Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@06:58:00 GMT

لزوم تعیین تکلیف اراضی بدون سند در بندرعباس

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۷۴۵

لزوم تعیین تکلیف اراضی بدون سند در بندرعباس

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خواستار تعیین تکلیف اراضی بدون سند شهروندان شد و گفت: اراضی ۹۰ هکتاری جنوب فرودگاه تحت عنوان پهنه گردشگری نیز باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری نژاد در بیست و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس گفت: مشکل اصلی در اجرای بسیاری از فعالیت‌ها، عدم همراهی و همکاری وزارت راه و شهرسازی با شهرداری‌های کشور است و اگر هم کاری انجام می‌شود به واسطه تلاش و مساعدت مدیران استانی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح تفصیلی شهر بندرعباس، تصریح کرد: اگر این طرح سال‌ها پیش اجرا می‌شد امروز بسیاری از مشکلات از جمله معضلات فرهنگی و اجتماعی به وجود نمی‌آمد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه خواستار پیگیری و اجرای طرح حریم ۶۰ متری دریا شد و ادامه داد: اراضی ۹۰ هکتاری جنوب فرودگاه تحت عنوان پهنه گردشگری باید تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: در خصوص واگذاری شوارع ماده ۹۶ و۱۰۱ مطابق قانون شهرداری‌ها، مردمی که جهت دریافت سند به اداره ثبت مراجعه می‌کنند، ثبت آنها را به مالک اولیه که مسکن و شهرسازی است معرفی می‌کند که استعلام بگیرند، در صورتی که در شهرداری، شناسه‌ها و مدارکی مربوط به دهه ۷۰ وجود ندارد و از سال ۹۸ هیچ‌گونه واگذاری شوارع انجام نشده است، لذا از مسکن و شهرسازی تقاضا می‌کنیم که به سردرگمی شهروندان پایان دهد.

کناری نژاد با اشاره به مشکلات مردم در بافت فرسوده، اظهار کرد: بسیاری از افراد ساکن در بافت فرسوده که متصرفین پلاک‌های دولتی هستند با شکل دریافت سند مالکیت روبرو هستند به طوری که دو قیمت اعلام شده مبنی بر اینکه کمتر از ۱۵۰ مترمربع با قیمت دولتی و بالاتر از آن به قیمت روز محاسبه شود، لذا با توجه به این که اراضی بافت فرسوده متراژ بالایی دارند، مردم قادر به پرداخت هزینه بالای سند ندارند که امیدوارم مسکن و شهرسازی در این مورد نیز اقدام خوبی انجام دهد.

وی به وضعیت شهرک پیامبر اعظم اشاره کرد و افزود: دیواره این شهرک مشکلاتی را به وجود آورده که اگر این دیوار به صورت دیوار سبز اجرا شود علاوه بر حفظ زیبایی مشکلات فعلی نیز برطرف خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: موضوع مربوط به پل انتهای شهرک پیامبر اعظم بارها مطرح شده که امیدوارم این موضوع از سوی شهرداری و مسکن و شهرسازی پیگیری شود.

وی با اشاره به واگذاری زمین‌های مسکن و شهرسازی به مردم، خاطرنشان کرد: مسکن و شهرسازی زمین بدون تسطیح واگذار می‌کند از این رو مردم برای اجرای خدمات با مشکلاتی روبرو هستند.

کناری نژاد خواستار ساماندهی دست‌فروشان و محله سنگ کن شرقی شد و گفت: زمینی که سال‌ها واگذار شده و مالک اقدام به ساخت و ساز نکرده، برای مالک ارزش افزوده دارد، اما برای شهر معضلاتی به همراه دارد.

کد خبر 551418

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر بندرعباس شهر آزادسازی اراضی کلانشهر بندر عباس مدیریت شهری شهرداری بندرعباس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسکن و شهرسازی شهر بندرعباس تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی به کجا رسید؟

شادی مالکی، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی درباره زمان پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی، اظهار کرد: خودرو‌های برقی دو شرکت کرمان موتور و آرین پلاک ملی را گرفتند و منتظر دریافت پلاک تاکسی هستند. به طوری که پلاک گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک است که به پلیس راهور ارسال شود تا پلاک تاکسی این خودرو‌ها داده شود.

به گزارش شهر، وی با بیان اینکه طبق گفته شورای عالی ترافیک ظرف دو هفته آینده وضعیت پلاک گذاری تاکسی‌های برقی تعیین تکلیف می‌شود، گفت: رنگ تاکسی‌های برقی طبق مصوبه شورای عالی ترافیک آبی فیروزه‌ای است و باتوجه به اینکه پروژه برقی سازی جدید است و خودرو‌هایی که در گام‌های اول وارد کشور شدند مشکی و سفید هستند؛ مقرر شد تا این خودرو‌ها از طریق نصب برچسب‌های آبی فیروزه‌ای اجازه تردد در شهر را بگیرند.

مالکی با بیان اینکه ثبت سفارش‌های بعدی به رنگ آبی فیروزه‌ای خواهد بود، خاطرنشان کرد: فراخوان خودرو‌های برقی تا پایان هفته جاری منتشر می‌شود و وارد مرحله واگذاری به رانندگان خواهیم شد. در این فرایند تسهیلاتی را شهرداری تهران و تسهیلاتی را خودروساز ارائه می‌کند که امیدواریم که با استقبال رانندگان مواجه شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی درباره خدمات پس از فروش خودرو‌های برقی هم عنوان کرد: تمام خودروساز‌های داخلی که اقدام به واردات این خودرو‌ها کرده اند خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند. به طوری که کرمان موتور تعمیرگاه خدمات پس از فروشش را در هفته آینده راه اندازی و افتتاح خواهد کرد. باتوجه به اینکه این خودرو‌ها در گام‌های بعدی توسط این شرکت‌ها داخلی سازی می‌شوند، هر شرکت موظف به خدمات پس از فروش خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع تعهدات وزارت کشور برای ورود ون‌های تازه نفس به سیستم حمل و نقل عمومی گفت: وزارت کشور از محل ۶۴۰ ونی که قرار بود به ما تحویل بدهد، ۱۹۲ ون را تحویل داده که ۴۰ ون پلاک گذاری نشده است. علت تاخیر وزارت کشور این است که این نهاد در انتظار الحاقیه‌ای است که با ایران خودرو بسته شود و به دنبال آن به بقیه تعهدات خود عمل کند که شهرداری به طور مستمر پیگیر موضوع است.

دیگر خبرها

  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف ۷۵درصد اراضی آذربایجان غربی در کمیسیون رفع تداخلات
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی به کجا رسید؟
  • آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!
  • ۳۵۰۰سند مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تحویل داده شد
  • تحویل اسناد مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تعیین تکلیف حدود ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه مازندران