Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز  چهارشنبه روابط عمومی  اتاق بازرگانی البرز ، پرهام‌رضایی  در نشست «هم‌اندیشی تشریح همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در کشور امارات متحده عربی»  افزود: سال های متوالی خطاب به  مسوولان دولتی فریاد زدیم که اجازه دهید در حوزه تجارت خارجی راه اندازی دفاتر تجاری خارجی توسط بخش خصوصی در کشورهای مختلف ایجاد شود، اما به این مهم توجهی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه ریاست سازمان توسعه تجارت نگاه مثبت و خوبی به توسعه تجارت خارجی و حوزه صادرت دارد.

وی اظهار داشت: اکنون با انتصاب رییس سازمان توسعه تجارت از بدنه بخش خصوصی موضوع هایی از جمله در امور لجستیک، حمل و نقل و بازاریابی با جدیت بیشتری دنبال می شود.

رضایی با اشاره به اینکه‌ اکنون در دنیا از ظرفیت و توانایی بخش خصوصی استفاده می شود،‌ اظهار کرد:  توجه خاص به این مهم  گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای هدف را درپی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: راه اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف پل ارتباطی مناسبی در گسترش روابط تجاری با بازارهای خارجی به شمار می رود.

 رضایی گفت: صدور مجوز راه اندازی ۶ دفتر مرکز تجاری ایران در کشورهای مختلف توسط سازمان توسعه تجارت ایران اقدامی مهم  در هدفگذاری در مسیر توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه خارمیانه و کشورهایی مانند چین و هند است.

رییس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: در سال های  اخیر واحدهای تولیدی ایرانی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند که بخش مهمی از آن متاسفانه به تحریم های داخلی باز می گردد اما فشار تحریم های خارجی نتوانسته است شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی را متوقف کند.

رضایی در ادامه سخنانش اظهار داشت: با توجه به برگزاری نمایشگاه ۲۰۲۰ اکسپوی دوبی، افراد زیادی متقاضی شده اند که به امارات سفر کرده و بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشند.

وی در ادامه با مهم برشمردن صنعتی بودن استان البرز گفت: با توجه به فعالیت بیش از سه هزارو۵۰۰  واحد صنعتی و بالا بودن صادرات برخی کالاها و اقلام صادراتی استان، شرکت های البرزی مراودات تجاری زیادی با کشورهای همسایه از جمله امارات دارند و در محاسبه عدد صادرات و واردات استان رقم بالایی از این مراودات به مبادلات تجاری با آن کشور اختصاص دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: این استان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و دیگر موارد حضور پر رنگی دارد.

وی با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته اعزام هیات های تجاری یا میزبانی از آنها به دلیل درگیری جامعه با ویروس کرونا کاهش داشته است، عنوان کرد: اکنون فرصتی برای اعزام هیات تجاری ایرانی به امارات فراهم شده است تا در کنار بازدید از نمایشگاه اکسپوی دوبی دیداری با فعالان اقتصادی ایرانی داشته باشند که مقیم امارات هستند و در آن کشور کار می کنند.

رضایی با اشاره به فعالیت مرکز تجاری ایران در کشور امارات متحده عربی گفت: در نشست امروز اتاق بازرگانی البرز برنامه ها و اهداف مرکز مربوطه برای شرکت ها و فعالان اقتصادی استان که در حوزه تولید و صادرات تجارت قابل توجهی با کشور امارات دارند، تشریح می شود.

رییس اتاق بازرگانی البرز با مهم بر شمردن بحث حمایت از شرکت های تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط افزود: راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در امارات فرصت خوبی برای معرفی این شرکت ها به بازار امارات و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه است.

استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی است.

برچسب‌ها البرز توسعه صادرات توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز توسعه صادرات توسعه اقتصادی البرز توسعه صادرات توسعه اقتصادی اتاق بازرگانی البرز تجاری ایران توسعه تجارت راه اندازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت تجارت با قاره آفریقا، گفت: بی‌شماری فرصت‌های ناشناخته تجاری در این قاره بر همه تجار مسلم شده است؛ به بیان دیگر این ذهنیت وجود دارد که آینده تجارت دنیا در آفریقا رقم خواهد خورد.

وی آفریقا را دارنده منابع بکر استحصال نشده معرفی کرد و افزود: آفریقا انبار تامین منابع اولیه در دنیا محسوب می‌شود؛ با واکاوی رفتار قدرت‌های بزرگ تجاری این مهم مشخص می‌شود که آنها بر توسعه روابط تجاری با قاره آفریقا متمرکز شده‌اند؛ به عنوان نمونه چین و ترکیه حجم مراودات تجاری خود را با این قاره افزایش داده‌اند.

قنادزاده تصریح کرد: از بعد تجارت عقلانی، افزایش حجم مبادلات تجاری با کشور‌های آفریقایی یک امر مسلم است؛ همچنین مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر توسعه روابط تجاری و اقدامات ویژه با کشور‌های آفریقایی تاکیدات ویژه دارند؛ در حالی که تجارت ایران با کشور‌های این قاره در ۴ دهه اخیر به محاق رفته است؛ از این‌رو در تلاشیم که غفلت از این بازار‌ها را پوشش بدهیم.

معاون ارتقای کسب و کار‌های سازمان توسعه تجارت ایران عدم شناخت متقابل را به عنوان مهم‌ترین مانع گسترش تجارت بین ایران و کشور‌های آفریقایی معرفی کرد و افزود: چهره معیوبی از قاره آفریقا به ما معرفی شده است؛ در نقطه مقابل آفریقایی‌ها نیز با پتانسیل‌های تجاری ایران چندان آشنا نیستند؛ از این‌رو می‌توان گفت یکی از اهداف برگزاری دومین اجلاس بین‌ا‌لمللی ایران و آفریقا به نوعی شناخت توانمندی‌های صادراتی ایران است.

وی در پاسخ به این پرسش که استقبال آفریقایی‌ها از برگزاری این اجلاس چگونه بوده است، افزود: سازمان توسعه تجارت ایران برای اکثر وزرای اقتصادی کشور‌های آفریقایی دعوت‌نامه ارسال کرده است؛ بیش از نیمی از وزرا برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی قطعی کرده‌اند؛ همچنین چند تن از روسای جمهور و نخست وزیران و معاونان و هیات تجاری آفریقایی در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

قنادزاده سطح دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: بیش از ۱۵۰ نشست B۲B، ۱۲ کمیته تخصصی، پنل‌های اختصاصی متعدد برای صنایع از جمله پنل تخصصی صنایع فولاد، پنل تخصصی پتروشیمی و پنل تخصصی کشاروزی در این اجلاس برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، تجارت ایران با این قاره بر صادرات چند کالا ویژه متمرکز است از این‌رو روند صادرات با این کشور‌ها نوسان دارد. اما تردیدی نیست که ظرفیت تجارت دوجانبه می‌تواند به ده‌ها میلیارد دلار برسد. در حال حاضر کفه تجارت یک طرفه است، به همین دلیل چندان عدد مراودات تجاری بالا نمی‌رود؛ به عنوان نمونه تجارت امسال ایران با کشور‌های آفریقایی یک و یک دهم درصد بود که سهم ایران از این تجارت یک درصد بود و سهم آفریقایی بسیار ناچیز بود.

وی با تاکید بر اینکه تراز تجاری کشور‌های آفریقایی با سایر کشور‌ها متوازن است، بیان کرد: یکی دیگر از اهداف اجلاس این است که علاوه بر تامین نیازمندی‌های ایران از این قاره به نوعی توازن تجاری را متقارن و به هم نزدیک کنیم.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برنامه‌های کشت فراسرزمینی در آفریقا از سوی وزارت کشاورزی، بیان کرد: ۸۷۰ میلیون هکتار زمین کشاورزی بکر در این قاره وجود دارد که فرصت کشت ۲ تا ۳ مرتبه در سال را برای کشاورزان فراهم کرده است.

بنا به اظهارات قنادزاده؛ هدف‌گذاری‌های برای دنبال کردن کشت فراسرزمینی از سوی  کمیته تخصصی کشت فراسرزمینی وزارت کشاورزی، انجام شده است و امیدواریم که در حاشیه اجلاس با وزرای کشاوزری کشور‌های آفریقایی در این زمینه به نتایج مطلوب برسیم.

وی در پایان تصریح کرد: در ماه‌های گذشته یک هیات پژوهشی و مطالعاتی از ایران برای بررسی ظرفیت‌های معدنی به شمال آفریقا اعزام شد تا مطالعات زمین‌شناسی و میدانی دقیقی در این منطقه انجام بدهند؛ همچنین مقرر شده است هیات‌های دیگری به جنوب و غرب آفریقا اعزام شود؛ در نهایت گزارش‌های آنها تجمیع و سیاست معدنی ما برای قاره آفریقا تدوین خواهد شد.  

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا می‌شود
  • ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم
  • تجارت ایران و عراق در مسیر رشد