Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی با اشاره به تحلیل سازمان توسعه تجارت از وضعیت صادرات غیرنفتی ۹ ماهه امسال کشور، گفت: برای سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کل کشور هدف‌گذاری شده که خوشبختانه تا پایان ۹ ماهه امسال ۷۷.۵ درصد آن محقق شده است.

وی ادامه داد: با توجه به میزان صادراتی که در ۹ ماهه امسال در کل کشور داشتیم، حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد هم از هدفگذاری انجام شده جلوتر هستیم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، ۸۵ درصد کل صادرات ایران به ۱۷ کشور شامل کشورهای همسایه به اضافه هند و چین بوده و ۷۱ درصد صادات صورت گرفته نیز صرفا به ۱۵ کشور همسایه اختصاص داشته است.

کاشفی از وضعیت مناسب استان کرمانشاه نیز در صادرات غیرنفتی امسال کشور یاد کرد و افزود: براساس آمار سازمان توسعه تجارت، کرمانشاه بعد از استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و آذربایجان غربی جایگاه پنجم کشور را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که سه استان جنوبی کشور دارای بنادر دریایی بوده و سهم قابل توجهی از صادرات آنها محصولات پتروشیمی است.

رئیس اتاق کرمانشاه معتقد است، این وضعیت نشان می‌دهد که کرمانشاه به لحاظ پتانسیل‌های تجاری و ظرفیت‌های صادراتی در کشور بسیار قابل توجه است.

کاشفی هدف صادراتی که برای سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه از سهمیه ۴۵ میلیارد دلاری کشور در نظر گرفته شده را دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار برآورد کرد و یادآور شد: در ۹ ماهه امسال با ثبت رقم دو میلیارد و ۱۱۵ میلیون دلار صادرات، ۷۴ درصد هدفگذاری در نظر گرفته شده را محقق کردیم.

وی تاکید کرد: اگر میعانات گازی را هم محاسبه کنیم ۹۸ درصد سهمیه صادرات سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه محقق شده است.

رئیس اتاق کرمانشاه پیش‌بینی کرد تا پایان سال سهمیه‌ دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلاری صادرات استان را به همت تلاش تجار و تولیدکنندگان استان محقق کنیم و عنوان کرد: اگر برخی زیرساخت‌ها در استان فراهم شود می‌توانیم برای سال ۱۴۰۱ به رقم صادرات سه میلیارد دلار هم برسیم.

کاشفی زیرساخت‌های مرزی مانند سومار و به‌خصوص جاده دسترسی این مرز را از مهمترین این موارد برشمرد که بهبود آن می‌تواند کمک شایانی به توسعه صادرات استان بکند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز رئیس اتاق کرمانشاه کیوان کاشفی صادرات رتبه پنجم غیر نفتی فارس فارس کرمانشاه صادرات غیرنفتی ۹ ماهه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری  در سمنان  گفت: برای صادرات این محصولات پلتفرم‌های مجازی تهیه شده تا به کشور‌های هدف صادرات محصولات صنایع دستی بانوان را ذاشته باشیم .

وی افزود: طی تفاهم نامه منعقد شده با وزارت کار مقرر شد ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها در زمینه خاص خانم‌های سرپرست خانوار باشد.

خزعلی  با اشاره به کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری بانوان در سال ۱۴۰۲ در کشور  گفت: ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی در سال گذشته به بانوان پرداخت شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


دیگر خبرها

  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • سهم استان سمنان از حج مفرده امسال ۱۷۰ نفر تعیین شد
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه