Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@09:40:24 GMT

◄ بازدید سفیر فنلاند از آثار تاریخى قزوین

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۶۹۱

◄ بازدید سفیر فنلاند از آثار تاریخى قزوین

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری| کارى کاهیلودوتو در بازدید از مجموعه تاریخى- فرهنگی سعدالسلطنه، موزه مردم‌شناسی حمام قجر و مسجد جامع عتیق، قزوین را شهرى تاریخى و بسیار زیبا توصیف کرد و گفت:گرچه سفر کوتاهى بود ولی از دیدن آثار تاریخى شهر قزوین بسیار لذت بردم و با توجه به نزدیکى تهران به قزوین حتما دوباره به این شهر سفر خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر فنلاند ادامه داد: سرای سعدالسلطنه بسیار خوب و زیبا مرمت شده، من پیش از این در کتاب لونلی پلانت (lonely planet)، راهنمای سفر به کشورهای جهان، اطلاعات این بنا را مطالعه کردم و توریست‌هاى بسیارى نیز در سراسر دنیا علاقمند به بازدید از این مجموعه تاریخی هستند.

کارى کاهیلودوتو همچنین در سفر خود به این شهر با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد که در پایان این نشست یک تخته گلیم دست‌بافت روستای اندج الموت توسط استاندار به او اهداء شد.

روستای اندج واقع در منطقه الموت‌شرقی در ۲۲ آذر ماه سال جاری به عنوان “روستای ملی گلیم الموت “به خانواده شهرها و روستاهای ملی صنایع‌‎دستى پیوست .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آثار تاریخی مسجد جامع سرای سعدالسلطنه سفیر فنلاند موزه مردم شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه «بر فراز دشت» از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بیش از ۲۲ هزار نفر تا ۲۵ فروردین جاری از نمایشگاه «بر فراز دشت» دیدن کرده‌اند. همچنین تعدادی از هنرمندان و مقامات فرهنگی و هنری و سیاسی نیز با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران به تماشای آثار حاضر در این نمایشگاه نشسته‌اند.

در نمایشگاه «بر فراز دشت» ۶۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۱۰ اثر از ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است که از جمله آنها می‌توان به ابوالقاسم سعیدی، پرویز کلانتری، حسین محجوبی، سهراب سپهری، علی گلستانه، فریده لاشایی، محمود جوادی‌پور، میرعبدالرضا دریابیگی، جلال شباهنگی، ناصر عصار، علی آذرگین، محمد رادوند، داوود امدادیان، محسن سهیلی، منوچهر نیازی، علی‌محمد حیدریان، رضا شهابی، علی اکبر یاسمی، کلود مونه، کامی پیسارو، لودویک پیت، دیوید هاکنی، کارل اشلامینگر و ژان دافی اشاره کرد.

همچنین در این نمایشگاه، فیلمی از هنرمندان خارجی با رویکرد اقلیم و فصول چهارگانه پخش می‌شود که در آن تصاویری از آثار ون‌گوگ، فردریش، مونه و کانستبل متحرک‌سازی شده است و با ایده آلبوم چهارفصل ویوالدی روی دیوار گالری ۹ موزه هنرهای معاصر تهران پخش می‌شود.

کد خبر 6080170

دیگر خبرها

  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور