظر قرار بگیرد تا در آینده دچار تنش آبی نشویم.

وی اظهار کرد:مجمع عمومی فاضلاب بر اساس عملکرد سال ۹۹، سرانه هر مشترک آب و فاضلاب استان را ۱۲۴ هزار تومان برآورد کرده که باید اعتراف کرد با این میزان سرانه و با اعتبارات اندک نمی‌توان آب تمام روستاها و شهرها را تامین کرد.

نعمت سلطانی گفت:در حال حاضر با ۳۰ درصد قیمت تمام شده به مردم استان آب تحویل داده می‌شود و دولت در روستاها هم قیمت آب اشامیدنی را به یک سوم قیمت شهر محاسبه کرده و بنابراین ضروری است برای تعمیر و نگهداری شبکه‌های آب  اعتبار لازم را تخصیص دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل میزان اعتبار مصوب برای آبرسانی روستایی را ۶۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:۸۱ میلیارد تومان از این اعتبار نقدی است که هنوز تخصیص داده نشده و ۲۲۲میلیارد تومان دیگر هم مربوط به تخصیص اسنادی است.

نعمت سلطانی بیان کرد: ۹ ماه است تجدید مناقصه در اجرای پروژه های آبرسانی انجام می‌گیرد و این بدان معنی است که پیمانکاران کار خود را به تاخیر انداخته و از اجرای پروژه منصرف می‌شوند.

وی با اشاره به تامین آب آشامیدنی ۴۳۰ روستای استان افزود:پروژه‌های آب رسانی به این تعداد روستای کم آب بخشی از مرحله اول طرح بزرگ ملی بوده که در طول ۳۰ ماه از سوی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن المجتبی (ع) انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه ۳۰ شهر استان و ۹۹۱ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد، بیان کرد:  ۴۰۱ هزار نفر در مناطق روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند که به دلیل خشکسالی و گرمای بیش از حد در بهار و تابستان امسال اغلب این مناطق با خشک شدن رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها با کمبود آب روبه‌رو بودند.

نعمت سلطانی با بیان اینکه براساس ارزیابی صورت گرفته هم اکنون تاسیسات آبرسانی ۸۰ روستای خلخال نیاز به بهسازی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر محدودیتی برای تامین اعتبار بهسازی، اصلاح ونوسازی تاسیات آبرسانی روستایی وجود ندارد و در سال جاری ۵۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هفت کیلومتر خط انتقال آبرسانی و همچنین بهسازی مخازن وتاسیسات آبرسانی روستاهای خلخال اعتبار تخصیص یافته است.

در حال حاضر ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند ولی از این تعداد، ۴۰۰ روستا با جمعیت ساکن بیش از ۳۰۰ هزار نفر با مشکل جدی کم آبی روبه‌رو هستند.

اردبیل با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر، دارای پنج منطقه شهری است و در حال حاضر ۴۰ درصد شهروندان آن از شبکه جمع‌آوری فاضلاب و انشعابات مرتبط استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها آب و فاضلاب اردبیل آبرسانی اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اردبیل آبرسانی آب و فاضلاب اردبیل آبرسانی اعتبار شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نعمت سلطانی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6087082

دیگر خبرها

  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند