Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@10:08:28 GMT

گزارش: حسن یزدانی همزمان در دو رقابت سخت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۵۹۸

گزارش: حسن یزدانی همزمان در دو رقابت سخت

همزمانی بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در سال آینده و توقع زیاد از مدال‌آوران کشتی، احتمالا این رشته را به چالش سختی دچار خواهد کرد.

به گزارش ورزش سه ،  فدراسیون کشتی ایران در سال1401 با چالش سختی روبه‌رو است. فاصله زمانی اندک بین بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو و مسابقات جهانی کشتی به میزبانی صربستان سبب شده ابهامات زیادی پیرامون اعزام نفرات به این دو رویداد مهم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های کشتی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین طی روزهای 30شهریور تا 2مهرماه1401 برگزار می‌شود و مسابقات جهانی نیز طی روزهای 19 تا 27شهریورماه1401 در شهر بلگراد صربستان برگزار خواهد شد.


بازی‌های آسیایی همانند المپیک در 6وزن برگزار می‌شود ولی در مسابقات جهانی کشتی‌گیران در 10وزن راهی صربستان خواهند شد. اصرار کمیته ملی المپیک بر این است که فدراسیون کشتی نفرات اولش را راهی بازی‌های آسیایی کند اما علیرضا دبیر -رئیس فدراسیون کشتی- در نشست اخیرش در واکنش به این خواسته گفت: «کمیته ملی المپیک برای ما تعیین نمی‌کند که چکار کنیم. آنها توقعشان باید به‌اندازه بودجه‌ای باشد که می‌دهند.» البته بعد از این صحبت‌ها رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در خانه کشتی مقداری فضا را تلطیف کرد. به‌نظر دلخوری‌ها بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون تمام‌شده و باید منتظر تعامل بین طرفین باشیم. فدراسیون کشتی بارها اعلام کرده به اهمیت بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش واقف است ولی خواست خود کشتی‌گیر هم برای آنها مهم است و جزو اولویت‌های اصلی آنها برای اعزام محسوب می‌شود.


در کشتی فرنگی، محمد بنا تابه‌حال اظهارنظری درباره اعزام کشتی‌گیرانش به مسابقات جهانی و آسیایی نکرده ولی به‌احتمال فراوان بنا با تیمی متشکل از نفرات اولش راهی هانگژو خواهد شد و جوان‌ترها را به مسابقات صربستان می‌برد. فرنگی‌کاران در بازی‌های آسیایی قبلی (جاکارتا2018) 2مدال طلا توسط محمدعلی گرایی و حسین نوری به‌دست آوردند و محمدرضا گرایی و مهرداد مردانی هم به مدال برنز رسیدند. در کشتی آزاد اما شرایط متفاوت است. حسن یزدانی و امیرحسین زارع توسط هیچ حریفی در آسیا تهدید نمی‌شوند و فاصله بسیاری با رقبایشان ایجاد کرده‌اند. این 2ستاره، مشکل کم کردن وزن هم ندارند. 

 


احتمالا پژمان درستکار و فدراسیون کشتی درصورت رضایت این دو کشتی‌گیر آنها را هم به هانگژو و هم به صربستان اعزام می‌کند تا در بازی‌های آسیایی 2طلای تضمین‌شده در این 2وزن داشته باشد و در مسابقات جهانی هم امید زیادی به مدال‌های این 2ستاره حال حاضر جهان ببندد. اوزان 57، 65 و 74 کیلوگرم چالش اصلی کادر فنی آزاد خواهند بود. اوزانی که کشتی‌گیران آنها در کلاس جهانی و حتی آسیایی مشکل دارند و هنوز کشتی‌گیری که بتواند رضایت کادر فنی را به‌طور کامل جلب کند ظهور نکرده است. در 57کیلوگرم رضا اطری در مسابقات قهرمانی کشور سر وزن نرسید. او در جاکارتا2018 در وزن 57کیلوگرم به مدال برنز رسید و نمایندگان ایران در اوزان 65 و 74کیلوگرم نیز ناکام بودند. 


علیرضا کریمی در 97کیلوگرم، حسن یزدانی در 86کیلوگرم و پرویز هادی در 125کیلوگرم در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال طلا رسیدند. موضوعی که می‌تواند کشتی‌گیران را به حضور در بازی‌های آسیایی ترغیب کند پاداش بالای این باز‌ی‌ها نسبت به مسابقات جهانی است.

محسن محمود صفری
منبع
: همشهری

آزاد حسن یزدانی کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آزاد حسن یزدانی کشتی بازی های آسیایی کمیته ملی المپیک فدراسیون کشتی مسابقات جهانی حسن یزدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود

دیوید تیلور نتوانست به المپیک پاریس بیاید و آمریکا در وزن 86 کیلوی کشتی آزاد، آرون بروکس را به میدان خواهد فرستاد.

به گزارش طرفداری، خیلی ها می گویند با وجود درخشش فوق العاده آرون بروکس برابر تیلور، شکست قهرمان سابق جهان به خاطر وزن کردن زیاد او بوده و حتی مربی حسن یزدانی می گوید ممکن است این آمریکایی حتی نتواند به فینال مسابقات المپیک برسد و برابر سایر کشتی گیران بازنده خواهد شد.

در این اوضاع و احوال، حسن یزدانی فرصت تاریخ سازی خواهد داشت. یزدانی می تواند با کسب مدال طلا در این مسابقات، رکوردهای مختلف خود را بهتر کند. اگر او بیاید و قهرمان المپیک 2024 شود، به این رکوردها خواهد رسید:

کماکان با 10 مدال المپیک و جهانی، پرمدال ترین کشتی گیر تاریخ ما خواهد شد. با 2 طلا و یک نقره از هادی ساعی عبور کرده و بهترین المپین تاریخ ما خواهد شد. هادی ساعی 2 طلا و یک برنز در المپیک دارد. با 5 طلای جهانی و المپیک، بعد از سوریان و موحد بیشترین مدال طلا را در تاریخ کشتی ایران در این بخش خواهد داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • محمدی: حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • واکنش غیرمنتظره حسن یزدانی به حذف تیلور | اعتبار کشتی در المپیک کم شد
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!