Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:55:07 GMT

بومی‌سازی شاخص ارزیابی فضای کسب و کار ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۴۴۷

بومی‌سازی شاخص ارزیابی فضای کسب و کار ضروری است

محمد فرشکاران روز چهارشنبه در نشستی با کارآفرینان استان، اظهار کرد: نهادهای بین‌المللی با ۹ شاخص، فضای کسب و کار کشورها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که متاسفانه کشور ما و به تبع آن استان آذربایجان‎شرقی وضعیت چندان مطلوبی در این شاخص‌ها ندارند.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی با وجود داشتن سرمایه انسانی توانمند، ظرفیت های طبیعی و پیشینه شکوهمند فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در مقطع کنونی در هدفگذاری‌ها دچار اشتباه و در حرکت گرفتار تعلل شده و اتفاقاتی افتاده که گویا جریانی عمدی ما را به سمت رخوت و سکون دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تا زمانی که سرمایه در تولید، گردش منطقی نداشته باشد، فعالیت‌های دلالی جای اشتغال پایدار را می‌گیرد و به تدریج ناهنجاری‌ها به هنجار مبدل می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: درد اساسی استان مشخص است؛ فرهنگ ارج‌گذاری به ثروت و احترام به سرمایه‎ گذار هنوز در جامعه ما نهادینه نشده و در این عرصه اگر انتزاعی رفتار کنیم نتیجه نخواهیم گرفت.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی و گردشگری و همجواری استان با کشورهای خارجی یادآور شد: با محترم شمردن صاحبان‌ فکر، سرمایه‌گذاران و صنعتگران می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت پیشرفت استان برداریم.

فرشکاران خاطرنشان کرد: ظرفیت های آذربایجان‌شرقی به قدری قوی است که اگر میزان اعتبارات دولتی به حداقل ممکن برسد، با واقع‌نگری، برنامه‌ریزی‎های موثر و همت مسئولان، این استان توانایی مدیریت اقتصادی خود را خواهد داشت و برنامه‌ها و پروژه‎ های اساسی را با جلب مشارکت خیران، نهادهای مدنی و فعالان بخش خصوصی به پیش خواهد برد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاری بهبود فضای کسب و کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاری آذربایجان شرقی سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاری بهبود فضای کسب و کار آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

این همایش با هدف همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال برگزار شد و فعالان اقتصادی به بیان مشکلات در این زمینه پرداختند.

پرهیز از بخشی نگری و ارایه برنامه‌های راهبردی، عملیاتی و طرح محور، تعیین ۱۰ اقدام اساسی برای عینیت بخشی به جهش تولید و مکلف بودن مدیران اجرایی به ارایه راهکار‌های عملیاتی در این زمینه و راه اندازی قرارگاه اقتصادی جهش تولید در استان از جمله محور‌های این همایش بود.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: سازوکاری که در این زمینه تعریف شده، می‌تواند یک قدم ما را به پیش ببرد، اما جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد