Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: همچنان فرهنگ ارج‌ نهادن به ثروت و احترام به سرمایه‎گذار در جامعه‌ی ما نهادینه نشده است و در این عرصه اگر انتزاعی رفتار کنیم نتیجه نخواهیم گرفت.

محمد فرشکاران روز چهارشنبه، ششم بهمن ماه، در دیدار با کارآفرینان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با وجود داشتن سرمایه‌ی انسانی توانمند، پتانسیل‌های طبیعی و پیشینه‌ی شکوهمند فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در مقطع کنونی در هدفگذاری‌ها دچار اشتباه و در حرکت گرفتار تعلل شده و اتفاقاتی افتاده است که گویا جریانی به عمد ما را به سمت رخوت و سکون دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نهادهای بین‌المللی با ۹ شاخص، فضای کسب و کار کشورها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که متاسفانه کشور ما و به تبع آن آذربایجان‎شرقی وضعیت چندان مطلوبی در این شاخص‌ها ندارند.

وی خاطرنشان کرد: البته بومی سازی ارزیابی فضای کسب و کار در استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر آن است تا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی نسبت به کاربردی نمودن این ارزیابی اقدام کند.

فرشکاران متذکر شد: تا زمانی که سرمایه، در تولید و اشتغالزایی گردش منطقی نداشته باشد، فعالیت‌های کاذب دلالی و کسب و کارهای سهل و آسان جای اشتغال پایدار را گرفته و به‌تدریج ناهنجاری‌ها به هنجار و ارزش تبدیل خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی  با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی و گردشگری و همجواری استان با کشورهای خارجی یادآور شد: با احترام به صاحبان‌ فکر، سرمایه‌گذاران و صنعتگران می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت پیشرفت استان برداریم.

به گزارش ایسنا، به نقل روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، فرشکاران در پایان اظهار کرد: پتانسیل‌های آذربایجان‌شرقی را به قدری قوی دیدم که اگر میزان اعتبارات دولتی به حداقل ممکن برسد، با واقع‌نگری، برنامه‌ریزی‎های موثر و همت مسئولان، این استان توانایی مدیریت اقتصادی خود را خواهد داشت و برنامه‌ها و پروژه‎های اساسی را با جلب مشارکت خیران، نهادهای مدنی و فعالان بخش خصوصی به پیش خواهد برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد

 آیت‌الله مصطفی محامی   در دیدار با رئیس و جمعی از معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارای چند محور مهم کاری است که نیازمند عقلانیت و تدبیر، همت و پیگیری و نیز دقت نظر است.

وی افزود: بخش اول کار آمایش نیازهای سیستان و بلوچستان تهیه جدول نیازمندی‌ها و سپس پیگیری برای جذب بودجه است که البته هر کدام از این کارها سخت و نیازمند تلاش و همت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته بر اساس تعاملات و همکاری خوب مسوولان استانی، عنایت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور وضعیت اختصاص بودجه خوب بوده اما نیاز ما بیشتر از این‌هاست.

آیت الله محامی ادامه داد: محور دوم کار توزیع عادلانه بودجه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان است که معیار توزیع می‌تواند نیازمندی، تاثیرگذاری پروژه و توان دستگاه در اجرای پروژه باشد و در این جهت نیازمند عقلانیت و تدبیر هستیم که در رشد و آینده استان بسیار مهم است چرا که گاهی دوستان تلاش کرده و بودجه‌هایی هم به استان می‌آید اما هدر می‌رود و از این قبیل پروژه‌ها در سطح استان مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم نتیجه خدمات و زحمات دستگاه‌های مختلف در زندگی مردم لمس شود و مردم نتیجه این زحمات را در سفره خود احساس کنند و عامل امیدواری بیشتر آن‌ها به خدمات بیشتر مسوولان است و مسوولان باید با کار خود در میان مردم امید آفرینی کنند نه اینکه تنها حرف بزنند و البته واقعیات هم باید به طور دقیق برای مردم بیان شود و بزرگنمایی صورت نگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد