Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ استفتائاتی از دفتر امام خامنه‌ای از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پایگاه فقه و احکام رهبری پاسخ استفتائاتی از معظم له را درباره «ارز دیجیتال»، «استفاده از اموال کسی که خمس نمی‌دهد»، «امام جماعت شدن شخصی که حجامت کرده» و «شیوۀ امر به معروف» منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پرسش و پاسخ به این شرح است:

ارز دیجیتال

سؤال: استخراج، خرید و فروش ارز دیجیتال چه حکمی دارد؟

جواب: حکم آن، تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از اموال کسی که خمس نمی‌دهد

سؤال: پدرم اهل پرداخت خمس نیست، استفاده از اموال ایشان برای ما اشکال دارد؟ آیا فرزندان ایشان، ضامن خمسِ اموال استفاده‌شده هستند؟

جواب: استفاده از اموال ایشان اشکال ندارد و نسبت به خمس آن وظیفه‌ای ندارید؛ ولی در صورتی که یقین دارید خمس نمی‌دهد، وظیفۀ شما -با وجود شرایط- تذکر به مسئلۀ خمس و امر به معروف است.

 

پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائی درباره امکان "محروم کردن فرزند از ارث" و "تبدیل موقوفه به سهام"پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائی درباره "حق طلاق زن" و "خمس پول پیش"استفتاء از رهبر معظم انقلاب/ حکم وضو و غسل با وجود ناخن بلنداستفتاء از رهبر معظم انقلاب/ آیا می‌توان نیت نماز قضا را به نماز ادا برگرداند؟استفتاء از رهبر معظم انقلاب/ آیا کسی که نماز و روزه قضا دارد، می‌تواند نماز و روزه اموات را به‌جا آورد؟

 

امام جماعت شدن شخصی که حجامت کرده

سؤال: اگر شخصی حجامت کند، آیا در همان حال می‌تواند امام جماعت باشد؟ آیا اقتدا به او جایز است؟

جواب: اگر امام جماعت شرعاً معذور باشد، امامت او و اقتدای به او (با رعایت سایر شرایط نماز) اشکال ندارد.

شیوۀ امر به معروف

سؤال: آیا امر به معروف حتماً باید به صورت دستوری باشد یا می‌توانیم با توصیه، خواهش و...، امر به معروف و نهی از منکر کنیم؟

جواب: اگر با توصیه، موعظه، بیان حکم شرعی و مانند آن، اثر مطلوب حاصل شود، امر و نهی واجب نیست؛ در غیر این صورت اگر احتمال بدهد که امر و نهی اثر دارد، باید امر و نهی کند و در صورتی که امر و نهی با زبان نرم و اخلاق خوش تأثیر داشته باشد، جایز نیست با تندی و خشونت امر و نهی نماید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احکام دینی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای امام خامنه ای رهبر استفتاء احکام دینی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری امام خامنه ای رهبر استفاده از اموال امر به معروف امام جماعت امر و نهی خامنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت پرویز داوودی

آفتاب‌‌نیوز :

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مدیران مؤمن، انقلابی و دانشمند را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای دکتر پرویز داوودی از مدیران مومن و انقلابی و دانشمند را به خاندان محترم ایشان و به جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌کنم.

خدمت مخلصانه و بی‌شائبه در مسؤولیت‌پذیری ایشان در مسؤولیت‌های بزرگ در طول سالیان طولانی، چهره یک مدیر بااخلاص و کارآزموده و پرتلاش از آن مرحوم را نشان داد و این در محاسبات الهی ارزشی والاست.

رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • استفتاء از امام خامنه‌ای؛ تصرف در مشاعات آپارتمانی
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد
  • پیام تبریک و ستاش مفتی اعظم روسیه به رهبر ایران
  • پیام مفتی اعظم روسیه خطاب به رهبر ایران + جزئیات | برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای...
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت پرویز داوودی