Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@13:27:48 GMT

لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری یزد تقدیم شورا شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۵۱۸

لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری یزد تقدیم شورا شد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، صبح امروز در چهل‌ و سومین جلسه علنی شورای شهر یزد به دنبال اتمام بررسی و تصویب تعرفه عوارض، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری توسط شهردار یزد به شورای شهر تقدیم شد.

به گفته ابوالقاسم محی‌الدینی، بودجه سال آینده ۲۲ میلیون ریال و با راهبرد تمرکززدایی و افزایش اختیارات مناطق شهری بر پایه سیاست محله محوری به شورا تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بودجه سال آینده ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال جاری دارد اظهار کرد: لایحه بودجه پیشنهادی در مقایسه با بودجه سال جاری منطقی‌تر شده و از رشد غیرواقعی آن جلوگیری شده و آیتم‌هایی که در سال‌های گذشته به بودجه رشد داده از آن حذف شد.

شهردار یزد با اشاره به این‌که افزایش بودجه در درآمدهای کوششی شهرداری دیده شده است عنوان کرد: شهرداری در بودجه سال آینده در اخذ تسهیلات نیز کاهش چشمگیری داشته و اخذ تسهیلات تنها برای پروژه های بزرگ تعریف شده است.

به گزارش فارس، بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده، ۲۲هزار و دویست و پنجاه و پنج میلیارد ریال است که از این میزان هفت هزار و چهارصد میلیارد ریال آن در بخش جاری و یازده هزار و سیصد و پنجاه و پنج میلیارد ریال در بخش عمرانی و مابقی در سایر بخش ها مصوب شده است.

رئیس شورای شهر یزد هم در این نشست تصریح کرد: بودجه سال آینده شهرداری پس از بررسی، کارشناسی و تصویب توسط اعضای شورا به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال می‌شود تا ایرادات احتمالی برطرف شده و به تصویب نهایی برسد.

غلامحسین دشتی افزود: تکمیل پروژه‌های ناتمام و اولویت بندی پروژه‌های جدید بر اساس عدالت محوری در تمامی نقاط شهری به ویژه مناطق کم برخوردار از سیاست‌های کاری این شورا است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر یزد استان یزد محی الدینی شهرداری یزد دشتی رئیس شورای شهر بودجه سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی این سازمان در سال جاری

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های خراسان جنوبی از بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی این سازمان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمد اسماعیل فاطمی امروز -شنبه یکم اردیبهشت- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جدید علاوه بر اهداف و وظایف کلی، برای سه هدف ایجاد درآمدزایی از طریق فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان و کشور، کمک و پشتیبانی به شهرداری‌ها و کمک به توسعه زیر ساخت‌های استان در راستای سیاست‌های دولت مردمی و ایران قوی برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: بودجه سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های استان از ۶۰۲ میلیارد ریال سال ۱۴۰۰ به ۹۷۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که سال گذشته با تلاش مضاعف، ۱۰۰ درصد آن محقق شد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های خراسان جنوبی با اشاره به این موضوع که از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ تحقق بودجه رشد ۱۳۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ بودجه مصوب این سازمان ۱۲ هزار میلیارد ریال است. وی ادامه داد: ۱۳۵ میلیارد ریال مطالبات قطعی شده از دستگاه‌های مختلف بوده که در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۵ درصد آن پرداخت شده است.

فاطمی به برنامه‌ریزی این سازمان برای توسعه بخش‌های املاک، سرمایه‌گذاری و بازرگانی اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با افزایش دارایی‌های سازمان از جمله در حوزه املاک، تملک و خرید سرانه دارایی سازمان به اندازه ۱۹ سال در خراسان جنوبی افزایش داشته ایم و امیدواریم در سال پیش رو، شاهد توسعه بیشتر استان و ورود به پروژه های سرمایه گذاری کلان با مشارکت شهرداری‌ها باشیم.

کد خبر 746377

دیگر خبرها

  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه شهرداری کرمانشاه همچنان معطل مانده است
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی این سازمان در سال جاری