Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@00:42:40 GMT

جرایم تسهیلات خسارت دیدگان کشاورزی بخشیده می شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۵۲۳

‍‍‍‍‍‍

موافقت دولت با اصلاح جریمه‌ها و حدنصاب‌های ریالی مندرج در قانون امور گمرکی صدور مجوز برای امضای موقت توافقنامه احداث پل اتومبیل رو مرزی بر روی رودخانه آستاراچای اصلاح مصوبه تخصیص اعتبار به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت مصوبه مربوط به تعیین شرکت‌های دولتی دارای وظایف سیاست گذاری و حاکمیتی را اصلاح کرد درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش

به گزارش اقتصاد آنلاین، هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه به ریاست آیت الله  سید ابراهیم رییسی با توجه به اهمیت زمان در اثربخشی و تسریع در عملیات بازتوانی بهره برداران خسارت دیده از خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و لزوم اجرایی شدن مصوبه اختصاص اعتبار به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو به منظور تأمین آب کشاورزی اضطراری، با اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه بانک‌های عامل جهت امهال تسهیلات یاد شده موظف شدند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دچار خشکسالی شده اند و سررسید بدهی آنها در سال ۱۴۰۰ است، اصل تسهیلات دریافتی را به مدت سه سال امهال نمایند و بار مالی ناشی از اجرای این بند حداکثر به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین خواهد شد.

چنانچه پس از بررسی‌های کمیته مندرج در بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه، بار مالی ناشی از اجرای مصوبه برای مشمولین این تصویب نامه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال باشد، با اعلام بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تضمین ­نامه اصلاحی اقدام خواهد کرد.

همچنین مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع عادی بانک‌ها و با نرخ یارانه‌ای (۴ درصد در روستاها و ۵ درصد در شهرها) با راهبری بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل با معرفی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها) به متقاضی پرداخت می‌شود و مابه ­التفاوت سود تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار در اجرای قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در تعهد دولت قرار گرفته و تضمین لازم نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای بانک مرکزی ارسال می‌شود.

در ادامه جلسه، اعضای هیأت دولت پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی را بررسی و به تصویب رساندند.

موافقت دولت با اصلاح جریمه‌ها و حدنصاب‌های ریالی مندرج در قانون امور گمرکی

هیأ‌ت دولت با توجه به لزوم متناسب سازی نرخ جریمه‌ها و حدنصاب‌های ریالی تعیین شده در قانون امور گمرکی با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی به منظور حفظ بازدارندگی احکام مندرج در قانون مذکور، با تعدیل میزان جریمه‌ها و سایر حدنصاب‌های ریالی تعیین شده در قانون یاد شده موافقت کرد.

صدور مجوز برای امضای موقت توافقنامه احداث پل اتومبیل رو مرزی بر روی رودخانه آستاراچای

هیأ‌ت دولت با هدف گسترش روابط اقتصادی و سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین توسعه تجارت برون مرزی و تقویت ظرفیت‌های جاده‌ای کشور، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای امضای موقت توافقنامه بین دو کشور برای احداث پل اتومبیل رو مرزی بر روی رودخانه آستاراچای موافقت کرد.

اصلاح مصوبه تخصیص اعتبار به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

هیأ‌ت دولت به منظور تأمین نظر هیأ‌ت برررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و رفع مغایرت قانونی درخصوص مصوبه مربوط به تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی از ظرفیت‌های گردشگری کشور، مصوبه مذکور را اصلاح کرد.

به موجب اصلاحیه فوق، اعتبار یاد شده توسط سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها و برای راهنمایان گردشگری، در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرد تا مطابق قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

دولت مصوبه مربوط به تعیین شرکت‌های دولتی دارای وظایف سیاست گذاری و حاکمیتی را اصلاح کرد

هیأ‌ت دولت با هدف تأمین نظر هیأ‌ت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و رفع مغایرت قانونی درخصوص مصوبه مربوط به احتساب وظایف دو سازمان «حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان» و «هدفمندسازی یارانه‌ها» به عنوان وظایف سیاستگذاری و حاکمیتی، با اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.

براساس اصلاح مصوبه فوق، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور مکلفند با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، نسبت به ارایه پیشنهادهای لازم به شورای عالی اداری برای تغییر ماهیت سازمان‌های یاد شده اقدام نمایند تا در صورت تصویب شورای مذکور، برای طی تشریفات قانونی به هیأ‌ت وزیران ارایه شود.

درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش

دولت در اجرای ماده (۱۰۰) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقاضای اولویت کرد.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سیدابراهیم رییسی بانک مرکزی بودجه کشاورزی تسهیلات کارمزد سید ابراهیم رییسی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط حذف وام ازدواج از ردیف بودجه مغایر با قانون است اولین حضور رییسی در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی از منابع بانک مرکزی برای تامین مالی زنجیره‌ای استفاده نخواهد شد ضرورت نظارت بیشتر بر بازار ارز / بانک مرکزی از خلق نقدینگی جلوگیری کند برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم / به دنبال توزیع عادلانه بنزین هستیم تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۱۱/۶)​​ جرایم تسهیلات خسارت دیدگان کشاورزی بخشیده می شود واکنش به اظهارات درباره کیت‌ های کرونایی تولید داخلی پرسپولیسی‌ ها اعتصاب کردند، سیدجلال نیامد بازی ایران و عراق؛ با یا بدون تماشاگر؟ چند نوع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون وجود دارد؟ ۲۳ میلیون ثروتمند هنوز یارانه می گیرند چند ترفند جالب برای تمیز کردن کابین خودرو دانشگاه فرهنگیان حضوری می شود آغاز بارش دوباره برف از امروز رنگ بندی مشهد زرد شد دلار آزاد در انتظار اخبار توافق اردبیل پس از ۱۰ روز بارش برف + عکس نقش منیزیم در مقابله با سرطان و تقویت سیستم ایمنی نصب کارت واکسن بر شیشه تاکسی‌ های پایتخت الزامی شد قیمت کدام خودرو ۶ میلیون تومان ریزش کرد؟ هفته آینده اخبار خوبی برای بورس داریم قیمت پوشک بچه (جدول) روابط ایران با شیخ‌ نشین امارات چطور پیش خواهد رفت؟ دولت قبل اجازه تامین مالی مسکن از بورس را نداد / ۷۰۰ هزار پروژه نیمه تمام را وتو کردند آغاز آزمایش بالینی دو واکسن برای درمان اومیکرون حتی یک‌ ساعت کوتاهی در مبارزه با گرانفروشی جایز نیست اساس کار ذوب آهن اصفهان بر محور مسئولیت های اجتماعی است محموله جدید واکسن آسترازنکا وارد تهران شد روسیه در مذاکره با آمریکا سیاست ایران را اتخاذ کرده است بازگشت جریمه‌های کرونایی به جاده‌ ها آیا خودروسازان واقعا واگذار می شوند؟ تشکیل ۲ پرونده برای خودروسازان در سازمان بازرسی حقوق معلمان معاف از مالیات می شود همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کرد! آغاز ثبت نام سفر به سوریه قیمت دستگاه بخور گرم (جدول) جزییات افزایش حقوق سربازان در سال آینده + فیلم خانه های خالی از سکنه تهران نشانه چه اتفاقی است؟ چرا کلسیم برای حفظ سلامت قلب ضروری است؟ بیت کوین امسال ۱۰۰ هزار دلاری می‌ شود؟ خستگی جسمانی موجب مرگ زودرس در سالمندان می شود قیمت دلار ۶ بهمن ماه۱۴۰۰ نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی تسهیل می شود افزایش قیمت طلای جهانی ویتامین D چقدر در ابتلا به دیابت نقش دارد آپارتمان های زیر قیمت تهران مصوبه بورسی هیات دولت منتشر شد + جزییات قیمت یخچال‌ (لوکس‌ ترین / جدول) صادرات نفت ۸۲۰ هزار بشکه در روز اعلام شد تبعات بسته ماندن فهرست دارویی اعلام آخرین وضعیت طارمی بعد از شایعه سفر با جت شخصی واکنش ابهام برانگیز رییس باشگاه زنیت درباره احتمال جریمه و تبعید آزمون برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته پرواز اجاره مسکن در شهر تهران / رشد ۵۰.۷ درصدی اجاره‌ بها DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بودجه کشاورزی تسهیلات کارمزد سید ابراهیم رییسی سازمان برنامه و بودجه کشور گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی اعتبار به وزارت مصوبه مربوط میلیارد ریال اصلاح مصوبه بانک مرکزی جریمه ها هیأ ت دولت ت دولت یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: هفته آینده رییس سازمان بورس با سفر به استان اردبیل این موضوع را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار می دهد تا در کنار بانک ها تامین منابع واحدهای تولیدی و صنعتی از این محل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در اقدامی شایسته احصای بخشنامه ها و مقررات مخل کسب و کار را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار داده و در یک سال اخیر بسیاری از این رویه های غلط اصلاح شده است.

استاندار اردبیل ستاد تسهیل، کمیته حمایت قضایی، حمایت از سرمایه گذاری بازرسی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را ظرفین بی نظیر در حمایت از فعالان بخش تولید عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل چنین فضای همسویی و همراهی شکل نگرفته بود و در این مقطع بهترین فضا را با اصلاح فرآیندها و حمایت از بخش تولید شاهدیم.

عاملی بیان کرد: دستگاه های اجرایی که بیشترین و طولانی ترین فرآیند صدور مجوز را دارند باید شناسایی شده و اصلاح این فرآیندها را با بهره گیری از ظرفیت آنها برای کمک به امر تولید شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بورس و بانک ها ظرفیت خوبی برای تامین مالی واحدهای تولیدی هستند که امیدواریم در این استان نیز بسته های تشویقی و حمایتی از تولید پیش بینی شده و ابلاغ شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل تسهیل گری در امر صادرات و واردات را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: تعهدسپاری ارزی از جمله موانع پیش روی صادرکنندگان است که دولت قول داده در رفع و رجوع آن اقدامی عملی انجام دهد.

عاملی تصریح کرد: گمرکات استان نیز باید به تجهیزات مناسب و سیستم مدرن ایکس – ری مجهز شده تا گله مندی تجار به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: نباید به خاطر چند متخلف قوانین سختگیرانه را در حوزه تولید و یا صادرات اعمال کنیم بلکه بهتر است حوزه نظارتی را تقویت و فرآیند خلاف قوانین و مقررات را به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: امسال در کنار تامین زیرساخت شهرک های صنعتی توسعه شهرک خصوصی مدنظر است.

در این جلسه نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در حال تدوین آئین نامه برای اصلاح فرآیندها و تسهیل گری در پرداخت وام به تولیدکنندگان است تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم تحقق پید کند.

حسین پیرموذن اظهار کرد: متاسفانه برخی فرآیندهای کشوری مانع از تحقق شعار سال است که اصلاح آنها از جمله سیاست های ارزی، عدم سهم خواهی از تجارت، جلوگیری از فربه شدن نظام دولتی و دیوان سالاری، کاهش تنش و تقویت روابط با کشورهای همسایه و اصلاح سیاست مدیریت منابع خدادادی از جمله این مطالبات است.

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز باید هرچه سریعتر مسیر ریلی تکمیل، منطقه آزاد تجاری راه اندازی و توسعه شهرک صنعتی و زیرساخت های آن به همراه تجهیز گمرک مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6082086

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند