Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - خلیل نیکشاد گفت: در جریان سی و ششمین جشنواره انتخاب نمونه‌های برتر بخش کشاورزی کشور، قاسم محبی‌زاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداران استان اردبیل از زیر مجموعه سازمان تعاونی روستایی به عنوان واحد نمونه کشوری معرفی شد.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این جشنواره خداوردی نادری تولیدکننده برتر محصول پنبه شهرستان پارس‌آباد مغان از کمیته زراعت و نیز افسانه بخشی تسهیل‌گر زن روستایی شهرستان مشگین‌شهر از کمیته ترویج و تشکل‌های کشاورزی به عنوان فعالان برگزیده کشوری معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: افتخارآفرینی این سه فعال نمونه و برتر جامعه کشاورزی استان اردبیل، نشان دهنده تلاش جهادگران فعال استان در حوزه تامین امنیت غذایی در سطح کشور است.
استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۴۰ هزار هکتار آن باغ، ۲۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.
محصول گندم با حدود ۳۰۵ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

اردبیل در تولید بسیاری از ارقام و محصولات کشاورزی از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

این استان همچنین قطب تولید بذور محسوب می شود به طوری که در تولید بذر چغندر قند، سیب زمینی، گندم، ذرت، سورگوم و عدس در جایگاه اول تا سوم قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی اردبیل تامین امنیت غذایی استان اردبیل هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

حسین نیکفرجام در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل کشت و زرع در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد شالیزارهای رودسر اجرای شخم اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار شالیزار است، افزود: حدود ۷۰ درصد از شالیزارهای شهرستان رودسر خزانه گیری و یک درصد نشاء کاری شده است.

نیکفرجام میزان کود تأمین شده برای شهرستان تا پایان فروردین ۴۰۵۹ تن و میزان کود جذب شده توسط کشاورزان را ۴۰۳۲ تن برای زراعی و باغی اعلام کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد: برنج محصول استراتژیک شهرستان رودسر محسوب شده و این شهرستان رتبه ششم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شالیکاران زحمت کش برای کشت این محصول با اهمیت علاوه بر بهره گیری از تجربه باید به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی برای برخورداری از فصل زراعی بدون دردسر توجه کنند تا محصولی بیشتر و با کیفیت تولید شود.

نیکفرجام تصریح کرد: خزانه گیری برنج یکی از مهمترین مراحل شالیکاری به شمار می‌رود، کشت برنج که با خزانه گیری برای جوانه زدن بذرها آغاز می‌شود باید با انتخاب بذرهای مناسب، به موقع و در دمای مساعد همراه باشد.


کد خبر 6084923

دیگر خبرها

  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر