Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وبدا، سیامک سمیعی افزود: کیت های تولید داخل کشور در آزمایشگاه های دانشگاهی شبکه کووید-۱۹ کشور و سایر آزمایشگاه های پزشکی مجاز برای تشخیص و غربالگری کووید-۱۹ مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج منفی آزمایش تشخیص مولکولی و تشخیص سریع، بخصوص وقتی در مورد افرادی که علائم بالینی دارند ولی نتیجه آزمایش اول آنها منفی می شود برای بار دوم تکرار می شود، می تواند ملاک تشخیص قطعی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارداشت: در صورتی که بیمار در سیر بیماری بیش از حد زود یا دیر مراجعه کند ممکن است نتیجه آزمایش منفی شود. این احتمال در مورد همه عوامل بیماری زای میکروبی وجود دارد و پزشک معالج در روند تشخیص بالینی و تعیین تکلیف بیمار به آن توجه می کند.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: قبل از شیوع وسیع واریانت اومیکرون، یعنی تا زمانی که واریانت دلتا سهم بیشتری در ابتلا به بیماری داشت، اکثریت مواردی که به دلیل علایم تنفسی برای انجام آزمایش تشخیصی مورد نمونه برداری قرار می گرفتند از نظر کووید-۱۹ منفی بودند. بطوریکه در مواقعی حتی بیش از ۹۰ درصد آنها علل دیگری مثل آنفلوانزا، سرماخوردگی ساده فصلی و سایر ویروس ها عامل بیماری تنفسی بودند.  

سمیعی تصریح کرد: این افراد بر اساس دستورالعمل های ابلاغی تشخیص و درمان کووید-۱۹ از نظر عفونت کرونایی منفی هستند.

به گزارش ایرنا، با انتشار جدید ترین نقشه کرونایی ایران، پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت و شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه اومیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور، از امروز چهارشنبه ۶ بهمن ماه، ۱ شهرستان قرمز، ۸ شهرستان نارنجی، ۱۱۴ شهرستان زرد و ۳۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیروز در توئیتی ضمن اعلام فوت یک نفر در استان البرز بر اثر ابتلا به اومیکرون، مجموع شمار فوتی سویه جدید کرونا در کشور را ۱۰ نفر اعلام کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه گفت: در نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون بیش از دو هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس اومیکرون در کشور شناسایی شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه