Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی با تلاش کارکنان شرکت مخابرات آذربایجان شرقی، فیبر نوری انتقال ارتباط تلفن‌های ثابت، همراه اول و دیتای روستای دوگیجان از توابع شهرستان مرند بهینه سازی شد.

ارتباط تلفن‌های ثابت و همراه اول و دیتای روستای دوگیجان از توابع شهرستان مرند از چندروز قبل دچار مشکل شده و به‌علت بارش برف سنگین و برودت شدید هوا و مسدود بودن راه دسترسی به دلیل کولاک شدید و کوهستانی بودن منطقه، امکان رفع خرابی و تعویض کابل‌ها فراهم نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، با تلاش همکاران مخابراتی و کمک اهالی دلسوز و دهیار روستا، کابل‌های نوری معیوب به طول تقریبی یک کیلومتر تعویض و مفصل‌بندی و ارتباط پایدار مجددا برقرار شد.

انتهای رپورتاژ

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰۳، سال طلایی پروژه فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که برای به سرانجام رساندن و نهایی کردن پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال جاری باید با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلایی برای این پروژه است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال 1403 به ریاست «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور جمعی از معاونان وزیر، مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، مدیران اپراتورهای ارتباطی برگزار شد. 

 وزیر ارتباطات در این جلسه ابتدا با اشاره به پاسخ پهپادی و موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به جنایت صهیونیست‌ها علیه کنسولگری کشورمان در دمشق گفت: اقدام مقتدرانه، بازدارنده، افتخارآفرین، دقیق و حساب شده نیروی های مسلح کشورمان در پاسخ به جنایت های رژیم صهیونیستی جای تبریک  و دستمریزاد ویژه به نیروهای مسلح کشورمان بویژه نیروی هوافضای سپاه پاسداران دارد؛ اقدامی که دل همه آزادگان جهان را شاد کرد.

وی افزود: رژیم کودک کش صهیونیستی در ماه های گذشته جنایت هایی را در غزه رقم زده بود که در تاریخ بشریت بی سابقه بود که البته ماهیت این رژیم را بیش از پیش برای همه آزادگان جهان نمایان کرد و مردم جهان دیدند که چگونه نیروهای مسلح کشورمان پاسخی درخور و مقتدرانه به این رژیم دادند که باید ضمن شکرگذاری از این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

زارع پور در ادامه با اشاره به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها گفت: کاری که با یکدیگر و در کنار هم نزدیک به دو سال شروع کردیم کار بسیار بزرگی بود که می تواند مسئله ارتباطات کشور را به شکلی اساسی و ریشه ای تا چند دهه آینده حل کند.

وی افزود: تاکنون برای تحقق اهداف تعیین شده در این پروژه، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته ایم که خوشبختانه با پیگیری و همراهی همه جانبه مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری حل شده است به طوری که اکنون می توانیم بگوییم که این پروژه به نقطه مطلوبی رسیده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای به سرانجام رساندن و نهایی کردن این پروژه در سال جاری باید با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلایی برای این پروژه است، تصریح کرد: عمده سختی ها و ناهمواری ها پشت سر گذاشته شده است و مسیر پیش روی این پروژه اکنون هموار شده است که آخرین آن مصوبات خوبی است که در حمایت از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در قانون بودجه کشور وضع شده است که مهمترین آنها الزام قانونی به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری ها و ادارات کل راهداری ظرف 15 روز برای اپراتورهای مورد تایید وزارت ارتباطات است.

زارع پور با اشاره به اینکه اکنون دغدغه جدی و مشکل غیرقابل حلی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تمامی اپراتورها و مدیران استانی تمام قد و تمام وقت پای کار بیایند تا پوشش فعلی در سال جاری حداقل به دوبرابر یعنی 14 میلیون برسد و هم بتوانیم به اهداف تعیین شده برای دستکم 3 میلیون اتصال فیبرنوری برسیم که این یعنی شش برابر شدن مشترکین فیبرنوری که این امر نیازمند بازنگری در طراحی و مدل اجرایی پروژه است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه برای افزایش آمار اتصال کاربران به فیبر نوری نیز باید پوشش از 300 متر به 100 متر کاهش پیدا کند، گفت: اپراتورها نیز حتما توجه داشته باشند که باید امکان ارائه سرویس اینترنت با سرعت تا هزار مگابیت برثانیه ( یک گیگابیت برثانیه ) را برای مشترکین فراهم کنند.

وی خطاب به اپراتورهای حاضر در جلسه افزود: همانطور که در پروانه های صادره و توافقات آمده است اگر منطقه ای در نقشه سامانه iranfttx.ir سبز شد حتما اپراتور مربوطه باید در کمترین زمان ممکن و حداکثر ظرف یک ماه، سرویس فیبرنوری را برای متقاضی راه اندازی کند.

در ابتدای این جلسه امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر در امور ارتباطی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از میزان پیشرفت این پروژه و مشکلات پیش رو ارایه کرد. 

وی در بخشی از این گزارش افزود: تعداد شهرهایی که در آن پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها آغاز یا نهایی شده به 430 شهر و میزان حفاری به بیش از 7000 کیلومتر رسیده است و همچنین میزان پوشش از 2 میلیون 400 هزار در ابتدای سال گذشته به بیش از 7 میلیون پوشش در ابتدای سال 1403 رسیده است.

در ادامه این جلسه، ابتدا مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان های کشور و سپس مدیران اپراتورهای مجری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به بیان نقطه نظرات، دغدغه ها، مشکلات و درخواست های خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران
  • شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
  • کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران
  • امسال، سال طلایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ۱۴۰۳، سال طلایی پروژه فیبر نوری
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد
  • افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان گلوگاه در استان مازندران
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه