Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:40:12 GMT

آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان با همکاری سپاه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۷۰۲۷

آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان با همکاری سپاه

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تخت شاهی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی اجرای پروژه‌های آبرسانی به مناطق روستایی استان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که این تعداد مشترک همه نقاط شهری استان و هزار و ۱۶ روستا را شامل می‌شود.

وی افزود: از مجموع هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه استان، هزار و ۱۶ روستا تحت پوشش این شرکت هستند و برنامه ریزی لازم برای پوشش سایر روستاهای استان نیز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل آبفا کردستان اعلام کرد: به زودی طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با اعتباری بالع بر پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال و در قالب هشت مجتمع اجرا خواهد شد.

تخت شاهی افزود: از این تعداد روستا متأسفانه آب شرب مورد نیاز ۲۸ روستا از طریق تانکر آب سیار تأمین می‌شود که با اجرای این پروژه محرومیت زدایی شاهد رفع دغدغه مردمی در این مناطق خواهیم بود.

وی اعلام کرد: با اجرای این پروژه شاهد تأمین آب شرب سالم و دائمی برای ۷۶ هزار نفر از جمعیت روستایی در این ۱۶۹ روستا خواهیم بود.

کد خبر 5409483

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج آبفا آب شرب تامین آب شرب علیرضا تخت شاهی بوشهر ویروس کرونا بارش برف برف و کولاک خطبه های نماز جمعه دهه فجر کرمانشاه آمار کرونا سیل کرمان برف روبی برف و یخبندان اردبیل تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، هیوا لهونیان ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه‌ی پایداری برق روستاها اجرا می‌شود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی می‌باشد از حالت باز فروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می‌شود.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت باز فروش خارج شده است.

وی یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» کردن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای باز فروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت در صورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تأمین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان از خدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت در دستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می‌توانند بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می‌توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

کد خبر 6085434

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • تعویض شیرآلات خط اصلی آبرسانی غرب قم
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان