Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@19:44:31 GMT

بازگشت دوباره جریمه‌های کرونایی به جاده‌ها

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۰۰۶

بازگشت دوباره جریمه‌های کرونایی به جاده‌ها

جانشین پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی با توجه به وضعیت تزریق واکسن و تست کرونا خبر داد.

به گزارش فارس، سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که وضعیت تردد به شهر‌های کرونایی با توجه به قرار گرفتن ۹ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی چه می‌شود؛ اظهار داشت: تردد خودرو‌های شخصی پلاک غیر بومی «از» و «به» شهر‌های قرمز و نارنجی با داشتن تاییدیه تزریق واکسن در سامانه و در وضعیت «قرنطینه بیماری نبودن» فرد امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این مرحله برای تردد خودرو‌های شخصی پلاک غیربومی «از» و «به» شهر‌های زرد و آبی صرفاً با تایید در وضعیت بیماری قرار نداشتن در سامانه امکانپذیر است.

سردار حسینی اعلام کرد: اعمال جریمه خودرو‌های شخصی «از» و «به» شهر‌های قرمز و نارنجی بدون تاییدیه واکسن و یا نداشتن پی سی آر مثبت در هر ۲۴ ساعت مبلغ ۱ میلیون تومان خواهد بود.

وی گفت: در تردد خودرو‌های شخصی به شهر‌های زرد بدون داشتن پی سی آر منفی (در وضعیت قرنطینه و بیماری نبودن) مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در هر ۲۴ ساعت جریمه اعمال خواهد شد.

جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: تردد حمل و نقل عمومی برون شهری با استفاده از اتوبوس، قطار، هواپیما و وسایل نقلیه دریایی با داشتن تاییدیه تزریق واکسن در سامانه و در وضعیت قرنطینه بیماری نبودن امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: تردد درون شهری خودرو‌های شخصی نیز به صورتی امکان پذیر است که مالکین آن‌ها در وضعیت بیماری قرار نداشته باشند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پلیس راهور شهر های قرمز تست کرونا خودرو های شخصی قرمز و نارنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند

حسین فرشیدی درخصوص تزریق واکسن «گارداسیل»، وضعیت شیوع بیماری HPV درکشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.  

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، اظهار کرد: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در خصوص ضرورت استفاده از این واکسن گفت: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند