Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، در کره جنوبی و به دنبال افزایش نگرانی ها در مورد وخیم شدن شرایط و گسترش سویه جهش یافته بسیار مسری ویروس کرونا «اومیکرون» آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا امروز به نقطه عطفی در دوران این همه گیری با شناسایی بیش از ۱۳ هزار مورد رسید. 

براساس اطلاعات گزارش شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی، ۱۳ هزار و ۱۲ نفر مورد ابتلای جدید به ویروس که شامل ۱۲ هزار و ۷۴۳ مورد داخلی بود آمار کلی ابتلا در این کشور را به ۷۶۲ هزار و ۹۸۳ نفر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آخرین بار روز گذشته آمار مبتلایان به ۸ هزار و ۵۷۱ نفر رسیده بود که بالاترین رقم از ابتدای همه گیری ویروس کرونا و شناسایی اولین مورد ابتلا به این ویروس در این کشور در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ بود اما این رکورد بار دیگر امروز با شناسایی بیش از ۱۳ هزار مورد ابتلا به ویروس در هم شکسته شد. 

علاوه بر این، کره جنوبی ۳۲ مرگ ناشی از ویروس کرونا را نیز ثبت کرده که آمار کلی مرگ و میر را به ۶ هزار و ۶۲۰ مورد می رساند. میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ۰.۸۷ درصد باقی مانده است اما تعداد بیمارانی که شرایط بحرانی دارند از روز گذشته از ۷ نفر به ۳۸۵ نفر رسیده است. 

بدین ترتیب کره جنوبی شروع به اجرای طراحی سیستم پاسخگویی جدیدی به ویروس کرده تا ابتلا را به حداقل برساند و تمرکز را بر روی موارد وخیم و مرگ گذاشته است. طی این برنامه، بیمارستان ها و کلینیک های محلی به انجام تست شناسایی و درمان بیماران می پردازند و تست آنتی ژن فوری به جز در افراد بالای ۶۰ سال و گروه های پرخطر در مراکز تست گیری جایگزین تست های پی سی آر می شوند. این سیستم در ۴ منطقه کره جنوبی که با افزایش موج اومیکرون رو به رو شدند، فعال خواهد شد. از روز شنبه و با آغاز کار این سیستم به صورت سراسری در کشور نیز گسترش می یابد و انجام تست های فوری آنتی ژن در ۲۵۶ مرکز در سراسر کشور انجام خواهد شد. 

کره جنوبی در حال حاضر روزانه ۴ تا ۵ هزار تست تشخیصی  پی سی آر انجام می دهد اما ظرفیت افزایش تست ها به ۸۰۰ هزار را دارد.

در پایان این گزارش آمده است، کره جنوبی با جمعیت ۵۲ میلیونی،به شکل موثری  با آمار کلی ۷۶۲ هزار و ۹۸۳ مورد ابتلا به ویروس و ۶ هزار و ۶۲۰ مرگ  از آغاز همه گیری ویروس کرونا در کنترل و مهار ویروس کرونا موفق بوده است.

براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی، بیش از ۹۵ درصد بزرگسالان در این کشور به صورت کامل واکسینه شدند و ۵۸ درصد نیز دُز تقویتی دریافت کردند.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی ویروس کرونا اومیکرون پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی ویروس کرونا اومیکرون کره جنوبی ویروس کرونا اومیکرون ویروس کرونا مورد ابتلا کره جنوبی همه گیری تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان

ایتنا - بسیاری از این افراد اندامی متناسب دارند و در ظاهر سالم‌ به نظر می‌رسند؛ آنچه دانشمندان را برای پی بردن به علت زیاد شدن سرطان در جوانان با مشکل روبرو کرده است.
هم‌زمان با اعلام ابتلای کیت میدلتون، شاهدخت ولز، به سرطان، پزشکان هشدار دادند که ابتلا به سرطان در افراد زیر ۴۵ سال در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است، در حالی که قبلا بیشتر در افراد مسن‌تر مشاهده می‌شد.

بسیاری از این افراد اندامی متناسب دارند و در ظاهر سالم‌ به نظر می‌رسند؛ آنچه دانشمندان را برای پی بردن به علت زیاد شدن سرطان در جوانان با مشکل روبرو کرده است.

بر اساس تحقیقی که بر پایه بررسی داده‌های ایرلند شمالی بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۹ انجام شد، نرخ ابتلا به سرطان‌های زودرس تا ۲۰.۵ درصد افزایش یافته که معادل هفت هزار مورد ابتلای بیشتر در سراسر بریتانیا است. این‌ها سرطان‌هایی‌اند که اغلب به «سرطان‌های شکمی» معروف‌اند.

البته کیت میدلتون فاش نکرد به چه سرطانی مبتلا شده است، اما طبق بیانیه او در روز جمعه‌، ابتلای او به سرطان پس از جراحی در ناحیه شکم در ماه ژانویه مشخص شد.

پروفسور اندرو بگز، متخصص جراحی روده بزرگ، می‌گوید: «وقتی ۲۰ سال پیش کارم را به عنوان جراح سرطان شروع کردم، به‌ندرت بیمار جوان‌ داشتم، اما حالا مرتب این افراد را می‌بینم.»

او می‌گوید: «این افراد هنگامی که مراجعه می‌کنند و از تشخیص مطلع می‌شوند، شوکه می‌شوند، چون اغلب‌ هیچ علامتی ندارند و به دلیل سنشان به سرطان فکر نمی‌کنند. در این سن، این موضوعی سرگردان‌کننده و بسیار سنگین و دشوار است، به‌‌خصوص که بسیاری از آن‌ها کودک خردسال دارند. انگار ناگهان یک اتوبوس به آ‌ن‌ها زده است.»

بسیاری از دانشمندان درباره علت این روند سردرگم‌اند، با این حال اجماع نظر دارند که بعید است به یک عامل محدود شود.

به باور برخی دانشمندان، دلیل آن ممکن است تا حدی ژنتیکی باشد. از هر ۱۰۰ نفر، تقریبا یک نفر حامل ژن بی‌آرسی‌ای (BRCA) است که باعث سرطان پستان و تخمدان می‌شود؛ ژنی که به لطف آنجلینا جولی معروف شد. در همین حال، تقریبا یک نفر از هر ۳۵۰ نفر به سندرم لینچ (Lynch syndrome) مبتلا است که عامل ارثی در ابتلا به سرطان روده، رحم، تخمدان و لوزالمعده محسوب می‌شود.

افزایش نرخ نجات‌یافتگان در میان افراد دارای این ژن‌ها به این معنی است که احتمالا این ژن‌ در تعداد بیشتری از افراد وجود خواهد داشت.

محققان برای توضیح این روند ابتلا، بررسی تغییرات احتمالی در میکروبیوم روده را هم آغاز کرده‌اند. ترکیب باکتری‌های روده که تحت تاثیر رژیم غذایی یا سایر عوامل محیطی است، می‌تواند بر میزان التهاب تاثیر‌گذار باشد که این التهاب به نوبه خود خطر سرطان را افزایش می‌دهد. با این حال، علی‌رغم اشتیاق رو‌به‌رشد دانشمندان، دشواری انجام دادن مطالعات طولانی‌مدت برای کشف رابطه علت و معلولی بین آنچه مردم می‌خورند و خطر ابتلا به این بیماری، از موانع این تحقیقات به شمار می‌رود.

از طرفی، افزایش آگاهی عمومی درباره سرطان و تمایل افراد به بررسی علائم این بیماری نیز احتمالا در افزایش تعداد موارد تشخیص داده‌شده نقش داشته است.

به گفته متخصصان در حال حاضر در میان افراد زیر ۵۰ سال نوعی همه‌گیری سرطان به راه افتاده که علت آن ناشناخته است و افراد بیشتری به سرطان‌های اندام‌های ناحیه شکم مبتلا می‌شوند.

دیگر خبرها

  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • (ویدئو) آمار وحشتناک روزانه سقط در ایران از زبان کارشناس روی آنتن تلویزیون